Dochter komt thuis met mededeling dat vriendje mij een b*tch noemt

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jute, 2 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Na een hele dag met een vriendje en zijn moeder te hebben doorgebracht vandaag ligt mijn dochter net op bed en zegt ze uit het niets:"(naam vriendje) zegt dat jij een b*tch bent"

Nadat ik mijn opengevallen mond weer dicht had geduwd, was mijn vraag of mijn dochter weet wat dat woord betekent. Mijn dochter zegt dat ze dat niet weet dus ik zeg dat het eigenlijk zoiets betekent als "rotmens" (ze zijn 7 he dus de echte betekenis laat ik in ieder geval voor mijn dochter even achterwege). Zegt ze dat dat vriendje haar ook wel eens zo noemt.

Wat moet ik hier dan toch weer mee? Moeder aanspreken, vriendje aanspreken, niets zeggen?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Omdat hij haar ook zo noemt zou ik zeer zeker wel het gesprek met zowel moeder als zoon aan gaan.

Dergelijke taal wens ik niet. Niet tegen mij en ook niet tegen mn kinderen.

Kan of wil hij zich niet aanpassen. Dan kwam die niet meer bij mijn kind in de buurt.

DastyQueen, Jo79, Amberxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.951
    1.713
    113
    Vrouw
    Lastig.. Maar ik zelf zou denk ik dit met de moeder bespreken als de kinderen er niet bij zijn. En uitleggen dat je begrijpt dat kinderen onderling wel meer dingen zeggen die ze niet zo bedoelen of de betekenis niet eens goed weten. Maar dat je er niet echt van gediend bent om dit via je dochter te horen omdat je dochter daar ook door beïnvloed word.

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zou zeker tegen de moeder vertellen En dan niet in de toon jouw zoon....

Maar bij naar bed brengen bracht mijn dochter... Ter spraken.

TJa en sommige ouders doen er wat mee andere niets, zou zelf graag willen weten als mijn dochter zoiets flikt

DastyQueen, Jute en NiekeKris vinden dit leuk.
  5. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Hm ja, ik denk dat de kans groot is dat dat jongetje ook helemaal niet weet wat bitch betekent. Dat maakt het natuurlijk niet ok dat hij zulke woorden gebruikt, maar ik zou er niet direct vanuit gaan dat hij je daadwerkelijk een bitch vindt.

Mijn zoon is ook 7 en die speelt hier in de buurt wel eens met jongens die een aantal jaren ouder zijn. Die gebruiken ook woorden als bijv. loser. Mijn zoon hoor ik dat woord dan ook gebruiken, maar als ik hem vraag wat het betekent dan weet hij dat niet. Onze afspraak is dat hij geen woorden gebruikt waarvan hij niet weet wat het betekent omdat je, als je dat wel doet, zomaar wat heel onaardigs zou kunnen zeggen.

Je zou het ter sprake kunnen brengen bij de moeder, maar wel een beetje op een luchtige manier.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou haar uitleggen dat het niet ok is om te zeggen, en dat zij dat ook tegen hem moet zeggen als hij haar - of jou - zo noemt. Ik ben niet iemand die met dit soort dingen naar ouders stapt.

Hier noemde een vriendje van mijn dochter haar ineens ‘een turk’ met echt zo’n beledigende toon. Ik was helemaal verbaasd, informeerde of hij wel wist wat hij zei (en dan vooral vanwege die toon); hij had geeeen idee! Hij had het ooit ergens opgevangen bij veel oudere jongens en het overgenomen. Toen ik het hem uitlegde, begreep hij wel dat het niet ok was om zo te roepen en ik heb het ook nooit meer gehoord.

baby001, Athina, Jute en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat hij weet wat het betekent. Heb tegen mijn dochter gezegd dat ze volgende keer aan dat jongetje moet vragen of hij weet wat hij zegt.

Naar ouders stappen vind ik altijd wel een "ding". Dan maak je het naar mijn idee ook ineens een heel groot iets.
    Ik denk dat ik voor de benadering van @Fuddey en @Ffion

Athina vindt dit leuk.
  8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou tegen mijn dochter zeggen dat ze de volgende keer moet zeggen dat ze dat niet leuk vind en dat het niet normaal is om zo iets te zeggen. Als hij het dan nog een keer doet direct aangeven bij een volwassenen. Verder zou ik er niks mee doen.

dds, Jute en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat zou ik ook doen denk ik.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.831
    9.336
    113
    Gelderland
    Dit idd. Hij weet waarschijnlijk helemaal niet wat hij zegt en praat na wat hij op school, thuis (grote broers/zussen) tv hoort.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou een volgende keer dat jullie samen zijn met moeder en vriendje vragen: ‘joh, wat hoorde ik? Vind jij mij een b... Weet je eigenlijk wel wat dat betekent?’
    Confronteer maar. Ik zou niet direct de moeder aanspreken, want zij heeft immers niets gedaan en zou dit misschien als aanval voelen, waardoor een gesprek lastig wordt.
    Maar door vriendje rechtstreeks aan te spelen met moeder erbij kan ze wel gelijk (zelf) inhaken in het gesprek.

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou er niks mee doen. Niet mijn kind, niet mijn opvoeding:D
    Ik denk dat jouw dochter veel vaker hiermee in aanraking zal komen.
    Ik zou mijn dochter leren dat "lelijke woorden" kwetsend zijn.....met "gewone woorden" kun je je ook uiten......

chrystel73 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina