Ik heb veel cactussen een spathifilium oud en orchideeën... Of ze blij zijn geen idee. eens keer in de 2 weken krijgt die lepelplant water meestal is dat het moment dat hij zo ongeveer plat op de pot hangt. De orchideeën en cactussen verwaarloos ik. Of nouja dat gaat onbewust maar daar doen ze het goed op. Ik heb cactussen aan het bloeien en de orchideeën geven telkens nieuwe takken
Mijn planten kuchen soms. Dan geef ik ze te laat en teveel water. Ik ben zo slecht in het houden van planten. Heb nu een soort van sprieten plant. Ze houden zich wel lang groot, af en toe een bruin sprietje.
Orchideeën moet je na het bloeien afknippen tot op het derde oog. Gegarandeerd komen ze weer in bloei. Hij bloeit het hele jaar.
Hahah hier geen planten de kat eet alles op. Zelfs de hele dure kunstplanten die ik gekocht had at hij op.
Dat is voor mij veel te ver weg. Ik woon in Giethoorn Overijssel. Het ziet er wel heel mooi uit. Ik zoek me suf af en toe op internet maar kom tot weinig moois.
Oh wat een leuk topic. Ik heb ongeveer 40 planten in huis. Overigens wisselend succes. Ik kan dus niks met bloeiende planten worden. Helaas krijg ik wel eens 1. Hangplanten ben ik gek op en doen het hier ook heel erg goed. - lantaarntje - senecio - Scindapsus - Dischidia nummularia Ook heb ik een inmiddels belachelijk grote pannekoekplant met een minstens belachelijke hoeveelheid stekken. Verder nog een hele keur aan andere verschillende planten. Ik ben echt fan van planten (binnen) in de tuin heb ik er dan weer niks mee. Vooral ongebruikelijke en retro planten kan ik heel blij van worden.
Heb 2 orchideén staan, die voor mijn doen al lang staan.. zitten zelfs nog bloemen aan alleen er was 1 blad geel geworden die is er gister afgevallen Heb weleens vaker orchideén gehad en als die bloemen eraf waren gooide ik ze weg... niet wetende dat je ze kon afknippen tot een bepaalde oog en ze dan gewoon opnieuw groeien en bloeien
Mijn bamboeplant groeit goed, heb ik al jaren. Orchideeën (met wisselend succes) Tomatenplant van zoon. Die moet nu voor de 2e x verpot worden (nav project op school potje met zaadje meegekregen). En de rest weet ik niet hoe het heet. Sons gaat het lang goed en soms zijn ze zo dood
Ik heb vrij veel planten. Zijn ze goed verzorgd, denk ik niet. Ik ben heel slecht in het verzorgen ervan, maar ze vinden me denk ik wel aardig, want ze blijven het maar doen.