1,5 week overtijd test negatief, toch zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Biancatjuh24, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancatjuh24

11 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik ben hier nieuw en heb een vraag. Mijn vriend en ik proberen ook zwanger te worden.
    Vorige maand hebben we gevreeën op mijn vruchtbare dag.
    Ik ben al 4/5 maanden gestopt met de pil. En ben meteen ongesteld geworden iedere maand. Mijn laatste ongesteldheid was op 1 februari en ik ben het altijd de 1e week van de maand. Afgelopen maand ben ik vrij vaak misselijk geweest, moe en veel hoofdpijn. Ik ben geopereerd aan Carpaal tunnelsyndroom (onder een plaatselijke verdoving), maar heb hier geen stres van gehad. En een plaatselijke verdoving zou geen invloed hebben op de menstruatie.
    Op internet las ik dat ik vanaf de 27e een test kon doen. Ik heb gewacht tot de 29e (dag na de operatie) maar deze test (kruidvatmerk) was mislukt. Ik besloot nog even te wachten, omdat er in de uitleg van de kruidvat test stond dat je vanaf de dag dat je ongesteld moest worden kunt testen.

Ondertussen ben ik niet ongesteld geworden en heb ik afgelopen woensdag 9 maart een test gedaan (ook kruidvat merk) deze was negatief. Ondertussen ben ik nog altijd niet ongesteld. En ik heb ook geen een teken dat ik ongesteld zou moeten worden.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het ff kwijt.
    Zou er toch een kans kunnen zijn dat ik wel zwanger ben ondanks de test?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie?

2. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    ( zie dat je nu een eigen onderwerp geopend hebt..)

Bianca, Dat kan inderdaad, het kan zijn dat je hcg waarde nog niet hoog genoeg is om te testen. Ken iemand die pas 2 week na nod positief testte.
    Ik zou het nog even afachten en de testen van kruidvat, 2 voor 5 euro kopen. Die gaf bij mij als snel posotief an. De predictor test was bij mij negatief! Succes, ik hoop het voor je!

En welkom hier!

3. Biancatjuh24

11 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rianne bedankt voor je reactie.
    Dan zal ik nog maar eens afwachten. En volgende week dan maar testen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik het zo lees heb je iig geen enkel idee wanneer je eisprong is? Die bereken je met een calculator, als ik het zo begrijp? Zo'n calculator slaat alleen nergens op, dat weet je hopelijk?
    Een ei laat zich namelijk niet door een calculatortje vertellen wanneer hij moet springen he? ;)

Als je wel weet wanneer je ei was, (tempen, ovulatietesten, of duidelijke fysieke signalen), kun je doorgaans 2 weken na je ei testen.
    Dat kan ook langer duren: de innesteling kan tot max 2 weken duren, dus als je dat hebt, heb je pas 2 weken na eisprong een innesteling en kun je pas 2 weken daarna weer testen.
    Als je dan ook nog eens de pech hebt dat je iemand bent met lage HCG-waarden, test je nog wat later.

Ik heb dat gehad bij de zwangerschap van Thirza: ei gespot en pas 4,5 week later eindelijk een positieve test (19 dagen overtijd). De tweede zwangerschap ging dat anders en testte ik al 4 dagen overtijd positief, (helaas MK geworden).

Verder: je hebt niet 1 vruchtbare dag he? Rond je eisprong kun je tot 3 dagen voor en 1 dag na je eisprong zwanger worden: je hebt dus 4 vruchtbare dagen, (is vanwege feit dat sperma tot 3 dagen goed kan blijven in je lijf).

Tenslotte: je bent pas 4/5 maand gestopt met de pil, dus er is ook altijd nog de optie dat je aan het ontpillen bent en een ei over hebt geslagen...

Maar goed, zolang je niet ongesteld wordt, is dat in principe goed nieuws, want nog steeds de mogelijkheid van een positieve test.

5. Biancatjuh24

11 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Rozemarijke.

