Hallo! Voor onze kleine man hebben wij best een speciale naam in gedachten. Begint met een R. en klinkt wat Spaans stuur gerust PB voor de volledige naam! Nu kan je het echter op 2 manieren schrijven, met kapje (´) of zonder kapje. Met kapje ziet het er mooier uit, maar manlief vindt het 'handiger' zonder kapje. Omdat hij altijd zal moeten uitleggen hoe zijn naam geschreven wordt, terwijl hij anders kan zeggen: zoals je het uitspreekt. Ik vind het anderzijds veel op een normaal woord lijken zonder kapje. Ik weet dat het heel moeilijk is om een oordeel te vellen zonder de naam te kennen, maar vanwege anonimiteit, zoek ik een aantal dames die er misschien in PB even over willen discussiëren
Als het zonder accent kan, zou ik het bij voorkeur zonder doen. Dit omdat letters met accent soms heel raar doen in computersystemen. Maar goed, onze dochter heeft ook een ‘onnodig’ accent in haar naam omdat we het mooier vonden dan zonder.
Als het nog nodig is, mag je mij ook een PB sturen! Ik spreek Spaans, dus ik zou kunnen beoordelen of de naam wel ‘kan’ zonder accentteken of dat er dan iets raars staat.
Ik zou altijd proberen zonder. Als je zegt 'ik heet ..., met een kapje op de a' dan zou ik echt niet snappen wat je bedoelt...