geen maatje 36 toch keizersnede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yentl, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo allemaal

Zijn er meiden die net als ik geen maatje 36 hadden voor de zwangerschap?En nu voor de keuze staan een stuitbevalling of keizersnede?
    Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang een stuitbevalling zie ik al helemaal niet zitten maar wil ook graag in contact komen met wat (dikkere) dames die een keizersnede hebben gehad en wat jullie ervaring hiermee was?Ik heb geen idee of het wat uitmaakt of je mager of wat dikker bent voor een keizersnede?Hoop dat iemand me antwoord kan geven.

Groetjes

2. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    volgens mij maakt het niet uit toch? ik snap helemaal dat je geen zin hebt in een stuitbevalling maar houd er wel rekening mee dat je met een keizersnede veel later hersteld bent en een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven.

3. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi wendy

Dat weet ik,maar heb ook al veel dingen over een stuitbevalling gelezen en het meerendeel dat voor een stuit gaat eindigdt dan toch in een keizersnede,Vandaar dat ik dan liever voor een keizersnede kies!

Groetjes

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Een vriendin van mij had voor de zwangerschap maatje 34 en heeft een stuitbevalling gehad. Pefect gegaan, binnen drie uur was de kleine geboren. Volgens mij heeft je figuur helemaal niets te maken met het feit of je een makkelijke of zware bevalling kunt verwachten. Ik denk dat het bij een keizersnede ook niet uitmaakt of je mager bent of wat flinker.

Praat er anders eens over met je VK. Zij zal het vast weten.

Groetjes,
    Nikki F

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    idd je weet nooit hoe een bevalling gaat lopen misschien duurt het bij jou heel lang of is het heel pijnlijk maar voor hetzelfde geldt gaat het heel makkelijk, maar volgens mij heeft een keizersnede niets met gewicht te maken hoor. ik wil je wel vast succes wensen mocht het zover zijn

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    volgens mij maakt het gewicht inderdaad nix uit

maar kunnen ze alleen met een echo zien of het kindje in een stuit ligt?

ik heb namelijk helemaal nog geen echos van het ziekenhuis gehad alleen de termijn wel heb ik afgelopen zaterdag een pretecho laten maken en toen lag het kleintje er mooi voor maar dat kan nog veranderen
    heb aan de vk gevraagd of ik ook een echo krij g aar die krijg ik helmaal niet vraag me dus nu af of ze het kunnen voelen dat het verkeerd ligt of dat daar een echo voor gemaakt moet worden

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    De vk kan het vaak ook wel voelen hoe het kindje ligt. Mocht ze twijfelen dan kan ze je altijd doorsturen.
    Je kleine kan nog draaien tot week 35 of 36 hoor.

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Bij mijn vk kreeg ik standaard 3 echo's daarop heeft ze het gezien maar ze heeft het ook gevoeld.Onze beeb ligt al een hele poos zo al vanaf een weekje of 25 en deze is eigenwijs draaidt niet en wil ook niet gedraaidt worden helaas!Misschien komt het omdat dit mijn tweede zwangerschap s?!

Ik weet ook niet of je gewicht belangrijk is bij een ks vroeg het me gewoon af.Omdat degene die vorige week geprobeerd heeft te draaien gelijk over een stuit begon en over complicaties bij een ks.Maar een stuit zie ik gewoonweg niet zitten mijn dochter was bijna 8 pond en 53 cm,ze had ook 2x de navelstreng om haar nek,nou lees ik overal dat ze dat dus niet op een echo kunnen zien (de navelstreng).

@wendy bedankt ik laat het wel weten waar we uiteindelijk voor kiezen.

Groetjes

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb zeker geen maatje 36 en een ks gehad. en krijg er weer één in februari. Lijkt me niet dat dat uitmaakt voor een bevalling maar wat wil je erover weten?

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Ook ik heb geen maatje 36 en heb een ks gehad vorige maand.

Het enige dat anders is is dat je straks wat waakzamer moet zijn op je wond omdat dikke mensen nou eenmaal sneller last hebben van smetten op plekken waar huid huid raakt.
    Om smetten te voorkomen (was een wat warmere periode) heb ik (ja niet lachen) een navelbandje (gebruik je die dingen ook nog eens) over mijn wond gelegd.
    Elke morgen ging ik even onder de douche en liet de straal over de wond en navelbandje gaan, op die manier kon ik niets kapot trekken (voor als het aan de wond vast zou zitten).

En het klopt inderdaad dat ze met een echo niet kunnen zien of de navelstreng om het nekje zit, ik heb het gevraagd in het ziekenhuis omdat ik hier ook bang voor was.

