Heel erg weinig slapen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gijsje, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje van bijna 2 heeft tot hij 10mnd was prima geslapen.Na 10 mnd werd het stukken minder en momenteel is het helemaal een ramp. 'sNachts slaapt hij 8 hooguit 9 uur en dan altijd een keer wakker,overdag 1,5uur.
    Dit betekend dus dat hij vaak pas rond 23.00 slaapt vandaag en gister zelfs pas 23.30. Ik begin er echt een beetje moedeloos van te worden,dat is toch niet gezond zo weinig slaap.Middagslaapje weglaten red ie dan weer niet,dan slaap ie om 17.00-18.00 al en is ie midden in de nacht klaarwakker!!
    Wie heeft hier ervaring mee of heeft tips?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat gebeurt er als je hem op een normale tijd (tussen 19.00 en 20.00 ofzo) in bed legt? Wordt ie boos neem ik aan? En als je dan een tijdje volhoud, uitleggen dat het bedtijd is, elke 10 minuten weer even teruggaan, heb je dat al eens een aantal dagen geprobeerd? Op zo'n manier kun je hem wel aanwennen dat dat een normale tijd is om te gaan slapen, moet je wel consequent volhouden. En als hij dan 's nachts wakker wordt idem dito zou ik zeggen....Want dit is wel heel weinig slaap inderdaad. Mijn dochtertje is ook geen grote slaapster maar slaapt in ieder geval wel van 19.30 tot 6.30 meestal en overdag soms.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kan me voorstellen dat hij overdag moe is als hij 's avonds zo lang wakker blijft.. Kun je m 's middags echt niet wakker houden en als hij in slaapt valt, toch weer wakker maken? En dat minstens een week volhouden..
    Lijkt me dat je het patroon moet doorbreken..

Maar ja, ieder kind heeft zo zijn eigen behoeften. Mijn dochter heeft ook wat minder slaap nodig dan gemiddeld. Met 2 jaar ben ik gestopt met t middagslaapje, sindsdien slaapt ze 's nachts veel beter.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ons mannetje is ook een slechte slaper. maar in de middag valt hij om. wij wonen in Griekenland en daar liggen kindjes van zijn leeftijd echt niet om 8 uur in bed vanwege het klimaat...die zijn dan nog buiten! ons mannetje ligt ongeveer rond 9 uur in bed soms wordt dat half 10 maar soms ook iets vroeger. ik doorbreek het anders door hem weer vroeg te wekken. dan ligt hij er wel vroeger in...het is vooral lastig omdat je zelf geen avondje alleen hebt...

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja dat heb ik zeker geprobeerd,dat is het 1e wat ik heb geprobeerd eerlijk gezegt,ik heb het bijna 4weken volgehouden en toen was ik kapot,meneertje niet....
    Ik ben alleenstaand dus heb helaas niet iemand die mee kan afwisselen.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Probeer het wel maar hij red het gewoon echt nog niet,laats was ie tijdens het eten in slaap gevallen (wel heel schattig) hihi. Het punt dan is ook nog dat als ie vroeg op bed ligt hij om 2-3uur weer klaarwakker is.
    Ik snap er gewoon niks van dat ie met zo weinig slaap toekomt!

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik denk ook dat dit net een overgangsfase is...ons mannetje was best snel van de twee slaapjes af maar het middagslaapje van een uurtje of hooguit anderhalf uur heeft hij nog erg nodig. Hij slaapt heel erg onrustig, veel dromen ik er nog steeds veel uit van baby af aan al) en ook ik ben alleenstaand...dus is het behoorlijk pittig met slecht slaapgedrag :( ik snap dat je gevloerd bent! (same here ;) )maar doe wat je kan en het regelt zichzelf wel een keer...zo denk ik erover want je hebt als alleenstaande wel meer aan je hoofd!

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja Mukkie dat is zo,vandaag om half 9 naar bed gebracht het is nu 21.15 maar nog klaar wakker(hij zit nu in bed met een boekje)verwacht dat ik zo wel gaat gillen :Mama al klaar! Ik ga er nu ff niet heel de tijd een toestand van maken en de strijd aan.Hopelijk gaat het beter als middag slaapje eraf is!

Deel Deze Pagina