Kleur ogen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavjulia, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Mijn middelste dochter is ruim twee. Toen ze geboren is had ze blauwe ogen. Echt zee blauw. Tot ze ruim een jaar was en de kleur veranderde naar groen /grijs met nu alleen nog maar een blauw randje.

Mijn jongste dochter heeft nu 10 maanden nog steeds prachtige blauwe ogen. Wat denken jullie zou dat nu ook nog gaan veranderen?

Vind het zo raar dat het pas na ruim een jaar veranderde.

Oudste heeft trouwens donkerbruine ogen, maar dat was meteen duidelijk bij geboorte. Net als mama
    Papa heeft blauwe ogen.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ogen veranderen nog wel even soms: onze oudste met blauw geboren, werden donkerblauw (1 jaar), toen grijzigblauw, naar bruin/groen combi met (4 jaar). Middelste donkerblauw bij geboorte en met 6 maanden donkerbruin. Jongste donkerblauw bij geboorte en steeds lichter geworden tot grijs (1 jaar) en nu grijsblauw.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tot 2.5 jaar veranderen ogen las ik ergens.
    Mijn beide dochter geboren met donker blauwe ogen. Na 6-10mnd had mijn oudste combi kleuren: midden blauw en einde bruin/groen. Dat bleef zo beetje tot 2-2.5 jaar dan verdween het blauw en nu zijn meer groen/bruin/blauw iets combi van alles. Vrij aparte want mensen kunnen nooit zeggen wat voor kleur het echt is ook elk lichtinval net anders.

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn ogen zijn zelfs in m'n tienerjaren/pubertijd nog veranderd van kleur. Ze waren tot die tijd grijs/blauw en in de pubertijd zijn ze veranderd naar groen.
    Mijn zoontje begon met donkerblauw en ze zijn nu heel lichtblauw met een donkerblauwe rand er om heen.

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik dacht dat het altijd maar tot 6 maanden kon veranderen. Zou het wel jammer vinden. . Nog maar even genieten dan van mn blue eye

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb hele blauwe ogen, maar dat kwam pas op kleuterleeftijd geloof ik. Daarvoor waren ze grijsblauw. Volgens mijn moeder is mijn oogkleur een paar keer veranderd. Dus kan nog alle kanten op!

Mijn kleur verandert nu nog steeds trouwens. In de winter blauw en in de zomer soort turquoise (dan komt er door de zon een ander pigment bij)

Deel Deze Pagina