hoi, we zijn nog niet zwanger maar wel al aan het denken over namen. we vinden voor een meisje maar 1 naam mooi maar we twijfelen over de schrijfwijze. welke schrijfwijze vinden jullie mooier? we hebben al 2 kindjes: E. mily en J. esse.
Ik zelf zeg Fee, maar ik ben van de über Hollandse namen. Als ik de namen van je kinderen zie en dan met name je dochter haar naam, dan denk ik dat Fay er het mooiste bij staat. Had ze Emilie geheten dan zou ik dus wel zeggen Fee.
Ik vind Fee ook een beetje vreemd staan, dan koppel ik het inderdaad direct aan een Fee. Ik had op mijn groep bij het kinderdagverblijf ook nog een Faye, misschien vind je dat nog mooier? Ik zou zelf in ieder geval voor die spelling gaan; Faye dus.
Als ik heel eerlijk ben vind ik Fae of Fee het mooiste. Maar ik denk dat als je daarvoor kiest, iedereen de naam steeds verkeerd op zal schrijven. Gewoon omdat 'Fay' de standaard is en men er daarom vanuit gaat dat je het zo schrijft. Voor een andere schrijfwijze kiezen is volgens mij vooral veel gedoe. Daarom heb ik gewoon op Fay gestemd.
Fay Past het beste bij de andere twee namen en vind ik daarnaast gewoon de mooiste schrijfwijze (ae vind ik altijd zo 'lastig' (ik weet wel hoe je het uitspreekt, maar kennelijk niet iedereen) en Fee vind ik gewoon niet zo mooi, ook al houd ik erg van 'zo Nederlands mogelijk').
bij Emily vind ik de schrijfwijze Fay beter passen (anders dan bijv bij Emmelie ).. mooier in het rijtje