Zoekinspiratie

Discussie in 'Babynamen' gestart door Thunder, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Thunder, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
    Ik heb even geen zoekinspiratie meer. Bij mijn vorige namen zoektocht wisten we het eigenlijk vrij snel en hadden we meteen een goed gevoel. Dit keer kan ik echt geen enkele naam vinden die me raakt, mijn man vindt ook alles stom.

Heeft iemand nog naam zoek tips?

Ik heb al een namenboek, op internet kijken, hier op het forum lezen, in gedachten houden bij tv kijken/lezen etc.

Ik weet gewoon niet goed hoe ik het verder aan kan pakken.

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Wat vond je de eerste keer gelijk helemaal super?

Misschien kunnen we je dan hier helpen!

3. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het voelde toen meteen goed omdat het

..een naam is die niet veel voorkomt bij baby's op het moment
    ..iemand die we kennen zo heet en een heel mooi persoon is
    ..het niet zo'n moderne naam is die je overal hoort en op alle lijstjes staat
    ..de naam wat klassieker is en naar onze mening een 'nette' naam (ik vind veel namen van nu heel snel ordinair/dommig overkomen, maar dat is puur smaak en associatie)

Oftewel: origineel en fijne associatie

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Mogen we de naam weten evt in prive bericht dan kan ik je misschien helpen.

Dan stuur ik straks een lijstje met namen!

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb de bestanden van de svb gedownload met alle namen die in 2013 zijn gegeven. Ik heb ze helemaal doorgelopen. Het is wat werk, maar dan mis je niks.

6. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik heb ook gedaan wat cizmo heeft gedaan, maar doordat het zo veel is zie ik toch telkens weer dingen over het hoofd (en bij een volgende ronde dus weer nieuwe dingen).

Een handige site vind ik zeevannamen.nl. Bij iedere naam zie je daar meteen hoe vaak hij is gegeven in het voorgaande jaar en je krijgt ook tips voor namen die in dezelfde lijn liggen. Als je dus doorklikt blijf je in eenzelfde sfeer van namen. Een goed startpunt zou de naam van je eerste kindje kunnen zijn. :)

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik houd van veel voorkomende namen, dus had de babynamen top 100 uitprint met markeerstift. Mijn man een lijst gegeven en laten markeren en ik ook... Daarna gekeken welke we beide mooi vonden en toen een keuze gemaakt...

Maar kijk eens op Voornamelijk

Staan heel veel lijsten op... Unieke namen, hockeynamen, veel voorkomende namen, hippe namen, ouderwetse namen, koninklijke namen enz...

Misschien zit er een lijst bij waarbij jullie kunnen markeren?

8. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips tot zo ver!

Ik geef niet zo graag de naam omdat ik niet herkend wil worden hier. Vandaar ook geen onderschrift enzo :)

9. Borneo

Borneo Lid

12 sep 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de site van zee van namen inderdaad erg fijn! Mooi overzichtelijk! Geen ellenlange lijsten met kleine lettertjes waar je al bij tegenop om te beginnen.

Deel Deze Pagina