Groetjes Anita

11. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Meid maak je geen zorgen, ik heb maatje 46 en heb een keizersnee gehad, baby was er binnen 1minuut uit.

12. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    Hoi Yentl,

Ook ik heb zeker geen maatje 36, maar eerder 54 en mijn derde keizersnede is in zicht, namelijk over 3 weken. Ook mijn kindje lag tot nu toe in een stuit, maar dat is niet de reden voor een keizersnede. (niet indalen, smal bekken) Ik vind het erg fijn dat deze mogelijkheid van bevallen bestaat, alleen ben je nadien de eerste dagen wat moeilijk ter been. Bij mij is alles goed gegaan, alleen waar je inderdaad op moet letten is het smetten van de wond, omdat je buik over de wond hangt en dus niet goed droog blijft. Wat bij mij erg goed geholpen heeft is engels pluksel, dit kan je halen bij de apotheek, dat is een grote lap katoen waar je dan repen van kan knippen en op de wond kan leggen. Dit plakt ook niet aan de wond. Is echt een aanrader! Dit zal ook zeker deze keer niet op mijn lijstje ontbreken. Dus maak je echt niet te druk, ook bij jou zal het zeker goedkomen.

Heel veel groetjes,

françoise

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Meiden is dat echt zo dat je aan een echo niet kan zien of de navelstreng om het nekje zit? Ik had eens een 3d echo en met de 20 weken echo en toen drukte die vrouw op een knop om de stromingen te zien van het bloed in de navelstreng. Ik dacht dat kan dan vast ook zodat je ziet waar die navelstreng zit.
    Ons meisje ligt nog in stuit en had de laatste echo haar navelstreng in haar mondje. Dat vond ze schijnbaar ook leuk, maar ik maak me soms zorgen dat het ding om haar nekje zit en het noodzakelijk kwaad is dat ze hem in haar mondje stopt. Dacht nog als ze dan proberen te draaien eerst maar laten zien dat die navelstreng echt niet om haar nek zit.

Ik moet vrijdag naar de vk dus vraag het haar ook nog wel ff.
    Sorry voor dit off topic bericht.

14. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Geeft niks hoor!

Ik wist het tot op het moment van bevallen van mijn dochter niet dat de navelstreng 2x om haar nek zat.De vk heeft me heel goed duidelijk gemaakt dat ik precies moest doen wat ze zei en alles gelukkig goed gegaan!

Ik had een week van te voren nog een echo gehad en daar was het niet op te zien (het was trouwens geen 3d echo die heeft de vk niet).
    Ik wil je echt niet bang maken maar ik heb het hier op het forum al vaker gelezen dat het niet te zien is.
    Zou het zeker nog eens aan je vk vragen.

Groetjes

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik ga dat vrijdag dan zeker weten vragen. Laatst las ik een verhaal hier over het draaien van de baby waardoor de navelstreng ook om het nekje zat en het kindje het niet heeft gered.
    Wil echt geen draaipoging zolang ze dat niet kunnen uitsluiten. Als het dus niet te zien is, heb ik mijn keuze in wijze van ons kindje op de wereld zetten, snel gemaakt!

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Een klein beetje off topic misschien, maar ik was vandaag bij de gynaecoloog. Ik kreeg een extra groei-echo ivm mijn overgewicht en dat doen ze in week 34 nog een keertje.
    Ze zei me dat we de volgende keer ook een afspraak in gaan plannen met de anesthesist. Niet omdat het nou zeker is dat ik een keizersnede zal krijgen of om een andere reden een ruggeprik nodig zou hebben, maar omdat ze dat standaard doen bij iemand met overgewicht. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Het verbaasde mij nogal waardoor ik me later bedacht dat ik niet verder heb gevraagd om het hoe en waarom.

Yentl, succes met je keuze!

17. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    hoi Duckie,

Wat jij nu vertelt over die afspraak bij de anesthesist is nieuw voor me hoor. ik heb dit bij alle drie mijn zwangerschappen niet meegemaakt en ik heb toch ook flink overgewicht. Wel is bij ons in het ziekenhuis in breda standaard dat wanneer je een operatie moet ondergaan je even langs anesthesie moet gaan om je lengte/ gewicht en een vragenlijst in moet vullen over je gezondheid, daarna krijg je een klein gesprekje. Maar vraag het volgende keer eens, ben benieuwd waarom ze dat bij jullie doen als je overgewicht heb.

groetjes françoise

Deel Deze Pagina