Wanneer mag ik beginnen met groenten en fruit te geven . Mijn dochter is nu 5 maanden en 3 dagen en ik geef haar voledig borstvoeding en heeft nog geen andere voeding gekregen De een zegt je mag beginnen met 6 maanden maar weer een ander zegt met 5,5 kan het ook. wat klopt? En kun je eventueel als de borstvoeding terugloopt ook met 5,5 maanden beginnen met een schema van 6 maanden? dus aan de opvolgmelk etc? alvast bedankt voor je antwoord.
je laatste vraag over opvolgmelk begrijp ik niet helemaal maar ik zal wat proberen uit te leggen. kinderen "mogen" vanaf 3 maanden beginnen met een fruithapje en langzaam uitbreiden met een groentehapje. Echter een kind heeft dit dan helemaal nog niet nodig. Tot aan de 6 maanden kan een voeding van een kind volstaan door volledig borstvoeding zonder er iets bij te geven. alles wat je naast de borstvoeding aan je kind geeft kan ervoor zorgen dat je melkproductie terug loopt. wanneer een kind 6 maanden is dan zijn zijn darmpjes volledig uitgerijpt om andere stoffen te gaan verteren. ook de voedingsbehoefte van een kind gaat nu veranderen en wordt het aangeraden om geleidelijk aan bijvoeding te gaan introduceren. Naast de bijvoeding kunt u gewoon doorgaan met de borstvoeding. u hoeft nu echt niet over te schakelen op opvolgmelk. de borstvoeding die u produceert verandert steeds van samenstelling en past zich volledig aan de leeftijd en behoeftes van uw kind aan.