ik gooi m hier eens in de groep, we hebben nog weeeeeken, maar toch! we zijn op zoek naar een jongens en meisjes naam. om een beetje onze smaak aan te geven; onze eerste dochter heet C.harlotte Sophie. nu is t voor een meid niet zo moeilijk (vinden wij) we vinden bv Isabelle Marie of Elise Emma erg mooi (om onze smaak aan te geven) een jongen, tja dat is lastig. mn man vond bij de eerste Jens mooi, ik niet zo. en nu Daan. Ik vind Rick erg leuk maar wil net als bij de meidennaam graag een 2e naam. dus..... iemand een idee? het moet wel uitspreekbaar zijn in duitsland, maar gooi er maar eens wat in!
Geen idee of het uitspreekbaar is in Duitsland, maar misschien: Lucas Thomas Daniël Maarten Xander David Fabian Jonathan Benjamin Laurens Lennart Matthijs Quirijn Casper Alexander
Thomas vinden we wel leuk, maar zouden we dan Thom van maken, alleen neefje van man heet zo... dus twijfelpuntje
De eerste naam die in mij opkwam was: Maximilian Vind het een hele mooie naam, mijn eerste zoontje wilde ik eigenlijk zo noemen maar toen hij geboren was vond ik het niet passen Zijn zelf ook al flink namen aan het "bedenken" en zit eigenlijk ook een beetje met de uitspraak hier in nederland (wij komen uit Duitsland ) Uitspreekbaar zijn alle namen wel in deze twee talen maar bv de letter U word in nl anders uitgesproken als in de.
juist, leuk een 'duitse'! ik vind/vond julia zo leuk, maar dan zit je met de uitspraak, en aangezien opa en oma in nl wonen, zou t kindje op 2 manieren worden geroepen zeg maar. maximilian is leuk, zou dan wel max worden, en ik vind moritz echt gaaf...
Precies. Mijn man kwam laatst met de naam Lucas (en als hij met een naam aankomt is dat al heel wat ) en die vind ik ook heel erg mooi maar ja .... heb ook niet echt zo´n zin om nou iedereen te vertellen dat het Loekas uitgesproken moet worden, daar zit je dan dus weer De (nog) jongste heet R.obin ... mannelijk ... in Duitsland een jongensnaam hier meer gebruikelijk voor meisjes als je het zo schrijft. Ik ben goed 2 jaar bezig geweest om iedereen uit te leggen dat het gewoon als Robbin uitgesproken word maar alleen met een B geschreven word. Ze hebben er van alles en nog wat van gemaakt, zelfs Robijn is al voorgekomen ... nou dan denk ik meer aan een wasverzachter als aan een naam Julia heel mooi ... zit je weer met die U Zou Maximilian ook idd afkorten als Max Lana vind ik ook heeeel mooi, zou ik alleen niet gebruiken want als je het van achteren naar voren leest is ie niet meer mooi. Moritz ook leuk lijkt ook weer aardig "modern" te worden de naam in duitsland. Weet niet of je in een grote stad woont maar als dat zo is zou ik wel een beetje opletten op die "moderne" namen. Justin, Kevin, Marie en zulke namen (vind ze niet verkeerd hoor) want anders roep je straks je kind en dan staan er 10 andere nog naast
nee wonen in een klein dorpje, t wemelt hier van de talia/ mia/lia's haha! niet onze smaak gelukkig. kevin vind ik ook vreselijk. Marie vond ik geweldig maar man niet. Ja lukas is leuk! ik zou m dan natuurlijk ook uitspreken als Loekas, maar leg dat de mensen maar eens uit.... Al is lukas hier ook een mode naam aan t worden. we hadden ook nog Daan, er is een duits jongetje dat zo heet, heeft een nederlandse papa. Ben wordt ook erg populair... moeilijk hoor! Felix hoor je niet veel in NL wel in DE