Hoi! Willen jullie even met mij meedenken? Sinds 5 jaar werk ik als ambulant woonbegeleider bij mensen die tussen de wal en het schip dreigen te vallen en meestal door heel veel instanties uitgekotst zijn en veelal op het punt gestaan hebben dakloos te worden (of dakloos geweest zijn). De meesten hebben een (of meerdere) psychiatrische diagnose (s). Ik vind dit echt heel erg leuk werk. Door alle veranderingen in de zorg bestaat de kans dat ons team verdeeld wordt in een aantal kleinere teams en dat we dan in een woonvoorziening moeten gaan werken of dat er helemaal geen werk meer is en dat ik dan ontslagen wordt. De woonvoorziening past echt helemaal niet bij mij en ik maak mij nu al zorgen over de komende tijd. Ik heb psychologie gestudeerd aan de Universiteit Groningen en ben daarna dus als maatschappelijk werker aan het werk gegaan. Ik weet nu even niet meer welke kant ik op wil? Hebben jullie input voor mij? Misschien dat je zelf in de zorg werkt en een leuke baan hebt of iets wat in dezelfde hoek zit maar net niet de zorg is of zo... Ik ben gewoon onzeker en weet niet of ik aan het einde van het jaar nog wel een baan heb. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een carriereswitch, maar kan verder niet zoveel
Als ik het lees zou je ambulant begeleider kunnen worden of dienstverlenercoordinator coordinator bij een ambulant team bij mensen met een lichte verstandelijke beperking / psychische problematiek. Weet niet waar je woont, maar ik werk bij een redelijk grote instelling die diverse van deze teams heeft.... Omgeving Brabant, Gelderland, noord Limburg ...
Wat vind je van sociotherapie of maatschappelijk werker in een tbs kliniek? of maatschappelijk werkster/therapeut in een ziekenhuis? GZ psycholoog in een TBS kliniek lijkt me ook erg interessant. Zelf ben ik directiesecretaresse in een TBS kliniek en zou juist heel graag iets gaan doen in jouw vakgebied. Helaas niet de juiste papieren en nu geen tijd voor een dergelijke studie.
TBS kliniek heeft mij wel altijd leuk geleken, maar ik weet niet of het bij mijn karakter past. Werken in een ziekenhuis lijkt mij ook leuk! Misschien wil ik wel iets heel anders... maar in welke sector is nog wel genoeg werk? Aaaargh I hate being insecure...