Bambi voor kindje van bijna 3?

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Vraagje; mijn dochter is bijna 3, is Bambi (deel 1) geschikt voor haar? Wat vinden jullie?
    Kijkwijzer zegt nl 6.
    Weet niet of dat met deze film echt zo nauw komt...?

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gaat vooral om het begin he als mamie dooor een jager gepakt word das nou niet echt een fijn stukkie (zelf spoel ik die nog door haha)

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Is wel zielig, krijgt ze er geen nachtmerries van?

4. Female

Female Niet meer actief

Ik heb hem zelf heeeel lang geleden eens gezien, dus weet er niet meer veel van.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Denk dat ik mss toch beter een andere disneyfilm kan uitzoeken ;)

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn dochter vond het toen nog best eng, heb toen idd wat stukjes verder gespoeld. Net als bij sneeuwwitje en dat stukje met de heks.
    Nu kijkt ze alles ;)

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn dochter van 2,5 kijkt hem ook, maar die is niet snel gevoellig voor zielig dingen geloof ik...
    dat vanaf 6 jaar is voornamelijk vanwege de jager die moeder doodschiet...

7. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Bambi is wel erg zielig inderdaad. Ook nog een grote brand in het bos en dan nog de mama van bambi die doodgeschoten wordt. Best wel heftig voor kleintjes allemaal.

Hier hebben we gisteren de aristokatten en mary poppins gekocht voor ons dochtertje. De aristokatten is echt een succes! Ook wel spannende stukjes, maar niet te spannend.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het zijn vaak maar kleine stukjes idd de stukjes die horen bij het vervolg van een disney film. inleiding.... zielg stukkie.... het mooiste lieve stukkie (grote deel van verhaal0.. dan vaak weer een spannend stukkie ... en dan eind goed al goed.

de spannende stukkie maken het of ene film vanaf 6 is of AL. zo is cars 2 ook vanaf 6 nou ik vond er niks engs aan en onze meid ook neit. en ook rapunzel snapten we niet dat die vanaf 6 was jah en heel klein stukkie...
    miss moet je hem zelf ff eerst vlug kijken in versnelde versie dna zie je gauw genoeg of het voor je kleintje wat is.

aristokatten is idd een aanrader wasons meisje op die leeftijd oo kgek van. ook dombo doet het goed. of winnie de poeh

9. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoon van 3 vindt deze disney- en pixarfilms geweldig:
    Cars
    Finding Nemo
    Madagascar 2
    Takel's sterke verhalen

Wel aardig:
    Aristocats
    Madagascar
    Toy Story
    Dumbo
    Jungle Book
    Robin Hood
    Happy Feet
    Bee Movie

Bambi vond hij niet leuk, en ik denk dat hij het stukje met de jager te spannend zou vinden (zo ver zijn we nooit gekomen). Zielig zit hij niet zo mee (heeft nog niet zo heel veel inlevingsvermogen, denk ik), maar met spannend wel.

Films die hij voor het eerst ziet, kijken we altijd samen. Zodra ik wegloop, zet hij de dvd op pauze. En films die hij vaker gezien heeft kan hij ook zonder mij naast hem zien, behalve bij de stukjes die hij daar te spannend voor vindt (bijvoorbeeld met de trekkers en Frank in Cars; heeft hij al 1000 keer gezien en hij wil het nog steeds niet alleen bekijken).

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou z'n film even een paar keer samen kijken, zodat je het even wat luchtiger kan vertellen en wat kan relativeren wat ze zien...

hier is ze gek op:

Happy Feet (pinguins!)
    Rattatouille (muis kijken!)
    Bolt (hondje)
    Winnie de poeh
    Mickey mouse filmpjes soms
    Dombo soms

musical van woezel en pip
    Mamasé van K3 :)

11. Female

Female Niet meer actief

Ik ga Bambi niet doen, best veel reacties hier die me zeggen dat het slimmer is om het niet te doen ;)

Aristokatten ken ik zelf niet, zal even kijken zo!
    Zal de andere tips ook even uitpluizen.

Heb er zelf ook nog 2 die ik erg leuk vind, en die zijn volgens mij wel alle leeftijden, nl:

De Leeuwenkoning
    Belle en het Beest

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha belle en het beest die spoel ik in het begin verder!
    vind ik heel eng!
    met die wolven in dat bos... en dat ze dan naar het kasteel vlucht, en daar dat beest tegen het lijf loopt. nee. niets voor een kind van 3 (lijkt mij)

wel leuke filmen voor meiden: de kleine zeemeermin, aristokatten, duimelijntje!!

ps. ik krijg mijn zoon echt niet zover dat hij 90 minuten voor de tv zit! dat begint hem snel te vervelen!! hoogstens een filmpje van een kwartier - 20 minuten :)

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

Die van mij vonden hem geweldig, moet alleen wel zeggen dat ik toevallig net als mama.... nouja, dan moest ik iets pakken bij het beeld en ik kletste er ineens doorheen of ze nog wilde drinken ofzo, ze hebben het heel lang niet doorgehad, maar ik was bewust even een goede stoorzender daar.

14. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Tijs is 2,5 en vindt assepoester , Winnie the pooh , cars, ice age, ook bambi en dumbo erg leuk.

Tijs is met name gevoelig voor de enge muziekjes.

15. Female

Female Niet meer actief

Belle en het beest ook te eng. Tis niet makkelijk :D. Kan me eigenlijk ook wel iets bij voorstellen, met dat enorme beest... ;)

ice age vind ze eng... Assepoester is favo nr 1 (al heeeuuul lang :D)

Kleine zeemeermin is ook een goed idee ja :)

16. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Mijn zoontje van bijna 3 kijkt erg graag naar:

- Toy Story (alle 3)
    - Lion King
    - Madagascar
    - Finding Nemo
    - Cars

En ook bambi vindt ie erg leuk, het gedeelte met de jager doet em niet zoveel, hij vind vooral het stuk op het ijs erg leuk :)
    Lion King is veel zieliger, als de vader van Simba doodgaat, daar wordt m'n mannetje wel even stil van, maar daarna kijkt ie weer vrolijk verder :)

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hier vond ze niet veel aan Bambi.
    Wat ze wel kijkt en erg leuk vindt:
    - sneeuwwitje
    -assepoester
    -alladin
    -dombo

Belle & the beast en lion king hebben we ook, maar die vind ik nog te eng voor haar.

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier een dochtertje van 2 die dol is op:

- Rio! (met die blauwe papegaai)
    - Finding Nemo
    - Mickey Mouse

De pixar films hebben dus de voorkeur. Snap ik wel, is allemaal wat gekleurder en levendiger. Ik denk dat de Disney films leuk zijn als ze wat ouder is.

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hihi, hier keek mijn zoontje altijd :

Cars
    Toy story 1/2/3
    ratatouille (vond alleen het begin wel beetje eng)
    Alladin 2 en 3, 1 vind hij de grot eng
    brother bear

Deel Deze Pagina