Namen, zijn jullie er al uit? Help?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Buikje81, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje81

Buikje81 Lid

24 mei 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Morgen ben ik 34 weken zwanger en vanaf het moment dat we wisten dat we een knulletje krijgen zijn we flink namen aan het verzinnen.
    Vroeger dacht ik altijd, goh, dat doen we even maar ik vind het toch wel erg tegenvallen!
    Nou komt er bij ons ook nog is bij dat mn man Portugees is en dat we een naam willen hebben die in beide talen goed uit te spreken is.
    Ik ga nu wel mn namen blootgeven maar wat vinden jullie van Daniel, Tiago, Damian?
    Dit zijn de 3 namen die we het leukst vinden..

Misschien dat jullie mening me verder kan helpen!?!

Liefs M

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik vind Damian altijd een beetje een 'foute' naam. Al past het bij een half Portugees kindje wel beter dan bij een oerhollands blond kind. Daniel en Tiago vind ik wel erg leuk :D

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik vind Damian wel leuk. Komt misschien ook wel omdat twee vriendinnen van mij een zoon hebben die zo heet. Missschien dan juist niet leuk als het veel voorkomt ik weet het niet.

Tiago komt voor mij dan erna. Dan pas Daniel.

Ieder zijn eigen he. Wat vervelend dat je nog niet zeker ben van de naam van jullie zoon.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij noemen onze zoon tijdens een driftaanval wel eens damian the demonchild (uit de film) goed wij zijn verder niet gelovig dus is puur een geintje voor ons maar daar associeer ik die naam altijd mee :p

best lastig een naam uitzoeken wij waren snel klaar gelukkig!

5. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Niet gemakkelijk, hé. Onze naam moet goed klinken in Engels, Indonesisch en Nederlands. De meisjesnaam hebben we alvast gevonden.

Ik vind Tiago de mooiste!

Meilan

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Tiago :)

Damian...ik snap het nooit die naam :rolleyes: wie wil zijn kindje duivel/duivels noemen :rolleyes:

7. Buikje81

Buikje81 Lid

24 mei 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hai,
    Wat grappig dat de meeste mensen Tiago het leukst vinden en Damian niet! Tiago is nl echt een Portugese naam.. Mn man en ik hadden het er net weer over maar hij blijft Tiago het leukst vinden..
    Tja, gelukkig hebben we nog even voordat we onze keuze vast moeten leggen..! haha!

Bedankt iig voor jullie tips!

liefs M

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zou voor Daniel gaan - in Nederland kan die tot Daan afgekort worden (leuk voor zijn vrienden later ;)) en ook in het buitenland geeft hij geen problemen.

Tiago is op zich wel leuk, maar zou je hier in 't Noorden wonen, dan wordt 't Tiaaaagoooooooww. En dat is weer minder. :(

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik vind Daniël het leukste.

10. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    grappig, ik vind het 3 totaal verschillende namen
    Damian vind ik helemaal niks (om eerder genoemde redenen).
    Als ik moet kiezen tussen Daniel en Tiago zou ik voor Daniel (Daan) gaan. Tiago vind ik niet lelijk, maar op gevoel ga ik voor Daniel.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me helemaal aan bij minipi!

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287