Vernoemen..

Discussion in 'Babynamen' started by rose16, Apr 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rose16

rose16 Actief lid

Feb 10, 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Nog even hulp gezocht. Al eerder een keer vraagje over gesteld, maar we komen er nog niet echt uit.
    Wij willen onze dochter graag met haar 2e naam vernoemen naar mijn moeder. Haar doopnaam is Elisabeth en wij willen daar graag Elise van maken.

Mijn broer heeft een dochtertje en zij heeft als roepnaam Elyze, wat overigens geen vernoeming is naar mijn moeder.

Vinden jullie dat wij Elise als 2e naam kunnen gebruiken of is dit toch een beetje gek?
    De andere afgeleide namen van Elisabeth vinden we allemaal net niet zo mooi als Elise.

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Als je het puur als vernoeming en als tweede naam gaat gebruiken, zou ik het wel oke vinden. Zeker omdat het een andere schrijfwijze is, en daardoor een heel ander soort naam wordt.
    Wel zou ik, als ik je broer was, het op prijs stellen om dit te weten voor de geboorte. Maar dat ligt aan jullie verhoudingen :).

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Je spreekt het heel anders uit, dus ik vind het zeker kunnen. En het is een tweede naam.

4. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

Jun 19, 2014
    540
    1
    0
    Elsa? Toch wat meer eigen dan misschien?
    Maar wat eerder al gezegd is; als 2e naam met de achterliggende boodschap van vernoeming lijkt mij ook geen drama.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het gewoon doen, omdat het de tweede naam is een een familienaam. Er zal geen verwarring ontstaan, omdat de naam in de praktijk niet gebruikt wordt. Je kunt makkelijk uitleggen waarom je deze tweede naam wilde. Je broer inlichten vind ik dus persoonlijk ook niet nodig!

6. rose16

rose16 Actief lid

Feb 10, 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Uitspraak is wel hetzelfde.. :)

7. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    voor een 2e naam vind ik het wel kunnen. al had ik er persoonlijk dan Elisa van gemaakt

Share This Page