Welke keuze zouden jullie maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Het gezin mag het uitzoeken. Ze hebben besloten dat ik dan mijn vrije dag maar moet opgeven voor hun. Dat ga ik dus echt niet doen. Ik heb die dag nodig voor afspraken.

En mijn man mag niet eens veel helpen omdat hij niet de papieren heeft. Ik kan dan problemen krijgen met de ggd

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Ja joh, dan laat je het ze lekker uitzoeken, heb jij lekker je vrije dagen en heb je lekker de tijd om te klagen hoe slecht jullie het wel niet hebben met je vriend in de WW en geen geld om rond te komen en de schulden die maar blijven oplopen.

Lijkt me echt een goede keuze... (sorry, kan het sarcasme niet laten).

Hoezo keuze uberhaupt? Je hebt geen keuze, je man heeft geen werk, dus jij zult er alles aan moeten doen om je werk te behouden anders sta je straks nog op straat met je kids.

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik ben in ieder geval niet iemand die om mensen hun menig vraagt omdat ik in de schulden zit een man heb die niet werkt en zelf duizend excuses zoekt om eigenlijk ook niet echt al te veel willen werken.

Maar ben wel een vat vol hormonen die elke dag moet opstaan samen met haar man om naar het werk te gaan en elke vrijdag onze rekeningen te kunnen betalen.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Meid, ik heb op zich echt wel met je te doen hoor. Maar er is maar één manier om uit deze vicieuze cirkel te breken: jij EN je man moeten julliezelf allebei een flinke schop onder de kont geven! Jullie moeten nu echt tot daden overgaan en ALLES doen wat nodig is om uit de financiële problemen te komen. En dat geldt zowel voor jou als je man. Jullie kunnen je op dit moment niet de "luxe" keuze permitteren van wel/niet werken, parttime werken omdat je je zoontje voldoende wilt zien en ga zo maar door. Minstens (!) één van jullie zal fulltime aan de slag moeten en jij of je man minimaal vier dagen. In de meeste landen hebben ouders hier niet eens een keus in, die moeten soms 3,4 banen werken om het hoofd boven water te houden. Stop met allerlei excuses zoeken! Jullie zoontje zal later zoveel meer respect voor jullie hebben als hij zou zien dat jullie keihard werken voor de kost. Wat heeft hij eraan om nu iedere dag tegen jullie depressieve koppen aan te kijken en de spanningen te moeten verwerken van jullie problemen. Daar wordt hij echt niet gelukkig(er) van. Kortom, ga denken in termen van oplossingen en niet in termen van problemen....ga werk zoeken, allebei! En ja, dat zal misschien niet het leukste werk zijn en in het ergste geval ga je iedere dag met tegenzin naar je werk maar so be it. Jullie zijn twee volwassenen die voor een kind hebben gekozen, neem dan ook jullie verantwoordelijkheid hierin!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Skatjuh, dit is niet het eerste topic waar veel dames tegen je zeggen dat je overal een excuus op hebt. Gaat het kwartje ooit eens vallen? Want ik begin eerlijk gezegd steeds meer het idee te krijgen dat jullie de schulden ook wel deels een beetje in eigen hand hebben gehad. Door niets als invloedbaar te beschouwen en de schuld constant buiten jezelf neer te leggen, raak je gewoon nog verder in de shit. Juist de mensen die van aanpakken weten, hebben overal een oplossing voor. En als die oplossing niet direct voor handen is, dan helpt het niet om alles negatief te bekijken. Ik snap dat het moeilijk is om je mindset even te veranderen en alles op een andere manier te bekijken, maar iemand zal het toch tegen je moeten zeggen. Met alleen maar medelijden ben je niet geholpen, ik hoop dat je dat begrijpt.

Kom op! Dan ga je maar een tijdje op je vrije dag werken. Totdat je iets beters hebt verzonnen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hele handige site:
    Vacatures, werk in Lelystad | Indeed.nl

Er staan meer dan genoeg vacatures op, er zal vast wel iets tussen zitten.

Ik heb er ook nogal moeite mee dan mensen roepen dat er nooit werk is. Mijn vorige werkgever is failliet gegaan, en binnen een paar weken had ik werk... in Friesland! Waar de werkgelegenheid veel lager is.
    Ik heb elke dag wel 5 sollicitaties de deur uit gedaan, gewoon open sollicitaties.
    Dus hop, verstand op nul en gewoon werk zoeken. Ophouden met dat zelfmedelijden, want dat maakt het er niet beter op.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind dat ze groot gelijk heeft! Jou man is nu degene zonder werk.
    Als het de mijne was had ik hem serieus zo'n schop onder zn hol gegeven richting het uitzendbureau! Maargoed, wie ben ik...

8. skatjuh87

Jullie doen alsof jullie zo aardig zijn maar het enige watjullie kunnen is een ander afkraken. Als dit jullie aard is heb ik medelijden met de mensen om jullie heen. Jullie zijn echt zielig.

Ik laat bij deze mijn account verwijderen want met mensen zoals jullie wil ik niet eens contact hebben. Ga maar een ander de grond in trappen, daar zijn jullie overduidelijk het beste in.

9. skatjuh87

en trouwens fijn om te weten dat bij jullie alles voorgaat op jullie gezin.

