Het is weer warm weer en mijn dochter zit onder de uitslag op haar gezicht en armen. Dus juist de plekken waar geen kleding zit. Dit was een paar weken geleden ook zo toen dacht ik nog aan de uitslag 5e ziekte. Maar nu lijkt ze het iedere keer te hebben als de zon flink schijnt. Ze heeft wel een heel licht huidje en is heel blond. Ik smeer haar goed in en het ziet er niet verbrand uit. Iemand bekend met zonneallergie ??
Ik heb geen ervaring met zonneallergie maar zou het ook de zonnebrandcreme kunnen zijn waar ze allergisch voor is?
Ik ga in ieder geval morgen kijken voor ultrasun daar las ik veel positieve dingen over hier op het forum
Ik heb zelf zonneallergie en krijgt dan ook allemaal Rooie bultjes/vlekken en het jeukt als een gek...
Het ziet er wel naar uit, tenminste als ik zonneallergie heb is het precies hetzelfde. Leg er maar eens komkommer op, dat helpt. Ook een aftersun geeft verkoeling. Niet teveel in de zon en niet te heet douchen daarna. Als het gaat jeuken zou ik even een zalfje halen bij de ha. Als ze het ook op haar benen heeft dan draagt een legging fijner dan blote benen tegen elkaar aan (dan gaat het jeuken)
Dit heeft mn zoontje ook i.c.m. eczeem op zijn gezicht, nek en hals. Hij heeft er geen jeuk aan. Ik hou het gewoon vet en probeer hem uit de volle zon te houden als het zo warm is.
Hier ook beide kids. Mijn dochter heeft er nu voor t eerst geen last van na deze hete week. Viel me echt op. Ze is nu bijna 4. Misschien overheen gegroeid. Zoon van anderhalf zit helemaal onder. Wangen, holtes van knie en elleboog, benen, rug en buik.
ziet er wel zo uit, ik heb er tot mijn 12e last van gehad, sindsdien gelukkig niet meer. Kijk wel uit met aftersun, daar reageerde ik erg op (pijn en jeuk tot tranen aan toe, welk merk dan ook). Wij hadden uiteindelijk een aloe vera gel, dat werkt verkoelend en irritatieverminderend en helpt ook goed tegen muggenbeten.
mijn zoontje had het een paar weken terug ook. ik smeerde hem iedere keer goed in met mijn zonnebrand factor 50 en toen kwam exact deze uitslag ook opzetten. (wij dachten ook aan de 5e ziekte) maar na overschakelen op een andere speciale kinderzonnebrand was het over en de afgelopen dagen zijn we ook heel veel buiten geweest en hebben goed gesmeerd, maar geen uitslag te zien hoor. Dus bij ons lag het aan het feit dat er alcohol in de volwassen zonnebrand zat.
Ik heb zelf ook wel eens gehoord en mensen gezien met een warmte allergie. Als het dan te warm is dat je ook bulten krijgt, jeuk etc. Ik heb er echt geen ervaring mee anders even langs de dokter? Miss weten hun een verkoelend en verzachtend middeltje
Ik heb nu ultrasun gekocht kijken of dat een beetje helpt. Is de uitslag dan bij jullie (kindjes) weer weg als de zon weg is. Bijv nu hebben we hier 2 minder zonnige dagen gehad en is de uitslag weer weg.
Het ziet er zeker als zonne allergie uit. Ik heb het zelf al jaren en nu eindelijk een ha die me er iets voor heeft gegeven. Het advies erbij is wel goed koelen door bijvoorbeeld koude natte washandjes. Dat helpt ook wat tegen de jeuk. Als je kleine er wel last van blijft houden dan idd even langs de ha gaan voor eventueel een zalfje tegen de jeuk. En vaak de dag na veel zon nog last dag daarna zonder zon is het weg.
Wij hebben voor yannick factor 50 van roc, soleil protection enfant. geen bult vlekje of jeuk meer gehad. zelf gebruik ik voor mn zonne-allergie piz buin allergy factor 30. Ook geen last meer. suc6!