Welke kaas zit er op een pizza ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nancy1981, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ik lust ontzettend graag pizza ( vegatarische pizza lust namelijk geen vlees ) maar ik vraag me af welke kaas er op een pizza zit en of ik dit nu tijdens de zwangerschap wel of niet mag eten ?
    Wie kan me hier een antwoord op geven ?
    zal het volgende week ook ff aan verloskundigen vragen

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Bel een pizzeria en vraag er naar.

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    dit heb ik dus al gedaan maar daar konden ze me geen antwoord op geven

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Vaak zit er mozzarella op. Maar als het goed verhit is in de oven kun je het gewoon eten

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hmmm...een domme pizzeria dus.Dat ze zelf niet weten wat voor ingredienten ze gebruiken. Idd vaak zit er mozzarella op.

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Maar de kaas van de pizza kan je altijd gewoon eten, die is in de oven geweest, en dan zijn de bacterien dood:

"Overigens geldt in het algemeen dat de listeria bacterie volledig wordt uitgeschakeld door gewone kookprocedures, als het voedsel door en door is verhit. Dit is ook van toepassing op de zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde melk, deze kunnen dus wel in een gerecht worden verwerkt, mits dit door en door wordt verhit."

7. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Vaak zit er mozzarella op. Maar dit mag je gewoon eten. Ik heb letterlijk aan mij VK gevraagd, mag ik mozzarella eten? En ze zei volmondig JA!
    En ik had het niet eens over warm of koud eten.

Gr. Lotte

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik kan je vertellen dat de kaas van de pizzaria vaak de grootste afvalkaasprut is. De kwaliteit van diepvriespizzakaas is beter. Maar goed, ik denk inderdaad dat je er niet snel iets van zult krijgen verder.

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

je kan alle kazen op een pizza eten. Pizza wordt verhit in een hele hete oven dus de eventuele bacterien zijn dan wel dood :)

10. Writer

Writer Niet meer actief

heb ervaring in pizzaria en weet dat goeie pizzaria hele goeie kazen hebben dure merken en meeste pizza is gewoon met hollandse geraspte kaas , ze doen niet overal mozzarela bij hoor , heb van de week pizza gehad ( pizza mozzarella ) :) heerlijk word goed verhit dus niks mis mee :D

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    volgens mij kan je het gewoon eten ik het al drie keer pizza gegeten tijdens mijn zwangerschap (jah ik weet echt erg, maar wel lekker!)

Deel Deze Pagina