Hallo allemaal Ik heb een vraag over de groei van je baarmoeder ik ben nu bijna 14 weken zwanger, en nog steeds piept mijn baarmoeder (fundus?) alleen boven mijn schaambeen uit. Ik ben best wel een beetje bang dat het niet goed is, dus misschien kunnen jullie mij een beetje helpen. Ik ben wel vrij stevig, maar als ik sommige buikfoto's zie denk ik 'hoe kan dat'? Groetjes liefs Chantal
klinkt als gewoon normaal hoor.....!! ennuhh wat betreft die buikfoto's..... dat zijn darmen met die termijn... en echt geen baarmoeder... grootte buik(je) zegt sowieso niets over de groei van de kleine...
je kan de hoogte van je baarmoeder t beste voelen als je op je rug ligt plat op bed of zo. en dan met je vingers naar je rug duwen en dan je handen naar benee.. (snap je het nog?) dan zal je baarmoeder ongeveer een vinger of 3 onder je navel liggen (met 14 weken) ook dit is geen wet van meden en perzen.. iedereen is verschillend en de vk kan het beste bepalen of t klopt. maar ik heb al een aardige buik en als ik voel waar en hoe mijn baarmoeder zit.. dan denk ik jemig.. die buik is iig niet van de baby:S niet te druk maken zal vast prima groeien. en je gaat het nu ook heel snel merken.. per week gaat hij nu 1cm omhoog
Tja... maar mon cherrie ... onze baarmoeders van begin zwangerschap, zijn ook niet te vergelijken met die van vrouwen die zwanger zijn van de eerste.....
nou.. volgens mij ligt die van mij niet hoger dan andere hoor? die van jou lag volgens mij wel snel hoog.. maar ik voel m nu op de hoogte waar hij hoort met mijn termijn.. mijn buik is veel groter.. tenminste de vk nooit wat van gezegd.
is precies wat ik bedoel.. seth (ik zeg t alleen verkeerd.. ik red die afstand niet.. korter lijf)alleen ik mijn baarmoeder zit wel op die hoogte! maar zit echt nog plat (mijn spek er om heen alleen niet LOL)
Ik zou maar ophouden.. als ik mezelf teruglees ben ik erug verwarrend vandaag niet handig je bent iig duidelijker dan ik seth. wel wat ik bedoelde maar wel duidelijker
Ik lig idd vaak plat op mijn rug en ben dan aan het voelen, haha. Je wilt gewoon zo graag dat het goed gaat, we zijn 1 1/2 jaar bezig geweest. Dus ik ben zo blij! Vorige week heb ik nog wel een echo gehad omdat de vk de vorige dag het hartje niet kon vinden. En het sprong op en neer en gelukkig klopte het hartje goed. Maar de angst blijft toch een beetje. Wel bedankt voor jullie antwoorden! heel lief. Liefs Chantal
hahahaha....... en ik ben al niet te volgen de laatste tijd... nouja.... het plaatje moet iig duidelijk zijn...
ja. hartje luisteren met dat termijn is erug lastig bij de 2de konden we met 13 weken het hartje ook niet vinden ik had al een echo gehad.. dus wist dan wel dat het goed was. maar snap je gevoel wel. zeker als je zo lang bent bezig geweest. kop op. anders bel je je vk en vertel je je zorgen. kan ze je ff geruststellen
Tja... die angst blijf toch een beetje hoor..... hoort bij het zwanger zijn.... alleen verandert het elke keer..... ik zit bijvoorbeeld nu elke keer te "puzzelen" hoe het kleintje zal liggen... ivm stuitligging.... en idd groeit het wel goed... etc. etc... En na de geboorte ga je gewoon verder daarmee... "eet het wel goed, slaapt het wel genoeg"... doe ik het wel goed.... etc. etc. etc. Tja... moeder(/ouder)schap begint gelijk al....
yup.. maar dat voelen blijft gewoon zo leuk ik heb een vrij soepele baarmoeder dus als ik nu lig.. en het kindje ligt boven in.. kan ik al voelen waar het ligt .. gewoon bizar! maar zo leuk (net als dat je op later termijn dan kan voelen waar t kontje/hoofdje ligt zo voel ik nu waar t hele kindje ligt.. valt gewoon binnen mijn handpalm) en soms dan is het het ineens zat en dan smeert de kleine m naar benee (btje terecht wel)
Wel erg handig het plaatje!!!! Als ik het toch zelf niet vertrouw bel ik van de week de verloskundige wel even op (ik moet toch wel een beetje vertrouwen in mijn lichaam hebben ). Heb op dit moment ook echt hele erg lage rugpijn! AUW!! Maar zal er wel bijhoren .
Hihihi, ja dat geloof ik ook best! Is het bij jullie het eerste kindje? (ik lees alles een beetje warrig, )