Zelfde naam als vroegere huisdier?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lola1983, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1983

Lola1983 Niet meer actief

Hi! Helppp...ik kom er niet uit:(. Vroeger (toen ik kind was) hadden we een jaar of 4 een hondje met de naam Amber. Een van de vele honden die we hebben gehad...
    Nu ben ik in verwachting van een dochter en we vinden Amber allebei zo n mooie naam. Is het raar om mijn kind zo te noemen? Het is geen vernoeming, want met het beestje zelf heb ik geen bijzondere band gehad ofzo. Het gaat me puur om de naam. Hoe zal familie reageren (huh, zo heette jullie hond vroeger toch?) En mijn dochter als ze later in mama's fotoboeken kijkt, waar mama als kind met hond Amber op de foto staat etc etc.... Niet doen? De andere naam die we mooi vinden is Jasmijn. Maar onze eerste dochter heeft ook een naam die met een J begint...ook niet handig dus...

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.676
    113
    Waarom niet? zo heet een van mijn katten Daisy en dat vind ik ook een mooie naam. Allen leeft ze nu nig dus dat zou te verwarrend zijn :p Als het echt de naam ik zou ik het gewoon doen :) Je hebt de hond toen zo genoemd omdat je het een mooie naam vond.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Als Amber voor jullie dé naam is, zou in het gewoon doen hoor

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Als het nou fikkie was zou ik het niet doen. Maar Amber kan best hoor.

5. AngelaK

AngelaK Bekend lid

1 dec 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het helemaal niet raar (eerder logisch, omdat je voor zowel je huisdier als je kind een mooie naam probeert te verzinnen en die namen dus jouw smaak zijn). Mijn broer heeft dat toevallig ook gedaan (hij had eerst een huisdier en daarna een dochter met de naam Roos) en ik heb echt van niemand gehoord dat ze dat raar vonden. Ik denk dat iedereen in de omgeving die naam toch automatisch vooral met het kind gaat associëren. Succes!

6. Lola1983

Dank jullie wel. We hadden die hond als kind, dus mijn ouders hadden die naam verzonnen. Ik vond de naam toen niet zo interessant...Maar dat maakt niet uit verder. Denk dat we er maar voor moeten gaan ;):)

7. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Mooie naam hoor. Zou het gewoon doen

8. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Ik vind het ook een mooie naam, en wij hadden vroeger thuis een konijn dat zo heette ;) ...
    Ben ook zwanger van een meisje dus ook lang over namen nagedacht, ik vond bij de naam Amber wel een heel ander nadeel: de associatie met Amber Alert (wat tegenwoordig ook in Nederland wordt gebruikt bij een vermist kind, en volgens mij zelfs internationaal). Dat vind ik geen fijne associatie, waardoor de naam voor mij sowieso afviel. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!

9. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Amber vind ik een hele leuke naam. Dus zou het gewoon doen. Het is wel een gewone naam geen "hondennaam" dus zou me er niet druk om maken.

Als je hond nu nog steeds zou leven is het een ander verhaal. Maar nu vind ik het zeker kunnen. Vind daarbij Amber leuker dan Jasmijn.

10. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Gewoon doen ;) Als het hondje er nog was geweest was het misschien anders geweest.

Daarom ben ik niet zo'n fan van 'mensennamen' voor dieren haha :p

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind Jasmijn leuker maar zou t er niet om laten.denk dat iedereen wel begrijpt dat t geen vernoeming is

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ja hoor waarom niet! Gewoon doen :)

13. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Niet door laten tegenhouden. Amber is een leuke naam. Zodra jullie meisje er is zal je Amber met haar associëren en niet met jullie hond, dat durf ik je te verzekeren. ;)
    Jasmijn vind ik erg mooi ook trouwens.
    Succes met kiezen!

14. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Grappig, wij hebben nu een leuke jongensnaam, maar mijn opa had een pony die zo heette. Ik laat me er niet door tegen houden, misschien dat mijn ouders zeggen huh net als de pony? Maar goed dat is 1 keer en dan is het klaar en na een jaar weet niemand meer beter. Amber is zoals al gezegd geen typische hondennaam dus ik zou er gewoon voor gaan!

15. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

@ vlinderbloem hahaha moest echt hardop lachen om jouw reactie!! Fikkie hihi 'tja het was voor ons gewoon dé naam!'

Maar verder OT: ik zou dan ook gewoon gaan voor Amber hoor! Niks mis mee.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gewoon lekker doen :) mooie naam toch!

17. misa

misa Niet meer actief

Haha wij hebben ook huisdieren gehad en die namen vonden we voor onze kinderen ook erg leuk! Uiteindelijk niet gedaan omdat we meer leuke namen hadden. Maar het kan prima.

Ik vind jasmijn ook een leuke naam trouwens!

18. Lola1983

O jee, nu je het zegt ja! Dat is wel een heftige associatie.....Nog maar even over nadenken dan....

19. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel raar vinden en zou het echt niet doen. Jasmijn vind ik ook een leukere naam dan Amber.

20. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor Jasmijn gaan. Ook al is het voor jullie geen vernoeming anderen zullen dat vast wel zo zien of iig de link naar de hond leggen. Lijkt mij niet leuk om later van familie te horen "jullie hond heette vroeger ook zo". Overigens ken ik wel iemand die de tweede naam hetzelfde heeft gekozen als de naam van de huidige hond. Echt onbegrijpelijk in mijn ogen.

Ik heb ook lang gedacht dat ieder zn eigen voorletter moet hebben, maar je krijgt al bijna geen post meer dus daarvoor maakt het niet uit. Ken meerdere gezinnen waar twee kids een naam hebben met eenzelfde voorletter en vind daar niks geks aan.

Deel Deze Pagina