zelfde geslacht, zelfde voorletter. handig??

Discussie in 'Babynamen' gestart door spruitjes, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik ben gewoon vast aan het nadenken en fantaseren. Als we nog een meisje mogen krijgen wat voor naam we haar dan zouden geven. Maar ik kom steeds op namen met dezelfde eerste letter als dochter nu heeft! Mijn man lijkt het vreselijk onhandig met de post (ondanks de initialen wel anders worden door andere "doop" namen) mij lijkt het ook wel onhandig.
    Maar is dat nou wel onhandig? Of valt het best mee?
    Wat denken jullie? En zijn er mensen met ervaring?

2. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Mijn man en zijn vader hebben ook dezelfde eerste letter
    Maar mijn man heeft nog een tweede naam
    Zijn initialen zijn dan J.J en die van zijn vader gewoon J
    daardoor nooit onhandig ervaren met de post ofzo

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik kies er bewust voor om een andere voorletter te kiezen. Zowel vanwege verwarring met post, als vanwege het jut en jul effect.
    Daarom hebben we wel onze favoriete namen moeten laten varen, maar daar ben ik nog steeds blij om.

4. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Twee van mijn broers hebben ook dezelfde letter in hun eerste naam, met andere doopnamen erachter (dus andere voorletters er achter)

Nooit een probleem geweest.

Moet je wel zorgen, dat je steeds alle voorletters opgeeft of invult, anders kan er natuurlijk wel verwarring onstaan, als je alleen de eerste letter opgeeft / invult.

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou het echt proberen te voorkomen. Lastig met de post (niet elk bedrijf gebruikt alle initialen) en het wordt gauw wat jut-en-jullerig.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Eerlijk, ik begrijp niet waarom mensen zicht druk maken over de post. Wat voor post krijg je nog? En nee, ik zou nooit de naam laten liggen vanwege de voorletter. Jut en Jul is een ander verhaal, ik vind het wel belangrijk dat de namen samen fijn klinken.

7. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Mijn moeder heeft dezelfde voorletter als ik. Wel beide andere letter van 2e naam. Echter kwam er vaak post met alleen 1 voorletter binnen en dat vond ik heel irritant. Ze maakte vaak mijn post open.. ik zal het dus niet doen..

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee denk ik..
    We hebben hondje B., docher B., en volgende dachten ook eerst B. maar ik en mijn maan zitten vaak al twee namen door elkaar halen voor als ze moeten opschieten of doorlopen: beide meisjesven super traag;)) dus tweede dochter zal L. Zijn;)

Met post vind ik het indd lastig want onze dochter heet BHTR en mijn man LLBR en onze tweede dochter zal dus LLAR zijn want is bijna hetzelfde met mijn man.. Had niet eens over nagedacht...

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Lekker doen! Het gezeik wat de post vroeger gaf, is nu bijna niet meer.
    Verstandigste is dan door 'doop' namen onderscheid te maken, anders is het helemaal lastig met papieren uit elkaar houden.

Hier ook een negatieve ervaring wat betreft de post.
    Moeder broertje en ik hebben zelfde voorletter, als post alleen met de 1e letter kwam, was het maar raden wie de gelukkige was.neefje ook nog eens en sie woonde 2 deuren verderop, ging wel eens fout.

Maar zoals Amarens zegt, veel post komt er niet echt meer en vaak met volledige letters. Vind het nu ook niet meer zo erg.

10. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Mijn zusje en ik hebben dezelfde voorletter, maar andere initialen door de doopnamen. Nooit als lastig of verwarrend ervaren hoor! En de namen zijn verschillend genoeg om geen jut- en jul effect te hebben

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Mijn zusje en ik hebben dezelfde voorletter. Wel irritant met post ja. Bankdingen, bij het ouder worden ook. Wij vonden het allebei lastig. Geen drama, maar ik zou het zelf niet doen.
    Mijn ouders ook niet meer ;)

12. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Bij de schoonfamile zijn er 5 met dezelfde eerstecletter van voornaam. Wel andere initialen door doopnaamen.Vader,3zoons en 1 dochter. Voornaam begint allemaal met een s. (Van schoonmoeder ook maar die heeft andere familienaam)

13. misa

misa Niet meer actief

Als je meerdere namen hebt en die ook gewoon goed gebruikt qua post, dan is er niets aan de hand vind ik!

Deel Deze Pagina