Wij hebben eindelijk een leuke naam gevonden; een korte krachtige naam. Nu twijfelen we erover of we nog een tweede naam erbij moeten nemen. Wij persoonlojk vinden een naam veel leuker. Onze zoon heeft ook 1 naam en daar hebben we best veel negatieve reacties op gehad. Nou niet echt negatief, maar sommigen vinden een naam raar omdat men gewoonlijk minstens twee namen heeft. Maar ik snap niet zo waarom we twee namen moeten geven als de tweede toch niet wordt gebruikt. Hoe denken jullie hierover. Is het echt zo raar om maar een naam te geven, nu we ook zo'n korte naam hebben. En waarom kiest men voor meerdere namen, weten jullie dat?
Je moet doen wat je zelf wilt. wij willen wel graag twee namen geven, eigenlijk omdat ik zelf maar 1 naam heb.
Wij hebben 2 namen voor onze kleine (die nog geboren moet worden ) , niet omdat het moet of hoort, maar omdat we die 2 namen euk vinden en stoer klinkt achter elkaar Zelf heb ik 1 naam en man ook Ik vind dat je het zelf moet beslissen en niet moet doen omdat andere het raar vinden
Nee, hoor ik vind het helemaal niet raar om een kind gewoon 1 naam te geven! Ik ben ook altijd blij geweest dat ik maar 1 naam had, eigenlijk. Zeker als jullie eerste kindje ook maar 1 naam heeft en jullie daar volledig achterstaan, zou ik de tweede ook gewoon 1 naam geven. Ik zou het juist raar vinden als jullie eerste kindje 1 naam heeft en de tweede dan ineens 2! Waarom meerdere namen geven, tja, veel mensen doen het om het vernoemen naar voor hen belangrijke mensen. Opa/oma/ etc. Ik wil het zelf ook gaan doen (niet vernoemen) maar dat is omdat ik dat zelf mooi vind en er een goed gevoel bij heb. Ik vind teveel namen echt erg mooi en heb ook bij veel namen een goed gevoel. Ik heb ook nu al mooie combinaties in mijn hoofd. Er zijn bijvoorbeeld namen die ik niet als eerste naam voor m'n kind zou willen gebruiken, maar die ik als tweede naam prachtig vind.
Mijn vriend en ik hebben allebei een naam en wij zullen ons kindje ook een naam gaan geven. Ik zie het nut niet in van een tweede naam en vind het voor mezelf geen toegevoegde waarde. Apart dat mensen daar zo op reageren zeg. Of zijn veel mensen in jouw omgeving gelovig en vinden ze dat je een kind doopnamen moet geven?
Onze kindjes hebben ook 2 namen, ook doordat vriend en ik verschillende afkomst hebben dus van beide kanten een naam. Is ook handig , want in mijn fam noemen ze de kindjes bij hun Turkse naam en in de fam van vriend bij hun exotische niet turkse naam Zou wat zijn als mijn oma hun 1ste naam zou moeten uitspreken( oma kan al niet goed nederlands, oud en onze kindjes hebben niet de kortste en makkelijkste exotische namen ) Thuis noemen we de kinderen bij hun beide namen en daar reageren ze ook op. Waarom gekozen voor 2 namen? Vanwege onze verschillende afkomsten, makkelijke voor de families kwa uitspreken en roepen en omdat we t mooi vinden zo 2 namen achter elkaar van beide afkomsten, iedereen vind t supermooie namen maar je kindje maar 1 naam geven vind ik totaaaal niet raar of gek, 9 vd 10 mensen noemen hun kids toch idd alleen bij hun 1ste naam en staat de 2de alleen overal op papier. Ik heb ook geen 2de naam op papier en is niets hoor.. vriend heeft 2de naam nou dievalt nooit Gewoon doen wat jullie willen, 1 naam is roepnaam en voldoende genoeg toch
Ik heb zelf 3 namen en wil mijn toekomstige kids er ook zeker 3 geven. Ik vind het bij officiële gelegenheden zo mooi klinken als dan alle 3 de namen worden genoemd! Het hoeft bij mij niet per se om te vernoemen, ik vind het gewoon mooi en officiëel staan! Leuke combi's, en idd soms ook namen die ik niet als 1e naam zou gebruiken (te lang, bvb), maar wel als 2e/3e/4e!
