Welke keuze zouden jullie maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Als je even terug leest zie je dat dit ook geen optie is.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou niet zomaar stoppen eigenlijk, ook al is het moeilijk... Je moet gewoon harde regels opstellen, niet afmelden binnen 48u, dan doorberekenen. Brengtijden tussen 7 en 10, zijn ze er dan niet hebben ze pech als jij er niet bent (tenzij in goed overleg anders natuurlijk)

Ik snap je gevoel wel, maar in deze situatie, met financiele problemen kan je beter niet stoppen... is er niet nog een ander gastouderbureau waar je je kan aanmelden? De zomervakantie komt er trouwens aan, dan is er vaak genoeg tijdelijk werk te doen, dan zou het toch voor een van jullie iig werk te vinden moeten zijn?

Zijn de kinderen wel leuk trouwens?

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    als je man dan weer werk heb kan je dan toch weer stoppen? maar zou er iig voor zorgen dat inkomsten blijven lopen.
    maar aan wat voor suggesties zit je dan te denken?

Ik zou iig niet stoppen. dat was je vraag. wat zouden jullie doen.
    Ik zou op mijn tanden bijten. t is niet anders en je moet iets. stoppen is dan als ik of mijn man niks anders hebben geen optie.

4. skatjuh87

Er word wel uitgekeken naar tijdelijke opvang maar tot nu toe ook nog niks. En nee de kinderen zijn ook niet leuk moet ik eerlijk bekennen. De oudste krijg ik constant van school mee terwijl hij in zijn broek heeft gepoept of geplast en staat er dan om te lachen. De jongste huilt om alles waardoor hij vaak Jasper ook overstuur maakt. Ze willen niks doen en het lukt niet om ze ergens bij te betrekken.

Dit maakt het werk ook behoorlijk zwaar.

En er zomaar mee stoppen is ook nie slim, daarom vraag ik ook advies. We weten het zelf echt niet meer, maarzo gaat het ook niet meer.

Liefs

5. skatjuh87

Dan zou ik idd weer kunnen stoppen maar dan moet ik weer opnieuw gezinnen zoeken. Ik moet namelijk blijven werken om samen een beetje rond te kunnen komen.

Liefs

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

blijkbaar lukt het yolanthe wel om zelfstandig aan nieuwe adressen te komen. kun je haar niet een pb sturen of ze je wil helpen/sturen. met hoe ze dit aangepakt / aangepakt heeft.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dan zou ik dat doen. kijken of je ergens full/part time aan de bak kan. winkel supermarkt schoonmaak alles. elk uitzendbureau bellen wat er is. kranten kijken online kijken. oren en ogen open.
    iets anders doen. en dan zodra je man werk heeft kijken naar een nieuw gezin.
    ik weet niet hoeveel dagen opvang je doet? misschien kan je het zelfs combineren met het gezin wat wel leuk is.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat betreft een ander soort baan zoeken en je kleine naar opvang...als jullie samen zo weinig inkomen hebben dat je net aan rond komt, dan krijg je dus heel veel van de belastingdienst terug aan kinderopvangtoeslag. Dus dan verdien je met jouw baan meer dan je aan opvang kwijt bent en is het wel te betalen. Dan nog geen optie?

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je kunt idd zelf werven...
    Marktplaats, berichtjes bij de plaatselijke supermarkt etc.
    Mond op mond reclame.
    Oproep via twitter laten retweeten zodat je groter bereik hebt.\

Maar zoals al gezegd, jij vraag ons advies.
    En in jou situatie..Hoe zwaar het werk je nu ook valt, ga je er financieel aan onderdoor als je ermee stopt.
    Het moment dat je straks stopt, dan is in 1 klap dat probleem opgelost. Maar als je dan weer uit de schulden wilt gaan komen, ga je nog een zware tijd tegemoet.

Mijn mening: Je zou behoorlijk dom zijn om nu te stoppen.
    Overigens vind ik wel dat er altijd werk is. (Ja ik weet dat het als moeder zijnde moeilijk is..je wilt parttime, bazen zoeken flexibele werknemers etcetc) Maar er is ALTIJD werk!
    Meid als je echt wat wilt zul je toch je schouders eronder moeten zetten en niet continu met een weerwoord komen waarom iets niet kan.

10. skatjuh87

Het ligt eraan wat mijn man gaat verdienen maar uitgaande van zijn ww ( ongeveer ) moet ik zo'n 1300 netto gaan verdienen om rekeningen te kunnen betalen. Hier kan dus geen opvang meer af. Voor 4 dagen werken verdien je dat hier niet.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Verdien je dat nu wel met je gastouderwerk dan?

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben het met je eens mams dat het dom is om je inkomstenbron stop te zetten. maar ik vind wél dat ze deze inkomsten bron stop moet zetten en inderdaad zoals jij zegt minder bezwaren moet zoeken en meer naar een baan moet zoeken.(eender welke dus)

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zou ook niet stoppen als ik het geld echt nodig zou hebben. Maar wat ik me wel afvraag is of je niet een beetje te gevoelig reageert. Ik bedoel, is het echt zooooo erg als je het nuchter bekijkt. Geen aanval hoor maar gewoon een gevoel. Ik ben zelf trouwens ook van mening dat kinderen niet rustig zijn als er veel onrust bij de leidster of ouder is dus misschien helpt dat ook niet mee.

14. skatjuh87

Nee, ook nu redden we het niet.

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    daar krijg je dan toch toeslag voor? en als je man in de ww zit kan hij toch op je zoontje passen?

16. skatjuh87

Ik heb werkelijk waar naar de meest achterlijke baantje zitten zoeken. Nog net geen putjesschepper op zee zeg maar. De banen hier liggen niet echt voor het oprapen. Voor het ene ben ik te jong en het andere te oud. Dan ben ik weer te laag geschoold en dan weer te hoog.

En ook mijn man kan nog niks vinden.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

heb je yolanthe al om raad gevraagd? het is enorm frustrerend dat snap ik. maar zo doorgaan is ook geen optie. dan wordt je overspannen als je dat al niet bent.

18. skatjuh87

Ook de mensen om mij heen zien hoe het gaat met het gezin, zij zeggen hetzelfde. Bepaalde dingen kloppen gewoon echt niet en zelfs buren hebben dat in de gaten. Er zijn ook al 2 gastouders waar ze eerder hebben gezeten die ermee gestopt zijn, om veelal dezelfde redenen als waar ik nu mee zit.

En ik weet dat kinderen op gevoel reageren maar dit is niet leuk meer, en ze zijn zelf de trigger ook nog. Dat maakt het moeilijk om mee on te gaan.

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    kijken voor "vakantiewerk op dit moment? ook voor je man? lijkt me dat die aanvragen nu al wel hangen?

20. skatjuh87

@ cherie. Soms is er wel wat maar de verdiensten zijn dan te laag. Daar hebben we dan niks aan.

Deel Deze Pagina