wij hebben onze kleine meid dus sophie genoemd, eerst wilde ik het eigenlijk niet, want sophie staat in de top 5 van de populairste namen. maar een leuke andere meisjesnaam lukte ook niet, dus toch sophie. het staat nog steeds hoog in de top zoveel geloof ik, maar het vreemde is dat ik de naam sophie maar heel weinig tegenkom. bij ons op de creche is ze zelfs de enige sophie. ben trouwens op zoek naar meer moeders die hun dochter sophie hebben genoemd.
Onze dochter heet ook SOPHIE! Ook wij hadden eerst een andere naam omdat het zo vaak voor komt ( als je idd in de top 10 kijkt enzo...) maar in moijn omgeving ken ik geen 1 kindje die zo heet! Ben blij dat we toch voor SOPHIE gekozen hebben!
Ik vind Sophie een hele mooie naam! Ik moet zeggen dat ik in de omgeving ook geen meisjes ken die Sophie/Sofie heten, wij hebben alleen toch voor Louise gekozen.
Ik kom de naam Sophie ook niet tegen in mijn omgeving en we hebben toch best wat mensen met kinderen in onze buurt. Gek dat het dan toch zo'n veel voorkomende naam is, want ik hoor het echt zelden of nooit!
Ik ben nu bijna 34 weken zwanger en als het een meisje is krijgt ze ook deze naam! Ik was ook bang voor die top5 en dat je dan heel veel sophietjes hebt, maar tot nu toe ken ik in de omgeving niet een sophie!
Vind Sophie een leuke naam, en ik moet je zeggen ik ken veeeeel kinderen(ben namelijk juf op een basisschool) maar we hebben geen enkele Sophie op school!
Bij mij in de omgeving wemelt het van de sophietjes. Ik kan er zo 5 opnoemen. Ik vind het een hele leuke naam, maar ik zou er om die reden nooit voor kiezen. Ik zag de naam Sophie trouwens op nr. 1 staan in de top 10.
Ik vind Sophie ook een superleuke naam, maar ik zou 'm zelf niet kiezen, idd omdat 'ie zo populair is. En hier in de buurt wonen echt heel veel kindjes die Sophie heten. Zal dus wel heel erg verschillen per regio, want ik ken er echt wel bijna 10 denk ik.
Ik werk op een basisschool met +/- 400 kinderen en daarvan is er slechts... één Sophie! Weinig hè? Mooie naam, dat 'ie in de top10 staat moet voor je keuze niks uitmaken vind ik. In de babynamen teller zag ik dat de naam Sophie een keer of 700 is gegeven in 2007. Vind ik dan eigenlijk nog wel meevallen, van heel NL dus... Groetjes Six
tja, als je er 300 sofie's bij optelt zijn het er 1000 in 2007 .. vind ik nog behoorlijk wat hoor . Maar als het in je eigen omgeving hartstikke meevalt en je vind het een mooie naam, gewoon doen! Ik ken ook niet zo heel veel sophie's/sofie's Wij hebben zelf een naam die je op 4 (!) manieren kunt schrijven en 'onze' schrijfwijze werd maar 8 x gegeven, maar tel ik alle versies bij elkaar op, dan kom ik toch nog op bijna 300x . Maakt me niets uit maar ik kijk er wel naar
tja, sophie kun je ook verschillend schrijven, dit kwam ik allemaal tegen: sophie sophi sofie sofy sofi sophy
Op mijn basisschool, ook niemand die sophie heet. Alleen zijn die kinderen natuurlijk al 4 jaar en ouder, dus misschien komt het nog.
Superleuke naam. Maar zelf zou ik denk ik nooit voor een naam uit de top5 kiezen. Wel als tweede naam!