Marijn. Mooi en eenvoudig, maar niet te kort. James vind ik een mooie naam, maar voor een Nederlands kindje een beetje vreemd. De rest is niet mijn smaak. (Beau en Julius dragen dure merkkleding, Storm en Morris zijn beroemd en Fedde heeft al twee Fedde's in de klas)
James: heel leuk Julius, wel leuk maar ik vind hm te zwaar, elias misschien een leuke optie? Beau, te kak Fedde, leuk, fris en vrolijk Marijn: vind ik niets, suf Morris: super leuk, heeft mijn stem Storm: ok maar niet mijn ding. Morris fedde en james allemaal heel leuk.
Julius een beetje kak maar niet té, en beter kak dan tokkie zeg ik altijd maar James vind ik wel leuk Beau en Storm mij te hip. Fedde - waarom denk ik dan altijd aan vette als ik die naam zie, geen idee, haha Marijn/Merijn - vind ik wel erg leuk! Morris - vind ik niks Nog een variant op julius die op mijn lijstje staat: Julien Ik weet niet of jullie aan 1 of meerder namen doen. Anders vind ik Julius James of James Julius ook wel erg leuk En kan ie als ie het zelf wilt altijd nog afkorten met JJ.
Wow, bedankt voor alle reacties!! Echt heel fijn om te lezen allemaal. Toch fijn om eens te lezen hoe er naar alle namen gekeken wordt. Natuurlijk is onze eigen smaak belangrijk, maar ik vind het zo'n belangrijke en moeilijke keuze.. Dan is het toch fijn om even te lezen welk imago een bepaalde naam heeft. Voor wat betreft een 2e naam, deze staat al vast. Dit zal namelijk de naam van mijn overleden broertje worden.
Ik hou van kak namen blijkbaar Beau super leuke naam James is de naam van mijn pas geboren neefje (kak ouders) maar ik hoorde dat het wel een naam is die in opkomst is. Julius nog kakker dan Julian maar zeker leuk! Morris vind ik ook een leuke naam. De andere namen prima maar minder mijn smaak
Ons zoontje heet James! hij is nu 2,5 en ben zo blij dat we voor deze naam hebben gekozen. Stoer, internationaal, iedereen weet hoe je het schrijft en je hoort hem amper om je heen. Geen seconde spijt van gehad... Nu zwanger van de tweede.. een meisje... was even een zoektocht maar ze gaat Marly heten.
Daarom staat er 3x boven "dit zijn míjn associaties" Veel namen die ik zelf mooi vind, zijn trouwens typische kaknamen, van die nrc-namen terwijl ik overigens uit een heel saai middenklas achtergrond kom. Overigens is "mijn" als "me" schrijven weer het omgekeerde van kak, dus het zal wel meevallen met dat imago
En Julian? Vinden jullie dat niet leuk? Het zijn allemaal namen die niet op onze lijstjes stonden (zijn meer van de hollandse namen), maar qua assoiciaties geen tokkienamen. Marijn en Morris vind ik niet zo leuk, ik ken een Beau en een Storm, even wennen, maar dan is het ook wel weer leuk. James en Fedde vind ik het leukst, maar het zijn wel twee heel verschillende namen. James vind ik meer klasse, Fedde meer stoer en zoals ik al suggereerde Julian vind ik erg leuk, Julius vind ik ook teveel denken aan de keizer... Mooi trouwens dat hij als tweede naam de naam van je overleden broertje krijgt. Zou ik later ook heel mooi vinden... Succes met jullie keuze!
Leuke naam Marijn. Google voor de grap even op Yulius. Anders geschreven maar zelfde uitspraak. Dat is de naam van een grote organisatie voor kinderen met psychische en/of gedragsstoornis.
Hihi nou heb ook wel veel associaties met namen hoor hihi maar moest reageren geloof ik ik houd wel van veel namen en sommige namen vind ik ook typisch "tokkie" maar dat komt vaak meer omdat als je iemand kent je diegene er bij voorstelt 😁
Dit zijn mijn associaties: Ik kom absoluut niet uit een kak of tokkie milieu Ik werk zelf in het onderwijs dus zie heeeeeel veel namen voorbij komen. Julius: wel een vrij groot kak/hockey gehalte. Justus zou nog een goed alternatief kunnen zijn misschien. Die naam vind ik leuker. James: ik houd ook echt niet van Dj namen, maar deze stond toch op ons lijstje. Dit vind ik DE uitzondering. Leuke, stoere naam. Ik heb het niet gedaan omdat ik toch een Nederlandse naam wilde. Beau: dit vind ik geen leuke naam, ik weet niet of het door de presentator komt, maar ik zie een verwaand jongetje voor me. Ook wel hockey-naam. Maar verder niks mis mee. Fedde: mijn man vond deze naam heel leuk. Ik lees hier juppennaam en Kaknaam, maar dat vind ik juist niet. Ik vind het een Friese naam, dus eigenlijk een beetje een boerennaam, maar dan wel hip. Mijn zoontje heeft ook een in mijn ogen hippe boerennaam gekregen. Marijn/Merijn: Marijn vind ik niet leuk, te unisex en ik denk aan een mandarijn Merijn staat ook bij mij op het lijstje, dit vind ik gewoon een leuke naam. Mijn man vind het niks. Ik vind het wel leuk dat het heel weinig voorkomt! Morris: tja, niks mis mee, niet perse kak en zeker niet tokkie, maar ik vind de uitspraak niet zou fijn. En je gaat iemand Morres leren, daar denk ik ook aan Storm: ik houd er niet van! Beetje zelfde associatie als ik met Beau heb... Succes! Als ik jou commentaar lees ga je voor James, dat vind ik een leuke naam! Je man wil denk ik liever Julius. Dat vind ik trouwens ook leuk op zijn Engels, dus djulius, (er zin. Dus meer uitzonderingen op de Dj haha) leuker eigenlijk ook dan Julius. Minder kakkerig! Succes!
Jaa dat is ook zo. Zo vind ik Monique een enorme paupernaam omdat ik een heel stom asociaal meisje kende dat zo heette vroeger. Nou is dat volgens mij een heel erg klassieke Franse naam, beslist niet tokkie. Maar dat is wel mijn associatie.