Onze dochter heet Phileine, zwanger van de tweede en opzoek naar een jongensnaam. Tot nu toe hebben wij twee namen in gedachten Finn en Kai. Kai vind ik leuker omdat je het minder hoort dan Finn, maar ik vind Finn denk ik beter bij Phileine passen. Voor welke naam zouden jullie kiezen? Overigens zijn stoere namen passend bij Phileine ook nog welkom..
Maak een poll aan (rechtsboven jouw bericht op onderwerp tools klikken) dan is het voor jezelf overzichtelijker en krijg je meer stemmen Ik stem Kai omdat anders beide namen met fi (uitspraak dan hè) beginnen
Kai! Heel leuk! Maar vind het niet helemaal passen bij Phileine...? Kai is stoer en een iets harde klank. Phileine juist lief en zacht. Finn en Phileine vind ik ook niet zo leuk samen, omdat de eerste klank hetzelfde is, hou ik zelf niet zo van. Misschien een iets langere naam (2 lettergrepen) in een vergelijkbare stijl als Phileine?
Andere opties die ik bij Phileine vind passen: Abel Axel Boaz/Boas Bram Cas/Casper Coen Chris Daan Damian Dex Figo/Vigo Jelle Lenn Levi Lucas Milan Morris Nathan Roan Ruben Sep/Sepp Siem Sven Tygo
Ik heb voor Kai gekozen. Ik vond het eerst niet helemaal passen, Phileine, een lieve zachte naam en Kai vooral stoer. Maar als ik dan een meisje en een jongen voor me zie, zus en broertje, vind ik het juist leuk passen! Wat ik ook leuk vind bij Phileine: Phileine en Hugo Phileine en Daniel Phileine en Beau (lief en lief) Phileine en Floris Phileine en Joel Phileine en Mees Phileine en Olivier Phileine en Tristan Phileine en Valentijn