We zijn opzoek naar een tweede jongensnaam met een mooie christelijke betekenis. de eerste naam word Stan. Zelf zat ik te denken aan Stan Joël (God is goed), of andere schrijfwijze: Stan Yoël Wat vinden jullie hiervan, welke schrijfwijze is mooier of weet je evt een andere tweede naam met een christelijke betekenis?
Ik vind Joel dan de mooiere schrijfwijze bij Stan. Verder vind ik ook mooi: -Stan Thobin (God is goed) -Stan Jonathan (God heeft gegeven) -Stan Daniel (god is mijn rechtdoener) -Stan Elias (de Here is mijn God) -Stan Timo/Timon (God trotsmakend) -Stan Fedor (gechenk van God) -Stan Elon (God heeft me lief) -Stan Matthias (geschenk van God) -Stan Yidon (geschenk van God)
Ik zou Joël schrijven Een wat langere naam vind ik er mooi bij staan, omdat Stan 1 lettergreep heeft Elnathan : geschenk van God Emmanuel - Immanuel : God zij met ons Daniël : God is mijn rechter Eleazar - Eliëzer : God is mijn hulp Ozias : kracht van de Heer Rafael - Raphael : de Heer geneest Ismael : God hoort; God verhoort Melchior : de Koning is licht Uriël : licht van God Elias : jahweh is mijn God Lemuel : behorend aan God Ezechiël - Hesekiël : moge God sterken Malchiël : mijn Koning is God Remiël : genade van God Uziël : God is mijn kracht