3 dezelfde voorletters

Discussion in 'Babynamen' started by jetaime, Apr 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jetaime

jetaime Actief lid

Oct 24, 2005
    368
    0
    16
    Hoi,

Wij willen 3 namen geven aan ons kindje (geen vernoemingen). Nu is het alleen zo dat bij een jongetje alledrie de namen met dezelfde letter beginnen. Is stomtoevallig, maar die 3 namen vinden we gewoon mooi. Zal dus wel zo zijn dat hij 3 dezelfde voorletters krijgt. Is/staat dat raar of komt zoiets vaker voor? Ik heb het zelf nog nooit gezien en wil dit liever niet binnen de familie/vriendenkring in de groep gooien. Dan gaan ze steeds maar naar de namen raden en daar heb ik geen zin in. Vandaar dus dat ik het hier vraag.

Liefs Steffie

2. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Waarom zou dat raar zijn, tuurlijk niet! Ik ken ook niemand (voor zover ik weet) die dat heeft, wel ken ik iemand met twee dezelfde voorletters!
    Als jullie die namen mooi vinden zou ik niet verder zoeken en het gewoon lekker doen hoor!

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou er niet voor kiezen.
    "Wat zijn uw voorletters?"
    "M.M.M."
    Nee, heb ik geen goed gevoel bij... Kun je er niet 1 vervangen voor een andere naam?
    M.J.M. klinkt al weer heel anders. Maar ik begrijp ook dat je die namen heel mooi vindt en graag wil geven aan je kindje. 1 van de drie bewaren voor evt. 2e kindje?

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als de 3 letters samen geen rare afkorting volgen (zoals bijv MMM) dan vind ik het juist wel apart eigenlijk!

5. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

Sep 22, 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Nee, het zou mijn keus niet zijn!

6. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    dit ben ik helemaal eens, ik vind het belangrijk om te kijken of de voorletters goed staan met de achternaam en 3 dezelfde zou ik persoonlijk niet doen

7. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Sja... misschien ligt het er een beetje aan welke voorletters je dan hebt... maar ik zou me er niets van aantrekken. Ik hou persoonlijk helemaal niet van een hele rits voorletters, omdat ik het alleen maar lastig formulieren invullen vind, maar ik denk dat 3 dezelfde voorletters niet veel anders of erger zijn dan de R.A.F.J.H van mijn man :rolleyes:

Als jullie die drie namen mooi vinden, dan zie ik er geen probleem in eigenlijk, uiteindelijk noem je er toch maar 1 ;) Je noemt hem ook niet bij zijn voorletters... dus ik zou zeggen geen probleem ;)

8. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Wat is er raar aan MMM ? Ik zal het vast wel weten als iemand me even verteld, maar ik kan er niet opkomen :oops:

9. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier op de site wordt veel MMM geschreven en dat betekend dan MedischeMalleMolen ;)

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    M.M.M. was maar een voorbeeld. Er had ook J.J.J. kunnen staan.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Of VVV....
    hihihi komen ze altijd om info vragen ;) Grapje hoor!

Wij zitten juist dat wijzelf bijna hetzelfde heten. Onze frummel kan echt geen naam krijgen met dezelfde voorletter als wij!

Moeilijk he..namen zoeken!

12. jetaime

jetaime Actief lid

Oct 24, 2005
    368
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. We zitten er evt toch aan te denken 1 naam te veranderen en dan die naam die we niet doen te bewaren voor een volgende kindje. We twijfelen gewoon nog even verder... namen is inderdaad niet het makkelijkste.

13. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik heb het zelf!
    Haha! Niks erg aan...

Bij mij zijn mn namen AA en mn roepnaam A.

Daarom wordt het AA achternaam.

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Ik zou het zelf ook niet doen. Je gebruikt de namen wel niet allemaal in de spreekwijze, maar juist met het invullen van documenten gebruik je wel je voorletters.

15. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik zou ook geen K.K.K. doen als ik jou was :) :) :)

16. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zie ook het probleem niet, wat erger is, een collega van mij heeft dat G.E.K. of T.A.M. Echt sneu dat de ouders daar niet op gelet hebben.

Share This Page