Tsja, "de beste" wat zou dat zijn? De meeste matrassen voor babies volstaan hoor. Over het algemeen liggen ze er maar 2 tot 3 jaar op en ze wegen natuurlijk niet zo veel. Je hebt matrasjes met allerlei toeters en bellen (dikker/dunner/comfortabeler/anti muggen behandeling etc) maar de vraag is of dat altijd beter is. Mensen zullen natuurlijk snel zeggen dat hún matrasje de beste is. Ik heb zelf een matras gekocht voor 29,95 euro (in de aanbieding, normaal 39,95 euro) en deze was prima. Daarom voor de 2e weer dezelfde gekocht, omdat we de eerste met bed en al hadden verkocht. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wil, van plusminus 20 euro tot 150 euro en misschien wel meer.
ik sluit me aan bij wat mn voorganger zegt wat ik begrepen heb is dat een binnenveringsmatras onzin is voor een baby, die hebben pas meerwaarde bij een gewicht van >30 kilo. Dus een gewoon matrasje van minimaal 10 cm dik voldoet. Laat je niet gek maken door de aerosleep verhalen. Er is nooit bewezen dat dit wiegendood voorkomt. Je koopt dan dus dure schijnveiligheid. Ik heb een gewoon matrasje van 10cm van de ikea, was geloof ik 39.95 en die voldoet prima.
Ja dat is, zoals met alles natuurlijk... Is maar net welke eisen je zelf stelt. Wij hebben het goedkoopste matras van Prenatal. Maar na 1 kind zou ik die niet opnieuw hebben gekocht. Daarna hebben we een iets duurdere gekocht van prenatal, die is wat dikker en vind ik beter. Ik heb niks met een aerosleep dus die gebruiken wij niet. Kindjes wegen niet zoveel, daarom hier weinig eisen aan matras en gekozen voor een relatief goedkope versie. Maar volgens kenners zal het vast niet het beste matras zijn, maar daar maak ik me niet zo druk om. Kan niet van alles het beste hebben
Je ziet ook veel dunnere matrasjes dan 10 cm. Hoe zit dat dan? Zijn die niet goed? Ik zag er ook 1 van 4 cm, dat vond ik wel erg dun. Welke matrasdikte is 'normaal'?
Ik gebruik nu voor deze baby het ongebruikte matrasje van mijn dochtertje. Dat is een heerlijk matras van de Leenbakker. De moeders hier op Zwangerschapspagina waren zo laaiend enthousiast over deze matras dat ik hem destijds ook maar heb gekocht En hij is echt goed, ja.
Voor het bed van onze zoon hebben we de ikea skont die is 10 cm. Voor de oppaskinderen hebben we ikea sloa van 8 cm. Allebei goede matrassen, die van zoonlief iets steviger dan de sloa,maar hij ligt er 12 uur op en de oppaskids maar een paar uur. 4 cm zou ik echt nooit doen, heel erg dun. We hebben ook ikea slapna van 5 cm en die is echt heel erg dun, zou daar niemand op laten slapen. Wij gebruiken hem ook niet om op te slapen.
Nee, zo'n dun Ikeading hadden we voor onze hond, daar ging het wel voor, maar ik zou het niet in een kinderbedje gebruiken. Hier tevreden over met het Leen Bakker matrasje.
Wij hebben een ikea matrasje (die van 60 euro) met een aerosleep topmatras. In het wiegje gewoon een simpel prenatalmatrasje.
Hier ook een ikea matrasje van 60 euro. Wij hebben alles van de ikea, en zijn over onze eigen matras ook heel tevreden. Heb niet voor de goedkoopste gekozen (waarom weet ik niet). Vond 60 euro eigenlijk al weinig geld!
de verloskundige heeft mij aangeraden een martasje te kopen van minimaal 10 cm dik en liefst ademend materiaal. groetjes angela
Na veel lezen op dit forum kwam ik nogal vaak het babymatras Fenne tegen. Is een binnenveringsmatras waar de hoes vanaf geritst kan worden. 15 cm dik en maar 40 euro, zelfs vaak in de aanbieding voor 30. Ik heb nog geen ervaring maar dit is iig onze keuze geworden
Kijk anders ook nog eens op Matras - Veilig Slapen conclusie: een compleet ademend matras bestaat niet, maar dek een matras niet af met een niet doorlatende laag zoals een platsic zeiltje. Verder moet een matrasje vooral stevig zijn, dus geen schuim dat zich naar het lichaam vormt.
Online lees ik: Wel: Koudschuim Latex Minimaal 9 cm dik Geen: Polyether (slechtste keuze) Binnenvering Pocketvering (voordeligste keuze) Elders las ik weer dat latex niét goed is, blijft koudschuim dus over... duur spul!! Bron: Babymatras - Beste babymatras - Advies babymatras | Matras-Matras.nl