ik heb vandaag by mijn mamma en ikke in geleen een zwangerschapsbol gekocht wat je op je buik hangt dit zou de baby een rustgevend gevoel geven omdat de bol bepaalde geluidjes maak vertelde ze me in de winkel. Maar nu hoorde ik van iemand dat het helemaal niet goed moet zijn voor de baby hier zouden ze namelijk horenddol van worden en kunnen ze van in een stuit komen te liggen wie heef hier ervaring mee ? groetjes Nancy
Dat is totaal nieuw voor me haha Ik heb die ook gehad en Lieve lag gewoon mn dr hoofdje beneden. Je moet m erg laag hangen,dus echt onderaan je buik. Kindjes vinden het juist een rustgevend geluid Mn gynaecoloog zei het zelf ook
ik had ook nog nooit gehoord tot dit niet goed zou zijn voor de baby tot vandaag dan. ik vraag het woensdag voor de zekerheid ook ff na by de vroedvrouw kijken wat zei hierover zegt bedankt voor je berichtje groetjes nancy
ik heb zelf in een bijouxwinkeltje gewerkt en het touwtje bij de verkoop is te kort net wat de rest zegt even een langer touwtje zodat ie meer onder de buik komt te hangen
ik moet zeggen ik heb er wel een heel lang koordje aan en hangt precies onder de buik zeg maar maar toen ik dit hoorde had ik wel of zoiets van oke ik shek dit gewoon ff na. ben eens benieuwd wat de vroedvrouw morgen zegt ik laat het weten morgen. thanks voor je berichtje groetjes nancy
Ik heb er ook 1.... Je moet idd wat de andere al zeggen hem erg laag laten hangen. Niet op de buik maar net eronder zeg maar. Als hij halverwege je buik hangt dan hoort de baby het balletje hoger dan hij/zij ligt omdat de kleine met zijn hoofdje beneden ligt. De baby draait zich dan naar het geluidje toe. Daardoor kan de baby verkeerd gaan liggen in stuit. Zo legde mijn verloskundige dat uit toen ik daarnaar vroeg. dus goed dragen , lekker laag en niets aan de hand. Overigens kan de baby het geluidje wel pas horen rond de 20 weken zwangerschap. gr marloes
oh dat wist ik nog niet dat de baby het pas met 20 weken kan gaan horen. ik zal hem inderdaad laag gaan dragen thanks voor het berichtje groetjes nancy
ja zo rond de 20 wk kan de kleine het horen, bij mij zat er een gebruiksaanwijzing bij en daar stond het in. ik zelf ben 1.80 lang en en het koortje wat er bij zit is echt te kort. ik heb hem zelf verlengt en hij komt nu net onder de navel en zou hem dus nog langer moeten maken.
Ik heb ook zo een belletje. En heb hem elke dag om en hij hangt bij mij wel heel laag, net onder me navel. Heb hem in de babywinkel gekocht en daar zat een heel lang koortje aan. Zoontje van een vriendin van mij (is 1 jaar) is er ook helemaal weg van. Zodra ik de kamer in kom gaan die handjes in de lucht naar het belletje en wordt hij helemaal druk. En zodra je hem geeft is die weer rustig.
ik heb eens gehoord dat je vruchtwater als een soort klankkast werkt en dat het geluid versterkt word daardoor. geen idee wat er van waar is.
Ik heb ook zo'n belletje gedragen (ook gekocht bij mijn mama en ikke) en heb hem ook laag gedragen. Zo boven het schaambeen. De vk (die toen ook nog in de zaak "mijn mama en ikke" zat) zei dat het geen kwaad kon.
ze zeiden tegen mij alleen maar dat het een rustgevend geluid geeft voor de baby en verder niks over op welke hoogte ik hem zou moeten dragen.
ik heb wel vaker gehoord dat hij laag moet hangen omdat de baby anders met zn hoofd naar boven blijft ik zou zelf nooit zo'n ding dragen trouwens, het lijkt mij inderdaad iritant voor de baby dat geklingel de hele dag, ik ga er altijd maar vanuit: is dat natuurlijk? zo nee, dan niet doen
ik ben net naar de vroedvrouw geweest en heb haar de vraag gesteld of het kwaad zou kunnen. zei vertewlde dat het nooit bewezen is maar dat het inderdaad wel gezegd is geworden dat het kindje ervan in een stuit kan gaan liggen en gek zou kunnen worden van het belletje. Maar ze zei ook wie zegt dat het waar is want het kindje kan ons dat niet vertellen. dus wat er van waar is kan ik helaas ook niet vertellen. ze adviseerde me dus wel om hem zo laag mogenlijk te dragen,maar zei ook tot dit nu nog niks uitmaakt omdat het kindje zich nu nog in allerlei bochten wringt. pas vanaf 5/6 maanden zoiets is het het beste om hem dan zo laag mogenlijk te gaan dragen
Uhhh.... Je eigen stem komt toch ook van boven...?.... Niet alleen die van jou, maar die van iedereen waarmee je praat. En wat dacht je van kauw geluiden. Groetjes, Mirelle.