Welke kaas in Kunefe??? Turkse dames help?!?

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik wil graag vanavond kunefe maken maar de recepten die ik vind op internet staat mozzarellakaas.. maar dat is het volgens mij niet want dat bestaat niet in turkije.. Dus welke turkse kaas moet ik gebruiken?

En hoe kun je het verder het beste maken?

Gewoon eerst een laag kadayif in een tepsi en dan de kaas erop en dan nog een laag kadayif? En hoeveel boter moet eroverheen?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij gewoon zoutloze beyaz peynir... Ik denk dat het het makkelijkst is, als je even naar een Türk bakkal/market gaat en daar vraagt welke je moet hebben voor Künefe?

Ik vond net op een site:
    "özel künefe peyniri (veya tamamen tuzsuz beyaz peynir)"
    Lijkt er dus op dat er kaas is, speciaal voor künefe... Of gewoon volle zoutloze witte kaas dus.

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb het een keer gemaakt. En heb het een keer bij famillie gegeten. Het was echt heerlijk. Maar wel gewoon gemaakt met mozarellakaas. Ik ben vergeten hoeveel boter maar volgens mij ligt dat toch ook aan de hoeveelheid kadayif die je gaat gebruiken. Ik had veel bezoek en volgens mij iets van een half kilo ofzo

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ga hier wel kijken of ze die kadayif peynir hebben.. wij hebben hier alleen een super kleine turkse winkel dus die hebben niet zoveel.. maar anders wordt het mozzarella is ook zoutloze kaas..

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja daar is speciale künefe kaas voor!
    &anders is zoutloze (witte) kaas ook goed!

Deel Deze Pagina