Hallo, Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren op een 1 persoonsbed en kast voor dochtertje op haar slaapkamer. Ze groeit namelijk uit haar ledikantje. Maar... is onderstaande kast groot genoeg voor een peutermeisje tot ze bij wijze van spreken het huis uit gaat? Kledingkast dus. En geen andere kast voor kleding in haar kamer. Ze heeft een klein kamertje. T.z.t. zal er wel een bureautje o.i.d. komen. Linnenkast Yanniek Groetjes, Hanna
Mij lijkt t ook wel een prima kast. 'T is alleen wel jammer dat er niet nog een plankje boven de roede zit.
Uhm... ikke ben niet zo handig eigenlijk.. en manlief ook niet... Moet je dan gewoon zo'n plankje op formaat laten maken bij bouwmarkt? En dan? Hoe krijg je die dan vast...? Plakken? Ik weet namelijk niet of er gaatjes zijn waar je zo'n dingetje in kunt doen, waar je het plankje dan weer op kunt laten steunen..
Ik vind 'm persoonlijk een beetje klein. Maar mijn meissie heeft ook wel vrij veel kleren. Wij hebben deze; HENSVIK Garderobekast - IKEA Is één lange roede en 2 legplanken, over de gehele breedte van de kast. Maar die is dus eigenlijk te klein, zijn op zoek naar een grotere.
Maar is deze kast van Ikea (174x75x48) niet kleiner dan die ik bedoel (190x90x55)? Of zie ik dat nu verkeerd?
Ja hij is inderdaad iets kleiner, had ik niet gezien. Maar wij gaan sowieso eens voor een 3-deurs kijken denk ik. Kan er eventueel nog wat speelgoed in.
Aha! Ja, dat eventuele speelgoed willen wij dan onder het bed doen (laatjes/plankjes). Leukleukleuk! Zit nu de hele tijd te googlen op leuke dekbedovertrekken.
Lijkt mij aan de kleine kant..., maar dat ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid kleding die je op te bergen hebt, ik zou het niet redden. Mijn oudste heeft een inbouwkast en mijn jongste heeft een dubbele kast met hangrek waar van beide dames de jurken hangen
Ik vind het vooral erg weinig hanggedeelte. Voor alleen jurkjes (zomer en winter) heb je mi al het dubbele nodig. En het ligt eraan hoe koopziek je bent natuurlijk
Lijkt mij meer dan genoeg! Iig hier redden wij het makkelijk met een dergelijke kast. Onderin een plek voor tassen, onder de roede een kastje met lades en daarin ondergoed, sokken en leggings. En dan boven de roede al het beddengoed voor haar (wel een plank dus! Maar anders even navragen bij leen bakker?). Kan hier dus prima Lijkt mij ook een mooie kast voor de lange termijn!
Ik vind het een leuke kast qua kleuren maar jammer dat er geen lades in zitten voor bv sokken en ondergoed maar dat ben ik gewend. Wij gaan waarschijnlijk een kast kopen met 3 deuren voor mijn dochter omdat er nu ook een 2de aan komt. En als ik naar mezelf kijk had ik ook wel een 3 deurs nodig hoor haha, voor alles dan hè
Het ligt natuurlijk aan jezelf of het past of niet. Hier hebben we ruim het dubbele aan kadt ruimte maar dan ook erg veel.kleding
Dochtertje heeft nu een kast die ook helemaal uitpuilt, maar die kast is ook echt een kleine kast. Daarnaast nog een ladekast waarin alle rompers, sokken, maillots, leggings liggen. Toen ons zoontje op dat kamertje sliep was de helft van die kasten niet eens gevuld... Ik zelf koop niet zo heel veel voor dochtertje, maar.... ik krijg - en dat is superleuk! - altijd wel veel van m'n schoonzus, die wel veel voor haar dochtertjes koopt.. Sokken e.d. kunnen vast wel in z'n Ikea-mandje die je dan aan zo'n plank hangt. Hebben wij ook in onze eigen kast.
Deze hebben we onlangs ook gekocht voor onze dochters en daar kan alles niet in Gelukkig hebben we nog een 6tal kastjes met dubbele deur ingebouwd waar ook nog wat in kan
Lijkt me nogal een onhandige kast, met zo weinig planken! Ik zou gaan voor een pax van ikea, daar kan je namelijk altijd de indeling nog van wijzigen. Dus nu een hangstang laag monteren, en bijv een paar laatjes voor kleine kleding, zoals hemdjes, ondergoed, sokken, kleine shirtjes. En dan later wat meer planken voor grotere truien en broeken. Ook kan je de deuren nog eens wisselen als ze bijv tiener is en eens iets anders wil. Bovendien is de kast super hoog: 2.36 meter, en benut je dus maximaal de ruimte in je kamer! Als je een hangdeel en een legdeel wilt moet je twee losse kasten kopen van elk 50 cm en tegen elkaar zetten alsof het 1 kast is. EDIT: ze worden ook heel veel verkocht via Marktplaats trouwens. Verder heb ik geen aandelen hoor Wel een heleboel paxen
nee voor mijn 4 jarige zou deze al te klein zijn, en de kleertjes worden in de loop van de tijd worden de kleren ook groter he