of eigenlijk niet maar vraag me af of het wel kan.. We hebben nu de naam J.im maar ons neefje heet T.im.
Misschien Cem een optie, leuke suggestie? (Uitgesproken als Djem) Maar als dat DE naam is zou ik het gewoon kiezen. Is ook niet de bedoeling dat je achteraf spijt krijgt!
Als het een neefje is die je weinig ziet zou ik het wel doen maar als je hem vaak ziet zou ik het niet doen. Dan kan je straks T.im en J.im uit de speeltuin halen.
Wij zien onze neefjes en nichtjes heel veel (meerdere keren per week), dus dan zou ik het niet doen. Als je elkaar 1 keer per maand ziet (bijvoorbeeld), zou ik het wel kunnen overwegen.
Ik zou gewoon voor J.im gaan als dat voor jullie de naam is. Het is een totaal andere naam, ook al scheelt het maar 1 letter.
Ik zou een naam kiezen die je zelf heel mooi vind. En hoe het neefje heet doet er toch niet toe. Misschien zien ze elkaar als volwassenen nooit meer. En anders hebben ze een naam die veel op elkaar lijkt. Net zoals een hele hoop andere Timmen, Tommen en Jippen die ze vast op school en werk nog veel geen tegenkomen.
Mijn zoontje heet ook J.im! Super blij mee! En Jimmy nu die klein is, is zó leuk! Houd er wel rekening mee dat alle mensen gaan vragen of je het uitspreekt als Djim of Jim (op z’n Nederlands, zoals de finalist van Idols)...dit had ik me niet helemaal gerealiseerd.... En ik vind J.im sowieso heel anders dan Tim. Als je het graag wilt, gewoon doen!!