Wat vinden jullie leuker? Ik vind Zoë mooier van betekenis (leven) maar Noë komt qua voorletter een stuk mooier uit (uiteindelijk N.E.L - de naam van m'n oma) .
hihi, voor mijn gevoel is/was het een meisjesnaam, in principe houd ik dus helemaal niet van unisex namen maar dat blijkt het (in NL) dus blijkbaar wel te zijn. Ik had overigens wel gezien dat het van Noach afkomstig was en troost betekende, maar totaal niet bij stilgestaan dat het dus van oorsprong een jongensnaam is... Maar oke, dat maakt op zich ook niet zo heel veel uit.
In NL hebben ze het blijkbaar verkeerd begrepen. Ik erger me wel vaker aan het feit dat jongensnamen aan meisjes worden gegeven, vind het gewoon zonde van een naam.
Noë, hele leuke naam! origineel, klinkt lekker en initialen vind ik leuk. (mijn oma heet ook zo ) Zoë vind ik dus helemaal niet leuk.
Noë! Zowel op z'n Nederlands als op z'n Engels. Ook wel pittig, Nowie! En je hoort het veel minder vaak!
Nee, Nowie zeg maar... maar pfff mannetje keurt zojuist Noë af... en ik zelf... weet niet of ik aan Zoe écht kan wennen... mijn voorkeur ging uit naar Ninthe. Noë was dan dus nog een soort van compromis. Chloë is ook voorbij gekomen, maar dat was het ook niet. We hebben al zóveel namen bekeken... moeilijk hoor... Ik heb wel een richting qua namen die ik mooi vind (engels, keltisch, ietwat uniek/apart, maar hij ook eigenlijk niet eens (hannah, zoë, caithlyn - ? ik zie geen lijn..) .. Het enige waar we het over eens zijn, is dat het uitspreekbaar moet zijn . Nouja hij mag het namenboek weer gaan bestuderen vanavond...
Ik plaats zo maar wat namen hoor Gwen Ise Amé (ah-mee) Lize Mira Mila Maira Dieze Liv Lis Elle Jeda Yara Nica Iris Isis