Hoi, Ik hou van vrolijke, zangerige namen die in het buitenland iets betekenen. Zoals L.una (=maan in Spaans) J.olie (vrolijk in Frans) R.ose (roos in Engels). Maar verder kom ik niet echt. Iemand nog suggesties? Ook voor jongens?
Ivy (Engels, klimop) Raven (Engels, raaf) Zev (Hebreeuws, wolf) Layla (Arabisch en Hebreeuws, nacht) Dawn (Engels, dageraad) Aurora (Frans, dageraad) Lily (Engels, lelie) Moon (Engels, maan) Faith (Engels, vertrouwen)
Fleur (bloem) June (Juni) Beau/Belle (mooi) Jade (jadesteen) Angel ( Engel) Summer (zomer) Jasmine (jasmijn) Willow (Wilg/boom) Skye(lucht) Flora Ceder Borre ( Beer) Camiel (Kamille)
Ik had net een heeeel lijstje getypt... Totdat m'n pagina opnieuw moest laden 😡 Maar ik vind de volgende namen echt prachtig! Ik ken niet alle betekenissen, maar ze zijn vrij oud en vaak Frans Solène Oceàne Maëlys Lilia Salomé Lolita Flora Inaya Thaïs (Griekse naam) Eléonore Élodie Pénélope Flora/Florina
Ik hoop dat deze simpel genoeg zijn. Ik heb er nog wel meer, maar dat zijn langere namen of ingewikkelder. Vita (leven, Italiaans) Vida (leven, Spaans) Ivy (klimop, Engels) Daisy (madeliefje, Engels) Lilly (lelie, Engels) Holly (hulst (plant), Engels) Day (dag, Engels) kan ook voor een jongen May (mei, Engels) July (juli, Engels) Sky (lucht, Engels) kan ook voor een jongen Sunny (zonnig, Engels) Cherry (kers, Engels) Soleil (zon, Frans) te ingewikkeld? Esperanza (hoop, Spaans) te lang? Esmeralda (smaragd, Spaans) te lang? jongensnamen zijn moeilijk. Ik denk dat alleen Rio en Navy aan de eisen voldoen. De rest is het, denk ik, niet helemaal (niet vrolijk genoeg en te lang) Rio (rivier, Spaans) Navy (marine of donkerblauwe kleur, Engels) Lupo (wolf, Italiaans) Tauro (stier, Spaans) Delfino (dolfijn, Italiaans River (rivier, Engels) Noel (Kerstmis, Frans) Lion (leeuw, Frans & Engels) Arrow (pijl, Engels) Basil (basilicum, Engels) Flint (vuursteen, Engels) Denim ( katoenstof geverfd met indigo) Cedar (cederboom, Engels) Cypress (cipres, Engels) Lumen (licht, Latijn) Riff (ondiepte in water, Engels)
Leuk, helemaal mijn smaak. Behalve dan de veelgebruikte Engelse woorden zoals Day en Sky.. Ik vind Luna prachtig, maar al te populair ben ik bang. Aurora ook prachtig maar icm onze achternaam (R) misschien een tong breker 😊 Ik lees dus mee. Jolie; hoe spreken jullie dat uit? J, Dj of Sj ??
Esra (Hebreeuws: hulp. Arabisch: nachtwandeling) Lyra (Grieks: muziekinstrument) Joy (Engels: vreugde) Aria (een muziekstuk. Hebreeuws: leeuwin. Italiaans: lucht) Viola (Italiaans: viooltje, violet) Hazel (Engels: de boom hazelaar, lichtbruin, hazelnoot) Filiz (Turks: opbloeiende bloem) Morena (Portugees: brunette) Jelena (Bosnisch: hert)
Alle namen hebben zo ongeveer een betekenis toch? Of bedoel je buitenlandse woorden die hier als naam gebruikt kunnen worden? Ik bedoel, Gerrit is ook Gerhard -> Betekenis: Tweestammige Germ. naam met de betekenis `sterk met de speer', uit Ger- `speer' (zie -ger-) en -hard `hard, sterk, stevig' (zie -hard-).
en de jongensnamen... Robin (Engels: roodborstje) Kaya (Turks: rots) Romain (Frans: Romeins) Valor (Portugees: moed) Aslan (Turks: leeuw) Victor (Roemeens (en andere talen): overwinnaar) Noël (Frans: kerstmis)
Ik bedoel inderdaad buitenlandse woorden die hier als naam gebruikt kunnen worden. Thnx iedereen voor t meedenken. Er zijn wat namen op t lijstje toegevoegd.