Help! Jongens- of meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sterretje22, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje22

25 nov 2008
    27
    0
    0
    Student.
    Friesland.
    Hoi!

Mijn vriend vindt Femme een hele mooie naam wanneer ons kindje een jongetje is. We zijn zelf door en door Fries maar elke keer als ik op het internet zoek, dan vind ik deze naam evenzo vaak als meisjesnaam, dat geeft me twijfel. Ik vind hem inmiddels stoer en iets zachter dan het (ook Friese) Fedde.
    Vinden jullie dit meer een meisjes- of een jongensnaam? Even los van de eventuele associatie met 'Femke' ;) Ik heb het idee dat het hier in het Noorden wel voor een jongen is, maar daarbuiten veel meer een meisjesnaam, klopt dat? Kennen jullie meisjes die zo heten, want ik kan echt geen andere naam bedenken die we leuker vinden. Wil mijn jongen alleen niet met een typische meisjesnaam opzadelen.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.

Groetjes.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik had nog nooit van de naam Femme gehoord, maar ik denk eerlijk gezegd wel direct aan een meisje.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier ook, ik denk ook direct aan een meisje.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    meisjesnaam inderdaad....
    Laatst was hier ook een soortgelijke vraag maar dan met de naam: Imme - werd toch ook veelal als meisjesnaam gezien...

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    toen ik las moest ik eerlijk gezegd ook meteen aan een meisje denken, maar als jullie het heel mooi vinden en je noemt je zoon zo zijn mensen er denk ik wel snel aan gewend, ik vind het het niet heel raar voor een jongen hoor. Ik vind trouwens Fedde wel erg leuk!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk ook gelijk aan een meisje :)

7. annet2006

annet2006 Lid

27 aug 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik denk inderdaad ook gelijk aan een meisje. Persoonlijk vind ik dat een naam voor een jongen best een beetje "stoer of hard" mag klinken. Je zoon wordt straks namelijk gewoon een volwassen kerel en dan moet de naam ook nog passen. Fedde vind ik een superleuke naam!!

8. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    sterker nog, het betekent 'vrouw' in het frans

dit heb ik van wikipedia: Femme is een zeer oude vrouwennaam. De naam is afgeleid van het Germaanse Fredmar of Fredemar, dat vermaard door vrede betekent. In het Frans betekent het vrouw. Hedendaagse vormen van deze naam zijn Femke en Famke. Deze namen worden vaak gebruikt in Friesland en Groningen. Een oudere vorm van deze naam is Femmigje.

9. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Fedde vind ik voor een jongen ook heel leuk, Femme doet me gelijk aan een meisje denken.

10. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Hier ook een echte Friezin, maar heel eerlijk gezegd zou ik de naam Femme ook niet aan een jongen geven, maar eerder aan een meisje!

Ik vind Fedde inderdaad wel een echte jongensnaam, maar die moeten jullie ook maar leuk vinden he...

Hey succes met de namen!

Liefs Elly.

11. Isabell

Isabell Lid

7 nov 2008
    75
    0
    0
    Absoluut een meisjesnaam! Femme is immers Frans voor Vrouw. Denk maar aan Femme Fatale; Fatale vrouw. Lijkt me niet bepaald leuk voor je zoon, vooral niet in het buitenland.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Net als wat Isabell zegt, een meisjesnaam. Het is niet voor niks het franse woord voor vrouw.

13. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Femme las ik als meisjesnaam!

Fedde vind ik een hele leuke naam!!

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind het ook meer een meidennaam, Fedde vind ik veel leuker en stoerder!

15. Sterretje22

25 nov 2008
    27
    0
    0
    Student.
    Friesland.
    #15 Sterretje22, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
    Hoi Bedankt voor jullie reacties meiden!
    We hebben ook aan Fedde gedacht maar 2 weken geleden is er een jongetje geboren die die naam ook al heeft gekregen, dan vinden we het persoonlijk niet zo leuk om die naam te geven want we houden wel van een beetje originaliteit. Ik weet inderdaad dat het Frans voor vrouw is. ;) We hebben nog maar een paar weken en zijn nu druk aan het denken aan eventuele andere namen. In ieder geval bedankt!

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het ook een echte meisjesnaam gezien de betekenis vanuit het Frans.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    Gelijk aan een meiden naam :)

18. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Door het Franse "femme" voor vrouw, vind ik het ook meer een meisjesnaam. Fedde vind ik wel een leuke stoere jongensnaam!

19. emje

emje Niet meer actief

ik geloof dat fem ook vrouwlijk betekent in een andere taal

Deel Deze Pagina