naam niet zo bijzonder: toch gebruiken of verder zoeken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hippie mama, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Ik zit met een dilemma...
    Mijn drie jongens hebben bijzondere namen in de zin van dat ze minder dan 100 x als eerste naam voorkomen in nl. Als tweede naam hebben ze alle drie een iets vaker voorkomende naam.
    Nou hebben we voor een jongen weer een bijzondere eerste naam kunnen bedenken maar de naam die we voor een meisje in gedachten hebben komt al 370 keer als eerste naam voor in Nederland. De tweede naam die we voor een meisje in gedachten hebben komt wel weinig voor, zelfs minder dan 5 x in Nederland. Nou twijfel ik enorm of ik niet toch op zoek moet gaan naar een naam die ik net zo leuk vind maar die net wat bijzonderder is... Of is een naam die 370 keer voorkomt ook nog best bijzonder?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Als het voor jullie DE naam is zou ik het gewoon geven hoor. De naam van onze dochter is 205x gegeven en staat op plek 75. Nou ik ken persoonlijk niemand van wie de dochter zo heet.
    Ik snap ook nooit zo goed waarom een naam persee bijzonder moet zijn, als jullie het allebei leuk vinden is het toch prima?

3. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Persoonlijk wilde ik geen naam uit de top 10.
    Verder zou het me weinig uitmaken.
    Volg je gevoel zou ik zeggen.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Je hebt nog even dus ik zou deze naam in je achterhoofd houden en nog kijken naar andere namen. Misschien kom je een naam tegen die minder voorkomt en leuker is, en als je niks tegen komt kan je deze naam kiezen

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    370 mensen van de 17 miljoen in nederland heet zo?
    Ik vind dat best bijzonder hoor!

6. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Zeker doen,
    En je weet ook niet hoe het loopt. Misschien staat de naam volgend jaar ineens in de top 50
    Of zakt ie naar 20 keer gegeven.

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Vergelijk het met namen als Sarah (komt 10105x voor) (en Sara 11635) of Julia (16345x), of Emma (18725x). Dan is 370 echt niks :)

Als dit de naam is zou ik 'm gewoon kiezen, hoor! Laat de wens een bijzondere naam te geven niet de wens een mooie naam te geven overstemmen!

8. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het gewoon doen.

mijn naam is volgens de voornamenbank 289 keer gegeven in nederland en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen met dezelfde naam.

je weet niet hoe het gaat lopen. een naam die nu weinig voorkomt kan over een paar jaar ineens erg populair zijn. en namen die nu veel voorkomen kunnen over een paar jaar ineens niet meer populair zijn.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me aan bij de eerdere reacties.

10. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ach onze naam 2400 x en ze heeft een bijzondere naam want de meesten mensen zeggen dat ze er nog nooit van gehoord hebben.
    Gewoon doen dus !

11. misa

misa Niet meer actief

Zeker doen! Heeeeel uniek is de naam misschien niet, maar ook zeker niet veel voorkomend. Dus gewoon voor gaan zou ik zeggen!

Ben nu wel heel benieuwd.... :)

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    precies dit.
    De naam van mn dochter komt rond de 700x voor (in totaal) en ik ken niemand anders met de naam, en wij hebben een zeer grote kennissenkring (was dus wel ff lastig haba).
    Nu ben ik heel benieuwd naar je naam!

13. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Hihihi wil hier de naam niet zo neerzetten... er zitten nlk mensen op die ik ken. Als jullie echt nieuwsgierig zijn mogen jullie een pb sturen. Maar wees niet teleurgesteld : de naam is echt niet zo heel bijzonder hoor 😉

Deel Deze Pagina