Goedemorgen. Gisternacht dachten we nog dat het eenmalig zou zijn maar vannacht was het weer raak! We logeren bij opa en oma. Krummel slaapt bij ons op de kamer in een campingbedje. Hij gaat heerlijk slapen, niks aan de hand. Ook als wij naar bed gaan slaapt hij heerlijk door. Maar zowel gister als vannacht werd hij rond een uur of 1:30 schreeuwend wakker. Woest was hij. Maar ook verdrietig. Het ene moment kroop hij stijf tegen me aan, het volgende moment lag hij gestrekt als een plank over mijn schoot. Heel even dacht ik dat het buikkrampen waren, maar die herken ik inmiddels en dat was het ook niet. Hem uit de omgeving halen, even naar beneden en afleiden met iets anders helpt ook niet. Na een uur lijkt hij pas weer bedaard. Op bed nog huilen, wat warme thee gegeven en daarna heerlijk geslapen tot 7:30 uur. En wakker worden als de vrolijkheid zelve. WAT IS DAT? En wat te doen! Tips? Herkenbaar?
dat klinkt als nachtangst, erg vervelend maar niet heel veel aan te doen. Onze dochter heeft het nooit gehad, maar zoon is er ook bekend mee. Enige wat je kunt sdoen is hem rustig houden, zelf rustig blijven en afwachten tot je kind weer rustig wordt. Centrum Jeugd & Gezin Heusden
was ie aanspreekbaar? Of had je het idee dat je totaal geen contact met hem kon krijgen? Je hebt ook zoiets als night terrors. Oftewel Pavor nocturnus. Kinderneurologie.eu Dan lijken ze wakker te zijn ( ogen open ) maar ze gaan dan heel erg tekeer en je komt niet tot ze doorgedrongen. Meestal als je tegen ze praat of ze tegenhoud dan worden ze nog hysterischer. Ze moeten uit zichzelf wakker worden en als ze eenmaal wakker zijn dan is er niks meer aan de hand. Het kind herinnert zich ook helemaal niks ervan en gaat ook gewoon weer slapen.
Heb niet het idee dat hij aanspreekbaar is. Maar hij was bloefheet dat ik zijn slaapzak uit deed. Dat leek hij wel mee te krijgen want hij werd daar nog bozer en nam een duik naar de slaapzak en hield hem stijf tegen hem aan. Ik zal eens even lezen. Vandaag gaan ee weer naar huis. Ben heel benieuwd of het in zijn eigen bed ook gebeurd..
Hier ook sinds een week of 2. De huisarts zegt dat het nachtangst is. Het ging deze week 2 dagen goed. Maar vanacht was het ook weer raak. Vind het zo zielig voor haar. Hier helpt ff babytv kijken dan is ze zo weer rustig
Night terror... Sommige kinderen hebben hier last van andere niet. Het helpt om het aantal prikkels op een dag zo lag mogelijk te houden. Een kind met echte nachtangst is niet wakker en dan zou tv kijken dus niet helpen...
Mijn zoontje heeft het nog steeds regelmatig al is het echt minder dan vroeger. Het lijken nachtangsten...zoals hierboven vermeld. Je kan alleen rustig bij hem blijven en wachten tot hij kalmeert. Mijn zoontje wil dan pas echt op schoot en geknuffeld worden.
Klink idd als nachtangst. Heel naar om te zien, onze zoon heeft er ook last van gehad, nu niet meer zo vaak gelukkig. Het zoontje van een vriendin van mij heeft het ook, ze dacht dat hij driftbuien had snachts, dit bleek niet zo te zijn. Helaas is er niet veel aan te doen.
Wat fijn om dit onderwerp te lezen en te weten waarom onze zoon 's nachts zo hysterisch is. Ik heb het artikel over Pavor Nocturnus gelezen en het klopt precies. Onze zoon is 3.5 dus de leeftijd klopt ook. En op dagen die wat drukker zijn, heeft hij er meer last van. Helaas is er weinig aan te doen, maar nu ik weet wat het is, kan ik het begrijpen. Gelukkig weet hij er zelf achteraf niets meer van, maar voor ons wel vermoeiend. Als hij even goed wakker is geweest en naar de wc is geweest, slaapt hij de rest van de nacht goed door, maar dit pas na 5 keer half wakker worden.