hoi, ik was vanmorgen nogal wat lomp en heb dus zo per ongeluk een wondje op me lip gemaakt door me nagel, kan dit veel kwaad voor me kindje van 3 maanden?.. ik heb zelf nog nooit bij mijn weten een koortslip gehad maar weet niet of dat nu wel kan ontstaan? is er iemand die hier meer van weet? alvast bedankt!
Als je nog nooit een koorstlip hebt gehad, dan niet. En dat weet je wel hoor als je het hebt gehad, geloof mij maar. Een koortslip ontstaat niet door een wondje, al dan niet met bloed. Het is een herpes virus. Zeer besmettelijk en je kan het krijgen door bijv. iemand te zoenen met het virus, of uit hetzelfde glas te drinken, nouja, noem maar op. Maak je dus maar geen zorgen.
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me gerust. Maar ik dacht dat koortslip ook in een hele kleine variant kon voorkomen en dat je er dan weinig van merkt? Ik heb wel eens hele zere lippen gehad dat het om me lip helemaal rood was en dan met name door zoute gerechten te eten dat het extra zeer deed, is dit niet een soort?