Hallo allemaal, Morgen ben ik 34 weken zwanger en vanaf het moment dat we wisten dat we een knulletje krijgen zijn we flink namen aan het verzinnen. Vroeger dacht ik altijd, goh, dat doen we even maar ik vind het toch wel erg tegenvallen! Nou komt er bij ons ook nog is bij dat mn man Portugees is en dat we een naam willen hebben die in beide talen goed uit te spreken is. Ik ga nu wel mn namen blootgeven maar wat vinden jullie van Daniel, Tiago, Damian? Dit zijn de 3 namen die we het leukst vinden.. Misschien dat jullie mening me verder kan helpen!?! Liefs M
Ik vind Damian altijd een beetje een 'foute' naam. Al past het bij een half Portugees kindje wel beter dan bij een oerhollands blond kind. Daniel en Tiago vind ik wel erg leuk
Ik vind Damian wel leuk. Komt misschien ook wel omdat twee vriendinnen van mij een zoon hebben die zo heet. Missschien dan juist niet leuk als het veel voorkomt ik weet het niet. Tiago komt voor mij dan erna. Dan pas Daniel. Ieder zijn eigen he. Wat vervelend dat je nog niet zeker ben van de naam van jullie zoon.
wij noemen onze zoon tijdens een driftaanval wel eens damian the demonchild (uit de film) goed wij zijn verder niet gelovig dus is puur een geintje voor ons maar daar associeer ik die naam altijd mee best lastig een naam uitzoeken wij waren snel klaar gelukkig!
Niet gemakkelijk, hé. Onze naam moet goed klinken in Engels, Indonesisch en Nederlands. De meisjesnaam hebben we alvast gevonden. Ik vind Tiago de mooiste! Meilan
Hai, Wat grappig dat de meeste mensen Tiago het leukst vinden en Damian niet! Tiago is nl echt een Portugese naam.. Mn man en ik hadden het er net weer over maar hij blijft Tiago het leukst vinden.. Tja, gelukkig hebben we nog even voordat we onze keuze vast moeten leggen..! haha! Bedankt iig voor jullie tips! liefs M
Ik zou voor Daniel gaan - in Nederland kan die tot Daan afgekort worden (leuk voor zijn vrienden later ) en ook in het buitenland geeft hij geen problemen. Tiago is op zich wel leuk, maar zou je hier in 't Noorden wonen, dan wordt 't Tiaaaagoooooooww. En dat is weer minder.
grappig, ik vind het 3 totaal verschillende namen Damian vind ik helemaal niks (om eerder genoemde redenen). Als ik moet kiezen tussen Daniel en Tiago zou ik voor Daniel (Daan) gaan. Tiago vind ik niet lelijk, maar op gevoel ga ik voor Daniel.