Al een paar weken waren wij uit over de naam van onze dochter, we waren allebei gecharmeerd van Féline. We zijn ook echte kattenmensen en vonden dat wel een leuk extra'tje Maar nu slaat de twijfel toe, is het niet pestgevoelig, lastig als ze ouder word? Wat vinden jullie?
Niet meer of minder dan andere namen. Als ze willen verzinnen ze ticy welu wat Ik Vind het een erg mooie naam. Stond ook hoog op mijn lijstje.
Felix kattenvoer bedoel je dan? Zie er anders geen kat bij. Vind het zelf een erg standaard naam, maar als jullie het mooi vinden moet je er voor gaan. Heb niet gelijk een pest associatie
Ik denk dat je gewoon bij de naam moet blijven 😉 Voor zover ik me kan herinneren zeg je al maanden dat je Féline een mooie naam vindt. Volgens mij hebben bijna alle vrouwen ergens in de zwangerschap wel twijfel over een naam. In mijn geval wel, ik twijfel af en toe nog steeds over de naam die we hebben, al weet ik diep van binnen dat het de juiste naam is voor ons Conclusie: probeer niet te veel te twijfelen, denk aan alle redenen waarom je de naam zo leuk vind.
Neem aan dat de katten associatie komt omdat feline Engels is voor katachtig. Vind het zeker in Nederland niet pestgevoelig. Ben het verder met KleineFee eens
Ja je hebt ook helemaal gelijk, heb er al teveel topics over geopend haha. Elke keer als ik er zeker van ben dan lees ik weer iemand die de naam zielig vind voor het kind en dan slaan de twijfels weer toe. Ik gooi het maar op hormonen
Nee, ik vind het totaal geen naam die pestgevoelig is. Niet teveel gaan twijfelen nu als het voor jullie dé naam is!
ik associeer het helemaal niet met katachtigen of iets raars qua pesten (in het nederlands). Is het eigenlijk een naam in het engels of betekent het daar echt alleen katachtige? Qua naam zelf: Het is gewoon een kwestie van smaak. Het is niet mijn smaak, maar hee,...als jíj het maar leuk vind toch?!
Ik denk zelf wel gelijk aan feline (=katachtige in het engels) maar ik kijk ook veel National Geographic/Discovery Channel waar bij elke tijger/puma/leeuw of die gekke kattendokter dit woord voorbij komt. Los daarvan echter vind ik het eigenlijk niet zo'n hele leuke naam. En ook erg populair. Echt een naam van deze tijd. Philine vind ik wel erg mooi.
Jij doet precies wat ik deed toen ik in verwachting was van zoonlief Feline is een prachtige naam, het heeft iets liefs maar is ook echt een vrouwelijke naam als ze eenmaal volwassen is. Belangrijkste vraag: kun jij je nog voorstellen dat je dochter anders dan Feline heet?
Er zat echt een heel kattig meisje op m'n basisschool die zo heette. Ze werd vaak plagerig vileintje genoemd door de juf.
Ik snap de twijfel niet hoor. Totaal geen pestgevoelige naam. Persoonlijk vind ik het wel een trendnaam, oftewel, een naam die je veel hoort, in onze omgeving dan.
Hier hoor je hem helaas ook steeds meer. Nu hadden wij hem daarom waarschijnlijk niet meer gegeven. Acht jaar terug was hij nog relatief nieuw
Ik zou me er niet door laten tegen houden als het voor jullie echt de naam is ik zelf zou er nooit voor kiezen gewoonweg niet mijn smaak maar die verschillen hihi