Arme kinderen

10. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    is het geen idee dat jij met het gezin en het gastouderbureau rond de tafel te gaan zitten. Zoals je aangeeft werkt het nu niet, maar als je andere afspraken maakt?
    Jij kan misschien je vrije dag verplaatsen als dat voor hun beter is. Zij zouden bijvoorbeeld schriftelijk/via mail 24 uur van te voren moeten melden als het niet uitkomt etc...

11. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is niet de bedoeling om jou de grond in te trappen.
    Maar heb heel het toppic gelezen en iedereen die op een zachte manier zegt dat werk zoeken de enige oplossing is daar heb jij een excuus voor. Dus proberen we op een hardere manier te laten inzien dat dit echt wel de enige oplossing is voel jij je aangevallen.
    Het enige wat ik kan zeggen is:
    schulden los je op met geld
    geld krijg je alleen als je de lotterij wint of werkt.

Ik hoop dat je op een dag zult begrijpen wat wij bedoelen. En gaat inzien dat wij echt gelijk hebben.

Meid wat wil je dat we zeggen.
    Tis zonde meisje, hopelijk word je op een dag wakker en ligt er een dikke enveloppe met geld op je stoep, en zijn al je problemen voorbij.
    sorry maar zo werkt het eenmaal niet.

Ik zou zeggen het ga je goed en hopelijk komen jullie er uit

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En gemene opmerking vind je niet? Zoveel mensen die beide fulltime moeten werken om JUIST hun kinderen dingen te kunnen bieden, rekeningen te kunnen betalen enz.

Zoveel mensen die maar wat graag vaker thuis willen zijn bij hun kinderen, maar zich WEL realiseren dat dat gewoon niet kan.

In een vorige topic schreef je dat de situatie thuis niet goed is vanwege de financiele situatie, dat merkt je kindje echt wel hoor. Kun je dan niet beter beide keihard eraan werken om het financiele plaatje weer op orde te krijgen en dan kijken of je meer thuis kunt zijn?

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou idd. Elk topic die ik van ts heb gelezen is altijd negatief overal blijft ts liever excuses voor verzinnen die nergens op slaan. Die tijd kan je beter aan andere dingen

En als het te heet. Der de voeten wordt ,als toppunt je account verwijdern.

14. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan de andere kant, niemand is verplicht haar vragen te beantwoorden. Als TS al meerdere van dit soort topics heeft geopend dan kan je toch gewoon het topic negeren?

TS ga misschien gewoon eerst rustig nadenken voordat je iets doet als account verwijderen. Als je in iig even pauze neemt met lezen dan kan je de reacties even laten bezinken. Het blijft namelijk internet. Zet na een nachtje slapen je prioriteiten op een lijstje (eigen gezin, financiën, etc) en kijk wanneer je waar de mogelijkheid voor hebt of waar je nu tijdelijk een compromis mee moet sluiten.

15. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Jammer dat je constant overal het negatieve uithaalt.:(
    Steek wat minder energie hierin en meer energie om alles op een rij te zetten voor je gezin.

Je hebt straks maar 1 gezin als GO, dus daarnaast ook tijd om een andere baan erbij te nemen. Solliciteer je suf, bel dagelijks uitzendbureau etc. Je man kan hetzelfde doen. Nu niet alvast gaan bedenken hoe het moet met oppas en de kosten, eerst werk zoeken. Dan zie je vanzelf wel hoe je het verder kan invullen.

Wat betreft je schulden, vraag hier eens om meer info
    Welkom op het forum van schulden.tk

Volgens mij hebben jullie wel degelijk meer rechten. Op dit forum weten ze hier veel meer over, misschien dat zij kunnen helpen.

Je man heeft nu een tijdelijk baantje via je vader, kan daar niet meer achter wegkomen? Kan je man niet nog een tandje erbij zetten wat betreft het solliciteren?

Ik wil je veel succes wensen en hoop dat je weer gaat vechten en het je allemaal niet zo laat gebeuren. Een hele hoop is waarschijnlijk niet jullie schuld geweest maar jullie bepalen nu wél hoe het in de toekomst zal gaan!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De waarheid kan soms erg pijnlijk zijn ;)
    We proberen hier allemaal met je mee te denken maar jij verwerpt elk voorstel!
    Zeggen we dat staat het je niet aan wat wil je dan? Dat we allemaal maar zeggen hoe verschrikkelijk het is? Daar heb je al helemaal geen hulp aan!

Pak jezelf bijeen en ga er tegen aan! Vecht voor je situatie en probeer eerst iets voordat je ' nee' zegt.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Triest....

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb het hele topic gelezen en volgens mij kwamen er best wat goede adviezen naar voren.

Mijn advies is: Stop met alles buiten jezelf te leggen!
    En je kindje wordt er niet slechter van als je buitenshuis gaat werken. Als dat helpt om jullie uit de schulden te helpen zou ik het alleen maar toe juichen.
    Soms ben je niet in de positie om hoge eisen te stellen. Dan maar een baantje die niet heel goed verdiend, maar je hebt dan wel financiele zekerheid en dat lijkt mij het allerbelangrijkst in jullie situatie.

Ik wil je wel veel succes wensen voor de toekomst en hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor jullie problemen.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek TS gesloten

Deel Deze Pagina