Welke kant slapen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by angela8923, Jul 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela8923

angela8923 Actief lid

Apr 11, 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben altijd een zij slaper geweest. Op rechts het liefst. Rug en buik slaap ik nooit! Nu lees ik overal dat slapen op je linkerzijde het beste is vanwege doorbloeding van de placenta. Eerlijk...ik vind het voor geen meter liggen! Elke avond lig ik te woelen op die kant. Doe mij maar gewoon rechts. Zou het nou echt zoveel uitmaken?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,675
    5,710
    113
    Ik heb gewoon geslapen op mijn rechter zij. Kon niet eens op de linker kant slapen. Het zal welloslopen plus je draait toch ook in je slaap.

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Ja dat feitje houdt mij ook regelmatig wakker helaas, gezien mijn voorgeschiedenis. Ik probeer het iedere avond weer. Soms met succes, soms ligt rechts beter. Beide zijn lastig omdat ik het beste op mijn buik slaap. Dat is nu geen optie meer haha.

Ook ik denk dat het op zich wel los zal lopen, in geen een boekje van de gyn heb ik zien staan dat aanbevolen wordt om op de linkerzij te slapen, dit is ook nooit verteld in het ziekenhuis. Ik las het ergens :)

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    voor je algehele gezondheid schijnt op links slapen het beste te zijn..
    maar ja je ligt zoals je ligt..
    en als je slaapt heb je er nou eenmaal geen controle over.
    ik slaap het liefst rechts en dan grotendeels op mijn buik.
    tijdens de zwangerschap van de oudste was dan op een gegeven moment de lekkerste houding.
    heb het niet meer afgeleerd.
    en als je op links gaat slapen terwijl dat helemaal niet fijn ligt slaap je hoogstwaarschijnlijk toch niet.
    dus ga lekker in de houding liggen die jij fijn vind dan slaap je het beste

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het beste is linkerzij. Maar je kan dat nu eenmaal niet afdwingen. Ik start elke avond 'goed', maar als ik wakker word lig ik Steevast op mijn rug. Geen probleem, volgens de gyn.

6. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

Sep 14, 2015
    358
    64
    28
    Female
    Ook ik heb problemen om op mijn linkerzij te slapen. Ik ben eigenlijk een buikslaper, maar dat lukt al weken niet meer. Op mijn rechterzij gaat prima! Als ik op mijn linkerzij ga slapen krijg ik snel last van mijn bekken en afgelopen nacht zelfs van harde buiken (terwijl ik daar overdag helemaal geen last van heb). Dat lijkt me ook niet echt goed en is zeker ook niet fijn. Ik slaap dus soms op mijn rug en soms op mijn rechterzij.. ik probeer mijn linkerzij soms maar ik ga mezelf niet tot iets dwingen waarbij mijn lichaam zo erg tegenstribbelt, voor mij niet fijn en voor de baby lijkt mij ook niet :)
    Dus lekker slapen hoe het fijn is; een goede nachtrust is ook heeeeeeel belangrijk en fijn nu! :)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik slaap zoals ik slaap. Maar vaak op mn linker of rechter zij.

Ik heb al weken zo'n voedingskussen, slaapt echt goddelijk met 1 been er onder en 1 er boven. Misschien ligt dat voor jou dan ook beter?

8. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Op mijn rechterzijde of op m'n rug...

9. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Links is beter maar geen nachtrust is ook niks.. Ik ben een rugslaper dus kon tijdens mijn zwschap sowieso al haast niet in slaap komen, dan maar op de linkerzij...

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Links is inderdaad beter, maar ik wissel veel af snachts. Ik wil ook wel een beetje lekker liggen. Op m'n rug slapen lukt al een paar weken niet meer.

11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,408
    10,339
    113
    Ik was eenbuikslaper maar dat ging al snel niet meer, op mijn rug kon ik niet liggen door druk van baarmoeder en constante blaasontstekingen. Het luefste lag ik op de rechter zij maar dan moest ik via rug draaien en dat kon absoluut niet dus heb weken alleen op mijn linker zij kunnen liggen, was blij wanneer het ochtend was en uit bed kon.

12. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

Feb 18, 2015
    1,425
    156
    63
  13. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Ik ben een buikslaper en heb tijdens mijn zwangerschap maar aangewend om op mijn linkerzij te slapen en dan het het voedingskussen om me heen gerold en tussen mn benen :D

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschap sliep ik op zowel links en rechts. Heb me eigenlijk nooit bezig gehouden met welke kant beter is. En er ligt echt een gezonde knul boven te slapen.

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Ik slaap volgens mijn man het gros van de tijd op mn rug. Baal ervan. Begin toch echt altijd op mn zij. Zowel links als rechts maar wordt altijd op mn rug wakker

16. Nobely

Nobely Actief lid

Nov 13, 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Grootste deel lig ik op rechts, zoveel mogelijk op mijn buik gedraait. Zegmaar net iets verder doorgedraaid. In t begin veel op mijn rug. Dat gaat nu niet meer, ik wissel wel af door de nacht heen maar vind rechts echt lekkerder.

17. Yent

Yent Actief lid

Jul 22, 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb tot 32 weken op mijn buik geslapen ... weet niet wat beter is 😂

18. HT5

HT5 Actief lid

Feb 16, 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh irritant hè, probeer ook op m'n linkerzijde maar rechts ligt zoveel lekkerder 😏

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het schijnt inderdaad zo te zijn maar het is echt niet zo dat de doorbloeding stopt als je op recht blijft liggen. Dat zou betekenen dat mijn kindje nooit geboren zou worden.

Ik had al vroeg in mijn zwangerschap last van hartkloppingen. Om die reden kon ik ieder geval niet in slapen op links of gewoon wakker liggen op links. Ook dus altijd op recht, op m'n rug en nog heel lang op mn buik.

Share This Page