Ja dat heb ik dus ook daarom ben ik nog steeds op zoek naar de perfecte naam die echt goed voelt. Noam vind ik persoonlijk niet zo mooi. Mijn man vond Novan en Nolan niet mooi maar zal het nog eens voorstellen.
Als je liever een naam met 4 letters hebt, zou je Ayven ook als Yven kunnen schrijven. En wat vind je van Evan? (Engelse uitspraak)
Ik vind Yven niet echt mooi als schrijfwijze en denk dat men dan nog steeds niet weet hoe ze het uitspreken en/of schrijven. Dus dat blijft dan hetzelfde ‘struikelblok’ als bij Ayven. Maar Evan spreek je toch uit als Ie-vun? Terwijl ik Ayven als Ai-vun uitspreek. Of zie ik dat verkeerd?
Evan spreek je uit als eh-vun (als je 'effen' snel uitspreekt lijkt het er wel wat op). Ik heb niet gekeken op Forvo, maar als je een uitspraak van een bepaald woord zoekt loont het nog wel eens de moeite om te googlen op Forvo + ''woord'', dus in dit geval Forvo + Evan. Wel even goed opletten want soms woord een woord/naam uitgesproken door mensen uit diverse landen, dan is de uitspraak natuurlijk niet altijd hetzelfde.
Naar aanleiding van een tip in een ander topic, hebben mijn man en ik de app Kinder gebruikt. Verrassend genoeg hadden we best nog wel wat matches. De volgende namen zijn een match: Dean Diem Jent Lenn Lowen Luke/Luuk Noan Quin Riv Roan Sev/Sef/Zef/Zev Sven Xem Zeph Naast deze namen hebben we Ayven ook nog steeds op ons lijstje staan. Ik ben benieuwd welke naam jullie het mooist vinden bij Vajèn?
Ayven weet ik niet zo goed of een een jongen of een meisje is, heb niks met uniseks namen. Ik vind jent het leukst.
Fijn dat er wat opties bij zijn gekomen! Zeph de mooiste, maar toen las ik Zev/ Sev en vind dat door de v nog beter bij V. passen. Zev/ Sev vind ik erg leuk bij Vajèn passen. Enerzijds omdat de v best wel een bijzondere letter is en dan in beide namen terugkomt, anderzijds omdat het beiden wat meer bijzondere namen zijn. Zev heeft iets meer mijn voorkeur van deze twee, omdat Sev me meer doet denken aan een afkorting van Severin/ Severine. Riv en Sven hebben ook de v, maar klinkt als een afkorting voor River i.m.o. en Sven vind ik qua type naam niet zo bij Vajèn passen.