Welke keuze zouden jullie maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

wellicht hebben zij ook aangevoeld dat het niet klikt en niet loopt, dit was dan het eerste excuus dat ze konden gebruiken om een andere oppas te zoeken, als het echt zulke moeilijke mensen zijn dan zullen ze daar ook tegenaan lopen bij de volgende oppas, en die daarop volgt.

sterkte met alles

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou ook op zoek gaan naar een andere gastouder als ik mijn kinderen zelf zou moeten brengen/halen omdat de gastouder dat niet redt. Is gewoon niet handig, snap ik wel. Niet dat ik niet begrijp waarom het niet kan, dit argument is dus geen persoonlijke aanval of iets dergelijks.

Hopelijk heb je snel een nieuw gezin gevonden skatjuh!

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ yukl. Geval is dat dit probleem bij voorbaat al bekend was dus waarom dan nu ineens. Dat vind ik gewoon vreemd.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Tja als je man geen diploma's niks heeft....dan zul je het toch echt met dat baggerloontje moeten doen!!!
    Verwacht dan niet een top salaris.

Ik zou het persoonlijk heel heel heeel erg onverstandig vinden om dit gezin (wat in princiepe jullie enige inkomsten zijn) op te zeggen.
    Dan kom je nog dieper in de shit en nog dieper in de schulden.
    Dan maar doorploeteren in de moeilijkheden die je nu met hun hebt....maar zij bezorgen je wel een vast loon wat je nu ontzettend nodig hebt.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Consider: gastgezin heeft ondertussen zelf opgezegd ;).

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Oh lees net dat het gezin zelf de opvang heeft stop gezet...
    Nu maar hopen dat je snel wat anders vind.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat is balen, alhoewel ik wel begrijp waarom ze het hebben opgezegd, had ik zelf ook gedaan. Als de gastouder een kind niet naar school kan brengen en de ouder moet dit alsnog zelf doen waarom dan een gastouder hebben?

Gaat het je echt niet lukken om de kids zelf weg te brengen? Ik zou toch nog proberen ervoor te vechten dit gezin te behouden, aangezien dit je enige inkomsten is.Dan maar even vliegen met het halen en brengen!

8. skatjuh87

nee ik kan het echt zelf niet doen. Ik kan me niet opsplitsen en 1tje te laat brengen of laten wachten is ook geen optie. Er zit namelijk zo`n half uur lopen tussen beide scholen. En dat met nog 3 kinderen. Deze regel was een idee van de ouders zelf, dus niet eens de mijne. En ze wisten van de voren dat dit een probleem zou worden. Dan hadden ze gelijk voor een ander moeten kiezen.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kan je man niet één ophalen/brengen? Hij zit nu toch ook thuis?

10. skatjuh87

Ik wil niet dat ze ervanuit gaan dat mijn man wel thuis is. Hij heeft namelijk wel eens afspraken met uwv en sollicitaties en dergelijke. Verder heeft hij via mijn vader tijdelijk even een baantje, waarbij hij wel thuis kan werken, maar dus soms niet weg kan.

Is dus helaas ook geen optie.

11. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk niet dat je op mijn mening zit te wachten maar als wij in jullie situatie zaten he dan kon mijn man de eerste beste job aannemen die hij tegenkwam (en nee dat excuus van tis moeilijk werk te vinden pakt bij mij niet hoor). Sorry hoor maar als hij iets of wat verantwoordelijkheid heeft als vader en als man dan doet hij dat toch wel zeker. Eventueel een beetje bijklussen om zo al aan wat geld te geraken.

En voor mezelf ja ik zou ook graag een full time moeder zijn maar dat gaat helaas niet. Wij hebben ook torenhoge rekeningen die elke maand moeten betaald worden. M.a.w. stop met zielig te doen en zoek een baan. Denk je dat iedereen zijn/haar droomjob heeft? Ik zelf heb ook een klotejob hoor maar troost me met de gedachten dat het maar tijdelijk is.

Sorry dat dit cru overkomt maar zo is de realiteit nu eenmaal. Sprookjes bestaan nu eenmaal niet anders noemen we het geen sprookjes.

12. skatjuh87

noem jij dit cru? ik noem dit namelijk een k*topmerking. Wie ben jij om zoiets over mijn man te zeggen.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vind die opmerking nu ook niet echt geplaatst...

Heb wel niet het hele topic gelezen, maar is er een mogelijkheid dat je man eventueel een deeltijdse job kan zoeken en tegelijk nog wat bij studeren? Dan vindt hij erna misschien een job waar hij wat meer kan verdienen... En jullie hebben dan ondertussen wat extra budget voor de maand door te komen.

14. skatjuh87

@ nijntje, geloof me hij is echt aan het zoeken. Stuurt de ene na de andere sollicitatie eruit ( ook plekken waar de meeste mensen niet willen werken ) en gewoon nog niks. Hij krijgt steeds een afwijzing, of eerst een gesprek en dan een afwijzing. Volgende week heeft hij een speeddate met uitzendbureaus dus hoop dat daar iets uit gaat komen.

En je geeft aan dat je niet heel het topic hebt gelezen. Intussen is er al iets veranderd. Het gezin gaat waarschijnlijk zelf al opzeggen. En daar ging het topic natuurlijk over.

Liefs

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat ben ik ondertussen tegengekomen ;) Hoop dat er snel een job uit de bus komt!! *duimt heel hard!!*

Mijn zoontje ging ook naar een gastouder en wij hebben door omstandigheden de samenwerking ook opgezegd. Maar mijn zoontje moest nog ofwel een maand gaan totdat de gastouder een nieuw kindje had gevonden, ofwel niet meer gaan maar wel nog een maand betalen om dezelfde reden. Is dat bij jullie niet het geval? Dan heb je toch nog een maand extra...

P.S. Ik woon wel in B, dus weet niet of in NL dezelfde regeling geldt

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Och wat een nare keuze..

In jullie geval zal ik bovenal kiezen voor mijn eigen gezin..
    Ik zal lekker op zoek gaan naar een leuk, nieuw gezin en dan tot die tijd iets meer letten op de financiele uitgaven.

Bovenal succes..

17. skatjuh87

hier is dat ook zo idd. Je hebt te maken met 1 maand opzegtermijn.

Ik heb intussen al weer een berichtje geplaatst op marktplaats en een andere site en ga ook gewoon een briefje op hangen bij de supermarkt hier. We blijven gewoon zoeken. En het ligt er ook maar aan natuurlijk of het gezin wel een nieuwe gastouder kan vinden die aan hun eisen voldoet.

Liefs

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En mond-aan-mond reclame werkt meestal ook goed (zo hebben wij de gastouder gevonden, want hier is het probleem dat je maar heel moeilijk opvangplaatsen vindt). Dus proberen aan zoveel mogelijk mensen te laten weten dat je plaats vrij hebt voor nieuwe kindjes.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Sorry maar ik vind wel dat je echt werkelijk overal een excuus op hebt. Hij kan ook zoveel mogelijk proberen afspraken erom heen te plannen en als jij aan je vader uitlegt hoe belangrijk het is dat hij even op bepaalde tijdstippen van huis is lijkt me dat hij dat ook wel begrijpt. Probeer het! En zeg niet direct nee! Echt met zo'n instelling ga je nergens komen.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Ben het helemaal met lovely eens. Je hebt overal wel een excuus voor en je praat alles gewoon goed. Prima, maar klaag dan ook niet zou ik zeggen. Als je wat wilt veranderen, moet je er wat aan doen en hand in eigen boezem steken en niet overal maar een smoesje voor verzinnen.

Deel Deze Pagina