Welke kattenbak + vulling om geurtjes te voorkomen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Na een paar jaar poesloos te zijn geweest krijgen we binnenkort weer een nieuwe poes. Ik wil absoluut zoveel mogelijk vieze geurtjes van de kattenbak voorkomen. Welke kattenbak en belangrijker nog, welke vulling raden jullie aan? :)

2. Ansji

Ansji Niet meer actief

De klonterversie van de Aldi! heel fijn spul en niet duur.

Ik had altijd de dure van Biokat, maar deze van de Aldi bevalt veel beter.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik gebruik altijd de golden grey master en koop het bij zooplus.nl.

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn moeder heeft een peewee bak die kun je elke x zeven. Met bepaalde korrels weet zo 123 even niet welke. Zou ik straks even vragen. Mijn ouders hebben 4 katten en eigenlijk ruik ik nooit wat.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben een Curver kattenbak met AH huismerk kattengrind stuifvrij. Superfijne combinatie.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben nu houtkorrels ipv steentjes. Werkt bij ons veel beter!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Silica kattenbakvulling. Ideaal, amper geurtjes en geen witte pootafdrukjes op het laminaat en de bank. Online te koop, maar sommige Jumbo's hebben het ook (helaas tijdje terug vernieuwd in samenstelling, nu minder fijn dan hij was, maar evengoed tig keer beter dan 'gewone' korrels).

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Biokat! heb 2 britse kortharen en de bak staat in de gang waar iedereen langsloopt. Maar NIEMAND ruikt dat we katten hebben en dat houden we graag zo :)

Ik koop het altijd bij zooplus. 30 liter voor 18 euro. Doe je heel lang mee

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb sinds gisteren Silica kattenbakvulling en ben nu al tevreden. Had alles geprobeerd. Klontvormende korrels zijn 9 van de 10 keer helemaal niet klontvormend. Houtkorrels werkten goed, de houtgeur kwam boven de stank uit dus je rook vaak enkel hout en geen poep of urine, maar dat hout wordt zandachtig als het nat is en dat zand namen ze mee het hele huis door.

Nu dus die Silica dingen en ik heb nog niets geroken en ook nog niets buiten de kattenbak gezien. Dus ik zou die aanraden... En is nog zuinig ook, volgens de verpakking hoef je enkel elke dag de drollen eruit te scheppen en maar 1 keer per maand de hele bak te verschonen.

10. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Koop die van de AH groene doos met geur. Heb 2 open bakken en ruik nooit wat. (schep ze wel meerdere keren per dag leeg)

11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Volgens mij heeft mijn moeder ook die houtkorrels. Door de zeef functie van de kattenbak als het dan zandachtig wordt valt het door het rooster in de onder bak. En die gooi je dan leeg. Poep haalt mijn moeder er zo uit en om de dag maakt ze hem volgens mij helemaal schoon.

12. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij ook curver en de groene doos van ah. Ruik hem nooit..

13. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

hier van sanicat met aloe vera heel tevreden over kopen het bij zooplus

14. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik doe cats best eco plus grind in de bak. Ziet eruit als gewoon grind, maar zijn houtvezels. Als je elke dag even schept, hoef je niet zo vaak de bak helemaal te doen. Wij hebben 2 katten, maar nieman die de bak ruikt.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Dat zeker. Ik had ander voer aangeschaft omdat mijn kitten dan "met de pot mee" kon eten. Eén zak voer voor volwassen katten en kittens. Geen slecht merk overigens. Maar ze gingen er zo enorm van stinken. Nu weer terug op mijn oude merk en die geeft sowieso al amper nog stank. Kitten die zo erg stonk op dat andere voer dat mijn huis uit vluchten de enige oplossing was stinkt nu helemaal niet meer.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had altijd biokats fresh maar de catsan bevalt mij beter. Veel minder zwaar en je ruikt de bak veel minder snel.

18. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.690
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Peewee! De bakken zijn redelijk duur in aanschaf (in tegenstelling tot de goedkope die er zijn) maar de houtkorrels zijn erg goedkoop en gaan lang mee!
    Je hoeft de bak minder vaak schoon te maken. Ik schep de poepjes eruit (elke dag) en eens in de 2-3 dagen gooi ik de onderbak leeg.
    (Het is een bak met een onderbak, die alles opvangt. En een bovenbak wat een zeef is. Daar valt het zaagsel doorheen)
    De poepjes kan je door de wc heen spoelen en het houtzaagsel mag in de groenbak ;)

Ik doe zo'n 2 maanden met 1 zak maar ik heb er twee rondlopen, dus met 1 kat doe je er zo'n 4 maanden mee. Staat ook op de zak.
    Een zak kost 15 euro.

Ik vind het echt ideaal!

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Onze kat eet enkel diepvriesvoer (en dan ook nog enkel hart), van alle andere dingen gaat ze overgeven.

@Linnaea: Met dat spul van de Jumbo was het eerst inderdaad eens in de drie weken/eens in de maand dat we hem verschoonden. Nu hij vernieuwd is moet het wel eens in de twee weken oid. Mijn man ruikt de bak dan nog niet, maar ik wel. ;)

20. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    wij hebben houtkorrels die vinden we erg fijn. al moet ik zeggen dat onze kat er de laatste maanden weinig gebruik van maakt. hij vind het fijner om het buiten te doen. wij hebben in de tuin een hoekje voor hem met zand en een hek erom. deze graven we eens in de 6 maanden een stuk uit en vullen deze dan met nieuw zand.

Deel Deze Pagina