Wie had er geen moeite met het vinden/kiezen van namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Raket78, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik lees in dit subforum zo vaak topics van mensen die er maar niet uit komen...

Vroeg me af of er ook mensen zijn die, net als wij, totaal geen moeite hadden met het kiezen van namen. In principe lagen de namen bij ons al klaar voordat de zwangerschap een feit was, en dat kwam niet omdat we op zoek waren. Nee, we liepen er gewoon tegen aan. En als iets voor ons helemaal goed voelt, dan is de beslissing ook direct genomen. Dus tenzij we een tweeling van het zelfde geslacht krijgen, zijn wij nu al klaar met namen uitzoeken. :)

Is er iemand die dit herkent?

2. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. :)

3. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Nog niet zwanger maar de jongensnaam weten we al jaren. Zelfs voor een eventuele tweede jongen hebben we al een naam.
    Ook voor twee meisjes zijn we klaar, het is nog even afwachten welke naam we eerst zouden gebruiken.

Ach ja, je kan er maar druk mee zijn :D

4. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij wisten voor een jongetje ook al jaren een naam.. maar dat komt meer omdat ik vroeger altijd zei dat als ik ooit een zoontje krijgt hij die naam zou krijgen. Manlief is het daar gelukkig mee eens ;) en de uk in mijn buik krijgt dus die naam. Voor een meisje was het een ander verhaal geweest

5. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier hetzelfde verhaal voordat ik zwanger was waren de namen al klaar..

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier idem!!

Ook eigenlijk geen probleem met de namen van de boys :)

7. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Wij hadden ook al jaren een meisjesnaam, totdat een nichtje van mijn man een dochter kreeg en haar dus zo noemde.
    Toen wij zwanger waren kwamen wij dus maar niet uit de naam. Ik vond maar 1 naam mooi en dat kon niet meer!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

jongensnaam week 5 en meisjesnaam week 9 (hebben we een keertje verandert) en de meisjesnaam is gewoon blijven staan nadat we een jongen hadden gekregen de eerste keer.

Bij een derde hadden we een meisjesnaam al klaar gehad en jongensnaam zo goed als.

9. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Hier het zelfde.
    We hadden de namen al voordat ik zwanger was.
    Gelukkig vind ik de naam voor onze kleine man nog steeds leuk, je hoort ook wel eens dat door de hormonen een vrouw de naam in eens niet meer leuk vind. Maar gelukkig geen last van.

Ik ben wel blij dat er niemand in onze omgeving verder zwanger is want dan zou ik bang zijn dat ze dezelfde naam kiezen.

10. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Jongensnaam al voordat we oooit over kids waren begonnen.
    Meisjesnaam tijdens de eerste zwangerschap gevonden nadat we wisten dat de oudste een jongen was.

11. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste zat ik wat te googlen, toen mn vader zei, ow die is wel leuk. Nou vond ik ook wel en man ook, klaar. Niet meer over nagedacht.
    Bij de tweede hele lijstjes zitten maken, nadenken, met man over gepraat. Toen met de 20 weken echo ik mijn dochter zag wist ik ineens precies hoe ze moest heten. En dat is em ook geworden.

12. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    voordat ik zwanger was hadden wij een naam voor als we een zoon zouden krijgen

en jaren later kregen we een zoon en hij heeft dus deze naam gekregen

13. Within

Within Niet meer actief

Voor een meisje hadden we binnen 20 minuten een naam nog voordat we zwanger waren, en die staat nog steeds vast.

Voor een jongen had mijn man al jaren een naam in zijn hoofd, maar zodra de test positief was en we de namen opschreven vond hij hem niet mooi meer, dus daar moeten we nog even goed voor gaan zitten.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij Mira stond het ook al heel lang vast.
    Als we nu weer een dochter zouden krijgen waren we ook al over de naam uit.
    Voor een jongen vinden we het lastig, dus we zijn er helaas nog niet over uit :D

15. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide namen vond ik altijd al leuk en wist dat dit DE naam was, maar door de hormonen ga ik toch telkens twijfelen. Meisjesnaam waren we overigens wel al over uit.

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja!

wij hebben eerst de 20 weken afgewacht. toen we eenmaal wisten wat het werd was de naam snel gevonden!

17. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik had geen namen... Was totaal niet bezig met zwanger worden en dus ook niet echt met namen. Ja tuurlijk ik hoorde ook wel eens leuke namen maar toen ik eemaal zwanger was vond ik doe namen niet mooi meer. Hormonen?

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Met dit kindje zijn we er al even uit! Het was zo gevonden in ieder geval!

19. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ja wij hadden het helemaal voor elkaar, voor een meisje én een jongen.
    We krijgen een jongetje en waren vast overtuigd van de naam.
    Tot een vriendin afgelopen week beviel van een zoon en hem diezelfde naam gaf.
    Had ze nooit kunnen weten, we hebben het nooit tegen elkaar gezegd maar ineens voelt het nu voor ons niet meer goed en nou komen we er niet meer uit :D

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had ook vrij snel de naam. Ben van mezelf nogal besluiteloos af en toe dus ben altijd wel rond blijven kijken op namensites enzo... Maar uiteindelijk is het toch de naam geworden die ik al heel snel had :)

Deel Deze Pagina