In eens niet meer door slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje27, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Mijn zoontje is nu ruim 17 weken oud. Vanaf dat hij een week of 10 is slaapt hij door van 22.30 tot 08.00.
    2 weken geleden is hij ziek geweest en vanaf dat moment slaapt hij niet meer door. Is word nu zo rond 04.00 uur wakker, niet huilend of zo hoor, maar meer een beetje jengelend. Als we dan naar zijn kamertje gaan is hij klaar wakker, we doen zijn speentje er dan terug in en dan slaapt hij weer even. Meestal kunnen we er dus om de 10 minuten uit om zijn speen er terug in te doen. Dit gaat nu al zo'n 2 weken zo, en kom niet meer aan mijn nachtrust toe. Overdag slaapt hij meestal maar 1 uurtje na elke voeding. De rest van de tijd is hij dus wakker en wil hij spelen.

Waarom slaapt hij nu ineens niet meer door? Zou het komen door dat hij ziek is geweest, of is dit nog steeds zijn sprongetje?

Hoop dat iemand tips voor ons heeft...

Groetjes

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb helaas geen nuttige tips voor je, maar zo komt hij wel weer even onder de aandacht!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Heb helaas geen tips voor je, maar herken het helaas wel! Jesper sliep ook door tot ongeveer 17 weken en nu 7 weken later wordt hij nog steeds elke nacht wakker. Een nacht tot 8 uur heeft hij helaas sindsdien niet meer gemaakt. Ik lees even mee voor tips, ben inmiddels ook helemaal kapot.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik herken het ook wel een beetje....mijn dochter is pas weer gaan doorslapen toen we geen laatste voeding om 23.00 gaven.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier nog eentje die ineens niet meer doorslaapt.al een paar weken nu.
    ik weet inmiddels niet meer hoe het voelt om uitgerust te zijn... :)

het is wel fijn om te lezen dat Julian niet de einge is....dus alle tips zijn welkom..

6. Hier ook zo.. sinds ze griep heeft (gehad) slaapt ze niet meer door. Laatste fles krijgt ze om 9:00 uur, (4 flessen) Ze wordt wakker om 1:00 dan om 3:00 uur, dan weer om 4:00 uur en dan weer om 6:00 uur. Ik snap er echt niets van. Ze slaapt al door sinds ze drie weken is. Ik ben ook erg benieuwd of er tips zijn..

7. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Helaas hier ook geen tips maar Fay deed precies hetzelfde.
    Toen ze 4 maanden was werd ze ineens 's nachts wakker en wat we ook probeerde, niets hielp. Sinds afgelopen week slaapt ze ineens weer door en of het nu toeval is of het heeft daaraan gelegen dat weet ik niet maar haar 1e tandje is deze week ook doorgekomen. Maar het heeft wel ongeveer 2 maanden geduurd voordat ze dus weer doorsliep.
    Maar wij hebben alweer een week heerlijk doorgeslapen want daar waren we ook wel aan toe. Ik hoop dat het bij jullie niet zo lang hoeft te duren.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Hmm, dus het heeft waarschijnlijk met de leeftijd te maken. nou ik hoop dat het snel weer voorbij is, ben erg moe.

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hier ook!
    tijn sliep van 2 tot 4 maanden door: van 8 tot 8. Toen een maandje niet, heeel veeel wakker steeds!
    Vervolgens sliep hij weer door en nu sinds 3 weken weer niet! minstens 1 keer per nacht, en om 6 uur sochtend sklaar wakker! Hopelijk is ook dit een periode!

Tis slopend af en toe!

kus miek

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Rond 17 weken is er een sprong..... zorgt ook vaak voor slaapproblemen. Heel vermoeiend, maar wel tijdelijk :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ja, dacht eerst ook aan een sprongetje, maar volgende week komt er alweer een sprongetje... en in de tussentijd heeft hij nog niet weer doorgeslapen.

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik vraag me af hoelang het gaat duren. Overdag slaapt hij al bijna niet meer, dus je zou gaan zeggen dat hij dan zo moe is dat hij wel weer lekker door gaat slapen. Heb het boek "oei ik groei", en lees niet echt iets van een sprong, wel lees ik dat ze nu in een hangerige periode kunnen zitten.

Hoop maar dat het niet al te lang gaat duren, is voor hem niet fijn, maar voor ons ook even niet meer zo natuurlijk.

Groetjes

Deel Deze Pagina