Meisjes naam is al bekend, jongens naam nog niet helemaal. Ik ben mijn eerste kindje verloren en dit kindje was een jongetje. Nu wil ik als 2e naam als dit een jongetje word de naam van mijn eerste kindje gebruiken. ( vernoemen dus) Kan dat of kan dat niet ? Het is een hele bijzondere en speciale naam voor mij.
Super bedankt. Ik vind het ook heel speciaal dat ik dat kan en wil. Als eerste naam gaat een beetje ver maar als 2e naam leek me dat een leuk en speciaal gebaar.
Ik vind dat zelf niet zo gepast. Zo is je kind onlosmakelijk verbonden aan je eerste zoon, terwijl hij een eigen persoon is. Als mensen naar zijn hele naam vragen en vragen naar wie jij vernoemd is zal hij moeten verklaren dat hij is vernoemd naar zijn overleden broer. Daar hebben jullie een liefdevolle associatie bij maar dat kun je hem niet opdwingen zegmaar. Dit is puur mijn idee en gevoel. Ik heb zelf een dochter die een sterretje is (22w2dagen) en kijk er zo tegenaan. Uiteraard wil ik je absoluut niet kwetsen en begrijp ik de liefdevolle gedachte erachter. Ik zou er zelf alleen echt niet voor kiezen.
Ik ben zelf vernoemd naar mijn, bij de geboorte overleden, zus. En dan volledig, we hebben dezelfde naam. Ik heb dat nooit vervelend gevonden of nooit het idee gehad dat ik niet mijn eigen persoon ben. Tweede naam vernoemen lijkt me dan ook heel mooi. Gewoon doen!
Ik vind het als 2e naam zeker een mooie gedachte!! Als het voor jullie fijn voelt zou ik het zeker doen!!
Wauw wat mooi, daar heb ik ook over nagedacht maar ik denk dat mijn ex man daar niet van gediend is aangezien wij samen onze eerste kindje hebben gekregen en ik niet meer samen met hem ben.
Ja tuurlijk, why not? Ik had het misschien ook wel gedaan als ik het geslacht van ons 1e wondertje had geweten!
@ano19 : wie weet is dat alleen maar je eigen gedachte en vind hij het wellicht ook juist bijzonder mooi? Het idee voorleggen kan altijd als de tijd rijp is, lijkt mij. Niet geschoten, altijd mis!