mijn dochter van 3,5 jr heeft al een hele lange tijd enorm grote keutels die soms wel de grote van een tennisbal hebben! ze heeft ook veel buikpijn en tijdens het poepen staan haar de tranen in de ogen... Ik ga ermee naar de huisarts want het duurd wel erg lang en heb al het eetpatroon aangepast maar het verbeterd niet. vroeg me af of er hier moeders zijn die dit verhaal herkennen? en zoja wat hebben jullie eraan gedaan?
Hier ook eentje. Peuterobsitipatie.. Hij hield het dan ook op, omdat het toch pijn ging doen. Vervolgens dikt die poep dus in, dus het doet ook echt meer pijn de keer erna. En dus weer angst tot de volgende keer. Hier hebben we een paar maanden movicol gehad om het soepel te houden. (eerst roosvicee laxo, hielp niet, daarna lactulose maar gaf buikkramp, movicol hielp goed) Dan kwam hij netjes eens per dag. En daarnaast een verdovend zalfje voor plaatselijk gebruik. Maar dat was, omdat er ook een klein kloofje zat..
Ik heb het bij mijn oudste zoontje meegemaakt, die had zoveel pijn dat hij niet meer durfde te poepen, onze huisarts stuurde ond elke keer naar huis met tips en adviezen wat allemaal niks hielp. Toen ik 20 weken zwanger was (vol van hormonen natuurlijk) begon hij weer te krijsen dat hij moest poepen dus ik zijn broek uit gedaan en op het potje gezet hij was bijna 2 toen hij schreeuwde het uit en het deed hem zo zeer dat hij gewoon begon te spugen. toen heb ik huilend mijn man opgebeld dat ik dit zo niet meer trok, hioj heeft de ha opgebeld en een verwijsbrief voor de ka geeist. Toen we bij de ka waren beel hij dus helemaal van boven tot beneden vol te zitten met ontlasting en echt knoerhard dus arme manneke verging gewoon van de pijn elke keer als hij iets moest eten van ons ( was geen ruimte meer voor eten) Toen kregen we van de ka laxeerpoeders en die moesten we in 1 week zo ontzettend veel geven zodat hij zich helemaal leeg zou poepen (spuitluiers). Bij ons zoontje hielp de normale dosering niet dus moest alles opgehoogd worden toen hij eenmaal leeg was konden we het gaan afbouwen van 10 zakjes laxeer naar nu 2 jaar later 1 zakje per dag. Mijn zoontje is nu 3,5 jaar en wil met geen mogelijk op de wc en/of het potje. volgens de ka komt dat door het poeptrauma en kan het best lang duren voor daat hij zindelijk word. Mijn dochtertje van nu 16 maanden poepte dus ook van die tennisballen vanaf dat ze 8 maanden oud was. ik heb tijdens een controle bij de ka van mijn zoontje dat gemeld aan de ka en heb gezegd dat ik haar af en toe ook die laxeermiddeltjes van mijn zoontje gaf. Ze vond dit goed maar als het regelmatig voor zou komen dan moest ik meteen langskomen zonder verwijskaart van de ha zelfs. dit heb ik gedaan en nu staat zij ook onder controle. Hier eten ze voldoende vezels drinken genoeg water en andere drankjes maar de darmen willen gewoon niet meewerken dit hebben ze nu eenmaal van mama meegekregen. het mijn zoontje van 16 maanden heeft er geen last van alleen mijn oudste zoon en dochtertje van 16 maanden. Ik zou gewoon anders eens naar de ka gaan ze hebben er speciale poeppoli's voor zelfs Beter aan de medicijnen dan een kind met een trauma zoals mijn zoontje succes ermee
jeetje wat een verhalen.... en ik herken er heel veel in! vooral de angst bij mn dochter als ze weer moet poepen....! vind het zo zielig... maandag gaan we meteen langs de huisarts en ik laat me niet afschepen met tips en trucks!