Onze kinderen hebben ook maar 1 naam. Ik zie het nut er inderdaad ook niet van in om meerdere namen te geven die je toch nooit gebruikt. Vreemd dat je er zulke reacties op krijgt, ik dacht dat het heel normaal was om maar 1 naam te geven. Zeker als je niet gelovig bent!
ik heb 4 namen, mn man 1. 4 is zo veel en 1 vind ik zo weinig. onze dochter heeft 3 namen, een roepnaam en dan is ze vernoemd naar haar oma's
Onze kids hebben 3 namen. Maar als jullie er 1 geven, prima toch? Niks geks aan? Ik heb ook maar 1 naam.
1 naam is prima toch? Onze meiden hebben er 2 . In de 2e naam zitten vernoemingen gecombineerd. Ik heb zelf 3 namen maar vond dat altijd behoorlijk veel. Ik vind een 2e naam om een mooie betekenis toe te voegen overigens ook wel érg mooi hoor. Maar als je 1 prachtige naam hebt, is dat toch super?
Zeker als je oudste maar 1 naam heeft, zou ik de jongste geen 2 namen geven...is ook niet leuk tegenover de oudste. Wij zitten met het omgekeerde probleem, onze oudste is met haar 2e naam vernoemd en nu willen we de jongste dus ook 2 namen geven maar er is eigenlijk niemand naar wie we nog willen vernoemen. En ik wil geen 'lege' 2e naam geven omdat de eerste wel vernoemd is.
Ik heb in totaal 3 broers en 4 zussen Allemaal hebben ze 2 namen, waarvan de 2e naam een vernoeming naar moeder/vader/oma of opa Ik ben de jongste en enige die geen 2e naam heeft of vernoemd is Ik maak er altijd grapjes over dat ik een buitenbeentje ben maar vind het totaal niet erg hoor. Voel me niet achtergesteld ofzo. Doen waar je je zelf goed bij voelt.
Je moet lekker doen wat je zelf wilt! Niets aantrekken van wat een ander vindt. Het is echt niet raar om om 'maar' 1 naam te hebben. En al helemaal niet als jullie oudste er ook maar 1 heeft! Wij geven onze kinderen 3 namen, maar dat komt voort uit het vernoemen van opa/oma. En we vinden het wel mooi staan.
Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Onze dochter heeft 2 doopnamen en een roepnaam. Ik had nooit gedacht meer dan 1 naam te zullen geven, maar we konden niet kiezen en vonden de combinatie heel mooi zo.
Ik heb zelf 'maar' 1 naam en dat vind ik prima, maar het lijkt me wel leuk om mijn toekomstige kinderen 2 namen te geven. Vind ik mooi en dan kunnen ze eventueel hun 2e naam als roepnaam gebruiken.
Hallo Ik persoonlijk wil later 2 namen aan mijn kinderen geven, omdat ik helemaal gek ben op namen en het leuk vind om twee mooie namen voor mijn kindje te bedenken. Natuurlijk geven veel mensen ook een tweede naam om te vernoemen (bv. naar een overleden lieve oma). MAAR: Zelf heb ik ook maar één naam en vond dat nooit erg. Integendeel. Dat maakt het eigenlijk ook weer bijzonder omdat je je dan ook alleen met deze naam identificeert. Het is dan JOUW enige naam. Tweede namen worden sowieso nooit genoemd. Ze zien er voor velen alleen leuk uit of hebben een betekenis (vernoeming). Ik ken ook veel mensen die hun tweede of derde naam helemaal niet leuk vinden of er geen "connection" mee hebben - ze hebben geen gevoel van identificatie met deze naam/namen (omdat ze nooit genoemd worden). Mijn mening is dus: Als jullie zoon ook alleen één naam heeft, dan vind ik het juist eerlijk om de andere kind ook één naam te geven. En dit kan best. Ik vind het niet raar als iemand maar één naam heeft!! Dus: DOEN! Groetjes, Eos
Ik heb 3 namen, maar dat is omdat ik gedoopt ben. M'n man heeft 1 naam. Oudste zoon heeft ook 1 naam, en de tweede krijgt ook gewoon 1 naam. We vinden een tweede naam nergens voor nodig.
Ff off-topic, want ik lees veel over mensen doopnamen etc. Ik ben zelf gelovig , maar zoveel kinderen die bij ons gedoopt worden hebben ook maar 1 naam hoor.. Als je gedoopt wordt hoef je toch niet per se meer namen te hebben??
Gewoon bij een naam houden als je dat wil. Heeft niemand iets mee te maken. Ik zag ook nooit het nut in van een tweede naam, maar uiteindelijk heeft onze dochter er wel een gekregen: mijn moeder is tijdens de zwangerschap overleden; de tweede naam is een vernoeming.