Ik heb inderdaad met de calculator die op deze site stond uitgerekend wanneer mijn vruchtbare dagen en eisprong waren. Ik weet dat er meerdere vruchtbare dagen zijn. Maar mijn vriend was daarna ziek haha dus we hebben het maar 1x geprobeerd.

Ik dacht dat het "ontpillen" wel al gedaan zou zijn. Ik ben tenslotte iedere keer op tijd ongesteld geworden. Maarja het kan natuurlijk wel eens voorkomen.

Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld. Als het zo zou zijn dat ik een eisprong heb overgeslagen wordt je dan helemaal niet ongesteld die maand? En daarna weer wel in dezelfde periode als normaal (bij mij dus de eerste week van de maand)?

Groetjes

6. raspberry

Ja, klopt, dan sla je gewoon een menstruatie over. Je wordt namelijk in principe alleen ongesteld na een eisprong, (gemiddeld genomen 10-14 dagen na je eisprong).
    Kan dus nog steeds ontpillen zijn: 't is gewoon behoorlijke troep, de pil, waar je lijf ontzettend van regel door kan zijn.
    Dat je tot nu toe wel steeds ongesteld bent geweest, maakt daarin niet uit.

Wil je zeker weten of je wel of geen ei hebt, dan kun je dus tempen of ovulatietesten gebruiken.

7. beertje77

beertje77 Lid

22 dec 2010
    30
    0
    0
    Hoi,

Ben nu ook 11 dagen overtijd en vandaag een heel licht streepje je moet heel goed kijken dan zie je hem, ga morgen of zondag weer testen om te kijken of het klopt wat ik zie. Dus ik test ook erg laat.
    Groetjes beertje

8. Biancatjuh24

11 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas vandaag dan toch nog ongesteld geworden. Dus toch wel een eisprong gehad. Maar snap niet waarom het zo lang op zich heeft laten wachten. Ben benieuwd of ik nu dan heel snel achter elkaar ongesteld moet worden en of het nu iedere keer zo gaat.

Beertje ik hoop het voor je dat de volgende test ook positief is. Veel suc6

9. raspberry

Dat het nu zo lang duurt, wil niet zeggen dat je volgende omestruatie nu heel snel gaat komen he? Zou eerder de verwachting zijn dat ie later gaat komen.
    Ik zou zeggen: ga eens tempen, dan weet je wat meer :)

10. Biancatjuh24

11 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe werkt dat tempen precies. Iedere dag je temperatuur meten en de dag het wat hoger is (ongeveer 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie) dan is je eisprong?

Sorry voor alle vragen heb me nog niet helemaal verdiept in alle opties haha

11. raspberry

Is niet zo moeilijk en je kunt www.fertilityfriend.com gebruiken om je temps in te vullen, die rekent mee je eisprong dan uit, (klopt niet altijd, want zo'n calculator weet natuurlijk niet of je bijvoorbeeld wat grieperig bent, waardoor je temp ook even wat hoger kan zijn uitgevallen).

Maar kort samengevat werkt het zo:
    *je tempt elke dag op dezelfde tijd, zodra je wakker wordt. Je mag nog niet je bed uti zijn geweest, want dan stijgt je temp gelijk alweer en heb je geen nauwkeurige meting meer.
    *Je tempt liefst met een thermometer met 2 cijfers achter de komma, (maar hoeft niet perse).
    *Vanaf de eerste (soms tweede) dag van je menstruatie tot aan je eisprong is je temp een paar tienden lager dan tijdens je luteale fase (de fase tussen eisprong en menstruatie). Dat verschil is zo'n 0,3-0,5 graden.
    *vlak voor je eisprong gaat je temp vaak nog even omlaag, om na de eisprong dus te stijgen.
    *en als je zwanger bent, blijft je temp hoog. Vaak weet je dan ook vrij zeker dat je die dag niet ongesteld wordt. Ongesteld wordt je doorgaans op de dag dat je temp weer gezakt is. Dus wat dat betreft weet je het dan eerder dan een test of door je menstruatie ;)

12. Biancatjuh24

11 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel alweer haha:)

Ik ga het eens proberen en nalezen op die website.

Groetjes

Deel Deze Pagina