Vinden jullie meisjesnamen die eindigen op een -a- hard klinken? Of op -ka? Over het algemeen houd ik meer van "gesloten" namen, maar nu vind ik een aantal namen op een a dus ook wel erg mooi. Denk aan Eva en Tessa. we hebben een naam die op 1 staat bij ons beiden, maar die eindigt dus op -ka.
Nee hoor, ik vind het niet persé hard klinken. Als die naam voor jullie beiden op 1 staat dan is het toch goed?
Ik dacht ook omdat -ka- toch ook een woord is voor een onaardige vrouw? Of horen/lezen jullie dat er niet in?
Off-topic: Ik ben zo benieuwd hoe jouw dochter heet, omdat je ook weleens schreef dat hij weinig voorkomt? Wil je het vertellen of houd je dat liever voor je? (Snap ik ook hoor🙂.
Hangt toch wel een beetje af van de naam vind ik... Maar uberhaupt op -a echt niet! -ka vind ik dus afhankelijk.. Maarja wat is hard? Het went, en dan past het bij haar en dan is het goed
Eindigen op Ka vind ik inderdaad hard klinken, Ke ook trouwens, ligt echt aan de K. Namen als Rosa Eva Liva en Ella vind ik juist heel zacht klinken.
Eindigend op -a vind ik niet hard klinken, op -ka wel een beetje maar ik zou me er niet door laten tegenhouden als het voor jullie dé naam is. Ik vind bijvoorbeeld Mika & Nika leuke namen, ondanks de wat hardere klank
Op een -a vind ik totaal niet hard. De k-klank is wel wat hard, maar omdat het ook bij verkleinvormen hoort in veel dialecten (meiske etc) heeft het voor mij toch iets schattigs. Rivka, Jiska, dat soort namen vind ik ook mooi
Ik vind namen die op -ka eindigen ook een beetje hard klinken dus snap wat je bedoeld, maar ik vind dit niet perse lelijk of te hard hoor! Jada, Emma, Lisa, vind ik juist hele lieve namen.
Ik vind het meestal vrij hard klinken. Mijn dochter heet Louise. Dat klinkt liever en zachter (vind ik) dan Louisa. Namen als Emma en Lisa vind ik weer niet hard klinken.
Daar ken ik alleen het woord kenau voor, geen ka. Misschien iets regionaals? Bovendien zal in een naam eindigend op -ka de klemtoon nooit op de -ka vallen, dus valt het niet op. (Ik kan in ieder geval geen voorbeelden bedenken)
Haha vrijwel alle meisjes namen die ik op mijn lijstje heb staan eindigen op -a en ik vind geen ervan hard klinken (Isa, Faya, Mila, Dana, Yara, Lara, Tara, Yuna). Misschien die op -ra eindigen wat 'stoerder'...
De naam van mijn dochter eindigd ook met een -a-. Vind veel bamen die met een -a- eindigen heel leuk juist!
Nee hoor dat klint meestal niet hard. Het hangt wel een beetje van de naam af. Namen als Emma, Jiska, Eva vind ik lieve namen. Namen als Mila en Yara klinken wat harder, maar ook niet te hard ofzo.
of Anna, Julia, Sophia. ..Ik vind namen die eindigen op -a ook mooi...je kunt er ook niet zo snel op rijmen