Nog een polletje....welke??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Smile, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke van de drie?

1. L.auren F.emke

2. N.oelle F.emke

3. F.emke S.ophie

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    #1 Smile, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    We hebben nog drie keuzes staan......wie denkt mee??

L.auren F.emke (F is vernoeming, L vinden we gewoon mooi. Maar klinkt dit wel / loopt dit wel lekker???)

N.oelle F.emke (Allebei vernoeming, F als roepnaam. N uiteraard met puntjes op de e)

F.emke S.ophie (F als vernoeming, S als roepnaam. Alleen is en blijft S wel een heel populaire naam, dat brengt ons erg aan het twijfelen....)

De namen moeten passen bij R.osemarijn en L.ouise....
    We kiezen er bewust voor om de laatste naam de roepnaam te laten zijn.....

Benieuwd naar jullie mening!!!

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb gestemd op Noëlle Femke, maar zou het omgedraaid mooier vinden: Femke Noëlle. En dan dus Noëlle als roepnaam.

Lauren Femke loopt inderdaad niet heel soepel, Femke Lauren misschien al iets beter (bovendien zeg je dat je de tweede naam als roepnaam wilt gebruiken). Femke Sophie loopt wel lekker, maar ik zou er zelf niet voor kiezen om Sophie als roepnaam te gebruiken.

Ik vind trouwens alle namen - zowel Noëlle als Lauren als Sophie - goed bij Rosemarijn en Louise passen.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Thanks Michelle voor je reactie!!

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Femke Noëlle.

Femke toch als roepnaam? Daarom zou ik die juist vooraan zetten.

En ik vind Femke het mooist bij Rosemarijn en Louise!

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Femke Sophie !! Loopt erg lekker. Ik ben groot fan van Sophie, dus zou ik zeker voor kiezen; die vind ik het mooist bij de andere namen!!
    Noelle vind ik niet zo'n mooie naam, Femke wel aardig maar past als roepnaam naar mijn gevoel echt niet bij de andere namen (die zijn veel klassieker, chiquer en Femke is echt een heel andere categorei), dus vandaar Sophie!! 2e naam als roepnaam is voor mij heel gewoon, gebeurt in mijn familie zo vaak!

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    O ja: Lauren vind ik ook geweldig, maar 2 L-en vind ik persoonlijk niet leuk

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Luciaatje....ja wij hebben ook lang nagedacht of F.emke wel in dezelfde categorie valt. S.ophie was voor ons overduidelijk. Maar uiteindelijke vinden we F.emke toch ook een lieve, zachte naam....

Bedankt voor je reactie!!

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik stem overduidelijk voor Femke Sophie. Ik ben ook grote fan van de naam Sophie!! Femke vind ik zelf geen leuke naam, dus Sophie zou ik kiezen als roepnaam!

Succes met jullie keus!

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Thanks, tblijft toch wel lastig :(

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik vind Sophie ook mooier staan bij je andere 2 meidennamen.

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wow....tgaat tot nog toe redelijk gelijk op.
    Hoe moet ik nu kiezen, hahaha

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Femke Sophie loopt het lekkerst, maar ik had gestemt op Noëlle Femke, omdat ik Noëlle het mooist vond passen bij de andere 2 meiden... maaaaaaar toen last ik de 2e naam de roepnaam werd.

Dus dan kies ik toch voor Femke Sophie. Femke past niet zo mooi bij de klassiekere namen van je andere meiden.

13. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Femke Sophie! Sophie vind ik, ondanks populariteit, een hele mooie naam.
    Het mooist vind ik Lauren, maar dan wordt de roepnaam Femke en die vind ik persoonlijk niet mooi...

Succes met je keuze

14. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Ik zou gaan voor lauren, dat vind ik t mooist passen bij de andere namen! Sophie is ook mooi maar hoor je zo vaak, zit ze strax met nog 3 of 4 sophies is de klas!

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Sluit ik me bij aan! :)

Vind Femke ook eigenlijk echt niet bij de namen van de andere twee meiden passen (die zijn veel klassieker), dus dan blijft alleen de optie Femke Sophie over (aangezien het anders Femke wordt).

16. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Ik heb lauren Femke gestemd.
    Dit omdat je aangeeft dat jullie dit beide een mooie naam vinden. Ik zou haar alleen deze naam als roepnaam geven en de vernoeming als tweede naam. Geeft ook minder verwarring als eerste naam roepnaam is.
    Wij vernoemen ook, alleen dan in de klassieke namen, dit zijn niet de roepnamen.
    Lauren vind ik sowieso goed bij de rest Pasen. (let wel dat er geen twee met dezelfde letters in huis zijn, ivm post. Dus geen l.f. )
    Namen die in de top 20 voorkomen zijn sowieso niet aan mij besteed. Bij mijn dochter zitten 3 evi's in de klas en worden dus steeds met hun volledige naam aangesproken met voor en achternaam ook door de kinderen.

Dus ik zou voor lauren Femke gaan! Met lauren als roepnaam.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hahah, alle namen hebben nu evenveel stemmen.....

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik vind Femke Sophie erg mooi. Ik zou ook geen twee kindjes met dezelfde letter doen, en ik ken n lauren waar ik niet zo'n klik mee had, dus dat is heel persoonlijk. Ik vind ook de optie Femke Noëlle ( dus omgedraaid) mooi. Het klinkt lekkerder als Femke vooraan staat...
    Succes!!

19. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Het is veel handiger om de roepnaam als eerste te doen.
    Alle officiele papieren staat je eerste naam op en de voorletter is dan ook altijd hetzelfde.

20. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @berber valt wel mee hoor! Mijn 2e naam is ook mijn roepnaam, heb nog nooit problemen gehad ;) op officiële documenten staan altijd beide voorletters.
    Alleen op de uni nu registeren ze standaard je eerste naam als roepnaam, maar 1x zeggen en dat is ook opgelost!

Deel Deze Pagina